Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Help nog 1 keer anaalklieren (ff up blijvend probleem)

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Help nog 1 keer anaalklieren (ff up blijvend probleem)

Ongelezen bericht door Carmen »

Volgens de dierenarts hoeven we dus niet te komen met Basco. (hij verliest telkens anaalvocht). Omdat hij het telkens zelf verliest en dat juist goed is.
Maar goed je kunt je er iets bij voorstellen hoe dat meurt van die plassen anaalvocht dat in de bank trekt.
Wat denken jullie andere dierenarts ook nog vragen of hebben ze gelijk en kun je beter niets doen?
Oooh het is zo ranzig he :kotz:
Laatst gewijzigd door Carmen op 10 nov 2008 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gonny »

pffffff ik zou even naar een andere da bellen....is zijn ontlasting hard genoeg zodat ze met het poepen goed leeggedrukt worden?? anders een trimster bellen of zij ze leeg kan drukken...sterkte ik ken de meur!!! :jank:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

kan je zelf niet een keer uitknijpen? scheelt je een consult en zoo moeilijk is het niet, opzich is het een "goed"teken dat hij het vocht zelf verliest, dan is het iig niet verstopt met onstekingen als risico, maar ze kunnen wel behoorlijk vol zitten en dat hij ze dus niet op de normale manier helemaal geleegd krijgt en wat hulp nodig heeft..
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Het stinkt inderdaad heel erg :mrgreen: 1 van onze honden had laatst een paar dagen diarree, en hop, meteen zijn anaal klieren verstopt, kon het gewoon ruiken, hij rook af en toe naar zijn anaal klieren :mrgreen: Ik heb het bij de hondentrimster laten uitknijpen voor 5 euro. Ze doet het evengoed als de dierenarts, en het kost je geen consult. Onze hond was daarna ook erg opgelucht, en wij ook trouwens :ok:
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Maggie verloor vroeger altijd anaalvocht als ze op de stoel sprong, over de leuning en dan schoof haar kontje er precies langs,met de bekende gevolgen.
Rico heeft er ook af en toe last van, dan gaat hij raar zitten en kijkt dan naar zijn achterste. Dan even een tissue erbij en het leed is weer geleden voor een tijdje.

Ik wil er zaterdag wel even naar kijken, misschien kan ik je helpen.
Carmen
Zeer actief

yamie schreef:kan je zelf niet een keer uitknijpen? scheelt je een consult en zoo moeilijk is het niet, opzich is het een "goed"teken dat hij het vocht zelf verliest, dan is het iig niet verstopt met onstekingen als risico, maar ze kunnen wel behoorlijk vol zitten en dat hij ze dus niet op de normale manier helemaal geleegd krijgt en wat hulp nodig heeft..
Ik heb nog nooit iemand gezien die dat doet :19: Ik denk dat we maar langs een trimmer gaan. Jammer dat we zaterdag niet naar Bussloo gaan dan had Elly kunnen helpen
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Als je tijd hebt, wil ik volgende week wel een keer langs komen. Ik heb nog een week vakantie :cheer:
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Als het probleem blijft bestaan, kan je overwegen om de anaalklieren weg te laten halen. Ik heb dat indertijd bij mijn ouwe reu laten doen (om anderen redenen nl altijd ontstoken anaalklieren) en was daar erg tevreden over. Ga daarvoor wel naar een dierenarts met ervaring hierin.
weg gehaald zit een virus in
Carmen
Zeer actief

Elmar schreef:Als je tijd hebt, wil ik volgende week wel een keer langs komen. Ik heb nog een week vakantie :cheer:
O dat zou wel fijn zijn maar ik moet wel veel werken, ff mailen?
Carmen
Carmen
Zeer actief

We gaam dus nu (sinds dit bericht) om de zoveel weken om de boel te laten uitdrukken. Ong twee weken geleden nu loopt het er alweer uit. Hij heeft anaalvocht met propjes daarom verstopt het telkens. Maar hij vindt de dierenarts zo vreselijk zo onderhand hij pist daar bijna van zich af van angst.
Kan ik zelf leren de boel uit te knijpen? Of operen? Maar volgens de dierenarts is het een zware ingreep met kans op complicaties, dat wil ik ook niet voor een "klein"probleem.
Of kan ik hem wat geven dat zijn ontlasting harder wordt. Hij krijgt nu biofood met kvv, hiervoor Cavom.
Vers gaat niet lukken.
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Opereren is mogelijk, maar het is wel een zware operatie. 1 van mijn eerste honden was er wel voor altijd vanaf. Wat krijg je aan ondersteuning voor die anaalklieren? Je zou kunnen proberen de anaalklieren te spoelen met traumeelgel. Bij mijn hond helpt dit enorm goed.
Carmen
Zeer actief

Golden Stanley schreef:Opereren is mogelijk, maar het is wel een zware operatie. 1 van mijn eerste honden was er wel voor altijd vanaf. Wat krijg je aan ondersteuning voor die anaalklieren? Je zou kunnen proberen de anaalklieren te spoelen met traumeelgel. Bij mijn hond helpt dit enorm goed.
Waar kan ik dit krijgen en hoe spoel je dit uit?
Bij de dierenarts worden ze van binnenuit uitgedrukt en daarna doen ze er zalf in. Eerlijk gezegd weet ik niet welke zalf
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Het schoonspoelen/spuiten zou je dierenarts kunnen doen na het uitdrukken en daarna met een speciale tuut op de tube van de traumeelgel de zalf kunnen inspuiten. Net als bij de mens bv. met aambeienzalf. Dan kan je vragen of je die tuut mee kan krijgen voor verder gebruik thuis.

Ik bestel het hier.
http://www.gezonddier.nl/gezonddier.php3

http://www.heelbv.nl/producten/?id=47&page=1&view=5

De antibiotische zalf van de dierenarts gebruik ik niet. Ik vind dit beter voor mijn honden.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”