Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Raisa heeft linksachter een vergroeid voetje. Tot op heden was daar verder niets van te merken en functioneerde ze normaal. Toen ik haar kort had heb ik de DA er even naar laten kijken en die dacht dat het scheve voetje geen invloed had op de stand van b.v. haar knie en heup.
Vandaag moest ze weer terug naar de DA om foto's te laten maken, om 09.00 brengen en om 16.00 halen. Ze was heel blij Chris weer te zien al was ze nog een beetje suffig van het roesje. Eenmaal thuis kroop ze snel in haar mandje waar ze even heeft liggen piepen........ ah gut, m'n bange pluizemuisje toch.
De DA heeft alle foto's aan Chris laten zien en uitgelegd. Ze hebben van alles foto's genomen en in verschillende standen, van de rug, hele achterpoten, heup, knie en voet.
Wat iedereen eerder dacht (DA, stichting, ik) is niet zo : het voetje is niet 'alleen maar' vergroeid maar ze heeft het toch ooit gebroken waarna het is vergroeid. Er zitten 2 breuken in de voet, een kleine vlak boven 2 tenen en een grotere iets erboven. Ik moet er toch echt ff niet aan denken hoe ze er toen in Spanje bij liep!
Afijn, aan die oude breuken op zich ligt het niet. Maar het is natuurlijk wel een zwakke plek, wat zich nu wreekt vlak daarboven in de pols (of enkel, hoe je het maar noemen wilt).
Daar zitten aan 2 kanten wat botwoekeringen en hoogstwaarschijnlijk zit daar een fikse ontsteking.
Om de ontsteking te remmen gaan we nu over van Rymadil naar Metacam. En ik moet haar rustig houden.
Nou is dat bij Rais (zeker op dit moment) niet zo'n probleem, maar ze mag niet achter ballen aan of spelen met andere honden. Ze mag wel wandelen, juist wel in beweging houden, maar rustig lopen en zoveel mogelijk in een rechte lijn.
Het rustig houden en de Metacam moeten we een maand doen. Als het dan niet over is gaat ze andere dingen proberen.
Zorgwekkend is dat de DA geen enkele 'garantie' gaf dat het hiermee over zou kunnen gaan. Ook zei ze dat als het goed zou gaan het na b.v. 5 jaar terug kon komen maar ook na een maand.
Over 10 dagen moet ik terug komen voor een tussen-evaluatie. Dan wil ik het wat gedetailleerder hebben over wat ze nog meer kan doen als dit niet helpt. Andere middelen, een operatie, is er iets aan te doen?
Hebben jullie misschien nog tips?
Raisie mocht vanavond nog niet eten, morgen krijgt ze een giga bot!
Ik heb vanmiddag zitten googelen op woorden als botwoekering, kraakbeen, arthrose, ontsteking, botbreuk, gericht bewegen, spieren en pezen, etc. etc.
Ik ben er niet vrolijker van geworden.
Naast Osteovetsem ben ik nog diverse andere middelen tegen gekomen, zoals Sasha's Blend, Primeval, AmiCure, Hokamix, Rejoint, Drynaria, Backmotion, Animal Best, Aplazyl, Metacam, Rymadil, Previcox.
Zie daar maar es iets uit te kiezen
Sasha's Blend, Primeval, AmiCure, Hokamix, Rejoint, Drynaria, Backmotion, Animal Best, Aplazyl, Metacam, Rymadil, Previcox.
Zie daar maar es iets uit te kiezen
ja da's moeilijk alleen zou ik (en dat maakt de keuze al wat makkelijker maken) voor iets homeopatisch gaan.
Dit omdat je al medicijnen van de DA hebt gehad.
Zo vallen Metacam, Rymaldil op het eerste gezicht al af.
Un buen día, atentamente y una pierna de nuestros perros;
Nee, da's denk ik niet de bedoeling. Met de Metacam ga ik gewoon door, in overleg met de DA.
Al wil ik over 10 dagen wel met de DA overleggen of dit het beste middel is, omdat ik heb gelezen dat het nieuwe Previcox hele goede resultaten behaald.
En ja, als ik dan een 2de middel erbij wil kiezen dan wordt 't iets homeopatisch. Ook omdat die middelen niet alleen maar symptoom bestrijdend zijn.
Maar ik zie op dit moment door de bomen 't bos niet meer, geen idee wat nou 't beste is. Hebben jullie hier ervaringen mee?
Gisteren kreeg Raisa voor 't eerst sinds weken weer een speelbui, die mij erg dierbaar zijn omdat ze die niet vaak heeft. Hopenlijk een goed teken dat de Metacam een beetje aanslaat.
Maar ik moest haar dus afremmen, en dat vind ik zo erg!