wij hebben een engelse cocker spaniel teef.
ze is nu 7 weken en nog heel erg jong dus.
wie kan mij advoes geven qua opvoeding ed..
Moderator: moderatorteam
Melanie 74 schreef:Mijn schoonzus heeft een rode cockerreu van ongeveer anderhalf.
Maar hij gaat steeds zijn neus achterna (hun denken dat het de loopse teefjes zijn, maar als zijn vriendin een retriever loops is heeft hij geen intresse).
Het is een beetje een rare kwiebus want hij "knort" zo vaak.
dat is bij amerikanen zo dat de bonten drukker zijn dan de 1 kleuren.zaira schreef:Ik heb een rood bonte engelse cocker en wat kwa kleur verschillend is wat er gezegt word is dat de bonte cockers drukker zijn dan de 1 kleur maarja daar in tegen zeggen ze dat de 1 kleur niet met kinderen gaat en dat is gewoon een lul verhaal vind ik en ik heb een bonte cocker die echt niet druk is en heel lief en rustig is
Groetjes Fenna
p.s. als ik ooit een groter huis heb dan komt er zeker een engelse cocker of een amerikaanse cocker bij
jores schreef:Melanie 74 schreef:Mijn schoonzus heeft een rode cockerreu van ongeveer anderhalf.
Maar hij gaat steeds zijn neus achterna (hun denken dat het de loopse teefjes zijn, maar als zijn vriendin een retriever loops is heeft hij geen intresse).
woehahahahaha komt door de kleur![]()
![]()
Tja een cocker is een jachthond en er zijn veel toch nog behept met het jachtinstinct. Onze Joris ging op zijn goede momenten ook op nijnenjacht. En een cocker die loopt eigenlijk altijd met de neus op de grond
Wat bedoel je met knorren?
Melanie 74 schreef:jores schreef:Melanie 74 schreef:Mijn schoonzus heeft een rode cockerreu van ongeveer anderhalf.
woehahahahaha komt door de kleur![]()
![]()
Tja een cocker is een jachthond en er zijn veel toch nog behept met het jachtinstinct. Onze Joris ging op zijn goede momenten ook op nijnenjacht. En een cocker die loopt eigenlijk altijd met de neus op de grond
Wat bedoel je met knorren?
Hij gromt als je hem aait ???En hun zeggen dat het zijn uiten van genoegen is ik heb mijn twijfels??
Mijn boerenfoxje doet het ook maar dat klinkt anders, heel anders dan als ze echt gromt.
oh wat gaafjeannie schreef:Bij ons komt over een maandje een klein zwart cockertje
Het is een Duitse cocker met FCI stamboom om precies te zijn uit Darmstadt, ben daar geweest en had de indruk dat het een wel een serieuze fokster is, ze fokt via de Duitse cockerclub.zaira schreef:de houding van mijn hond is heel rustig en die van de andere die ik beschreef ook en die kwispelen meestal.
Mag ik 1 vraag stellen weet je mischien waar die hond is gekocht ( sorry voor de vraag )
Wat sneu dat hun vorige hondje met 9 maand zo overleden is.
Ik merk wel bij cockers dat je een verschil ziet kwa stamboom cockers en zonder stamboom.
Hier in de buurt zit namelijk ook een fokker die fokt zonder stamboom en heeft vaak nesten liggen en heel veel van die rode cockers die daar geboren zijn hebben het rode cocker syndroom. en die honden die daar vandaan komen zijn adhd honden of heel rustig en niet betrouwbaar.
Groetjes Fenna
Klinkt als een hond voor mij.jores schreef: Onze Joris had ook een pittiger karakter maar dan naar andere honden toe. Joris was amper 2 turven hoog maar als hij het op zijn heupen had meende hij formaatje dog te hebbenDan zat hij in zijn buggy en owee als er een hond in de buurt durfde te komen

zaira schreef:Dat klopt wel dat er bij de stamboom rode cockers ook nog het rode cocker syndroom is maar bij de meeste fokkers is het er bijna helemaal uitgefokt veel fokkers hebben ook bont met rood gefokt zodat de rode cockers het bonte karakter krijgen.
Wat ik wel jammer vind dat veel mensen een cocker hebben en er niet bij na denken dat ze opgevoed moeten worden want een onopgevoede cocker is een draak.
Mijn cocker verhaard bijna niet maar ik pluk haar regelmatig en trim haar vaak.
Ik heb ook een vriendin die heeft een rode cocker met het rode cockersyndroom en die hond heeft het vooral s'avonds en dan moet je echt met de hond uitkijken het lijkt wel of die ogen dan niet goed zien die hond ligt alleen maar stil in het mandje en als je te dicht in de buurt komt dan bijt ze niet altijd raak maar echt weg snauwen en als dat niet lukt bijt ze maar overdag is ze echt een schat.
Groetjes fenna