Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bench
Moderator: moderatorteam
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
Bench
wij willen onze shih tzu waarschijnlijk in een benh laten slapen snachts maar nu vraag ik me af welk formaat ik dan het beste kan nemen.
hij zal er ook in blijven als ik naar de winkel ben enzo.
ik zoek dus de juiste maat wat verantwoord is.
weten jullie dit? er zijn namelijk nogal wat beziters van kleinere honden hier.
hij zal er ook in blijven als ik naar de winkel ben enzo.
ik zoek dus de juiste maat wat verantwoord is.
Groetjes Silvia en Diesel
- starfleet
- Erelid
Re: Bench
Maat voor kleine hondentwinmamasilvia schreef: ik zoek dus de juiste maat wat verantwoord is.

Anne
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Die kleinere is zeker ruim zat. In één van 76 cm hebben mijn 2 kleine honden samen geslapen en dat paste al perfect!twinmamasilvia schreef:de maten waar ik uit twijfel zijn
Lxbxh
63x54x62 of
76x54x61
en is het handige om een opklapbare te nemen en met 1 of met 2 deuren???
Opklapbaar zou ik zeker doen, kun je hem ook gemakkelijk meenemen. Twee deuren is opzich wel handig maar ligt er ook een beetje aan waar je hem neer wilt zetten..
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- starfleet
- Erelid
Dit is dan de beste maat, de andere maat is voor een grote kleine hond of voor een kleine middenslag, ik heb die gehad voor mijn kooiker die rond de 40 centimeter hoogte worden.twinmamasilvia schreef:de maten waar ik uit twijfel zijn
Lxbxh
63x54x62 of
Ik vind twee deuren prettiger, omdat je dan meer mogelijkheden tot plaatsing van de bench hebt, maar nodig is het absoluut niet. Inklapbaar vond ik handiger i.v.m. vervoer in de auto en ook omdat vaste benches meestal van kunststof en alleen van voren open zijn.
Anne
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
- starfleet
- Erelid
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
- starfleet
- Erelid
Ik had er een dunne slaapzak inliggen met een dekbedovertrek eromheen, was heel goed wasbaar ook op 60 graden. Je kan ook een vetbed kopen of fleecedekentjes, die zijn ook wasbaar en niet erg duur. Voor een lekker kussen is het dan tijd eventueel als je pup helemaal zindelijk is, want er gaat soms best nog wat mis in de bench in het begin.twinmamasilvia schreef:jawel he. dan streep ik die maat weer weg.
en nog tips voor een mandje of toch liever een ligkussen?
hij moet wel uitwasbaar zijn. zouden ze er ook zijn die je op 60 graden kan wassen ivm vlooien dan gaan ze dood.
Anne
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
ik heb inderdaad vij witjesverzendhuis wat ideeen opgedaan en een vetbed gevonden die op 60 graden uitwasbaar is.
maar uh wat moet ik allemaal nog in huis halen voor de komst.
ik heb op mijn lijstje
* bench
* voer en drink bakje
* vetbed/ kussen
* Borstels
* shampoo
*voer uiteraard
* Droogdoek
* halsband (maar weet niet nylon of leer)??
* flex riem die in en uit gaan tot 5 meter
* speetjes
ben ik iets vergeten??
ik kan nergen een checklist vinden wat ze met baby's gebruiken
maar uh wat moet ik allemaal nog in huis halen voor de komst.
ik heb op mijn lijstje
* bench
* voer en drink bakje
* vetbed/ kussen
* Borstels
* shampoo
*voer uiteraard
* Droogdoek
* halsband (maar weet niet nylon of leer)??
* speetjes
ben ik iets vergeten??
-
- Zeer actief
De vacht van een Shih-Tzu heeft veel verzorging nodig dus ik kan je aanraden om een goede shampoo en een goede borstel te kopen.
Voor de shampoo zou je kunnen kijken bij http://www.jeanpeau.nl
en voor een goede borstel zou ik om advies vragen bij http://www.easy-groom.com
Misschien is een tuigje ook wel iets ipv een riem.
Voor de shampoo zou je kunnen kijken bij http://www.jeanpeau.nl
en voor een goede borstel zou ik om advies vragen bij http://www.easy-groom.com
Misschien is een tuigje ook wel iets ipv een riem.
-
- Zeer actief
Waarom ben je er zo van overtuigd dat je de hond in een bench wilt stoppen? Is het wel echt nodig?
Makkelijk is het natuurlijk wel, maar zelf ben ik uitermate blij dat mijn honden gewoon op een normale manier in mijn huis kunnen zijn, ook als ik er even niet ben om toezicht te houden. Dan kunnen ze nog eens ergens anders gaan liggen of even in de benen komen in die tijd. Als ze bijvoorbeeld onverhoopt moeten overgeven hebben ze nog de gelegenheid om dat ergens in een hoekje te doen ipv dat ze er middenin moeten zitten wachten tot ik er weer ben.
's Nachts in de bench en als je even weg bent... voor je het weet zit het dier de helft van zijn leven in zo'n ding. Vergis je niet, daar zit je snel aan. Ik zou daar absoluut geen prettig idee bij hebben.
Makkelijk is het natuurlijk wel, maar zelf ben ik uitermate blij dat mijn honden gewoon op een normale manier in mijn huis kunnen zijn, ook als ik er even niet ben om toezicht te houden. Dan kunnen ze nog eens ergens anders gaan liggen of even in de benen komen in die tijd. Als ze bijvoorbeeld onverhoopt moeten overgeven hebben ze nog de gelegenheid om dat ergens in een hoekje te doen ipv dat ze er middenin moeten zitten wachten tot ik er weer ben.
's Nachts in de bench en als je even weg bent... voor je het weet zit het dier de helft van zijn leven in zo'n ding. Vergis je niet, daar zit je snel aan. Ik zou daar absoluut geen prettig idee bij hebben.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
nou ik heb twee kinderen en ik kan me voorstellen dat de hond dan een plek heeft om zicht terug te trekken en de bench wordt een verboden plek voor de kinderen.
en ik wil hem niet los in huis hebben snacht dat heeft mijn vorige hond ook niet gedaan en dat beviel mij en de hond toen prima
en ik wil hem niet los in huis hebben snacht dat heeft mijn vorige hond ook niet gedaan en dat beviel mij en de hond toen prima
- starfleet
- Erelid
Een puppenklikbandje van nylon hebben wij genomen. Een mooie lkeren is meer voor later als ze uitgegroeid zijn. Bovendien zit het veel handiger zo'n klikding en is gemakkelijker aan en af te klikken.twinmamasilvia schreef: * halsband (maar weet niet nylon of leer)??
* speetjes
ben ik iets vergeten??
Ik zou voor pup beginnen met een gewone lichte nylon of stoffen riem, een flex vind ik heel onhandig bij een pup die nog aan alles moet wennen en alle kanten opschiet.
Een tuigje in de kleinste maat is handig bij vervoer in de auto, de fietsmand en bij een klein hondje ook wel omdat het nekje wel erg kwetsbaar is bij een pup. In ieder geval heel handig om erbij te hebben.
Een (puppy)kong voor kleine rassen is een aankoop waar je beslist veel plezier van zult hebben, zeker bij het wennen aan de bench. Je doet er allerlei lekkers in en de pup is een hele tijd bezig het lekkers eruit te krijgen. Het is een veilig produkt, waar je de hond ook even alleen mee kan laten.
Qua speeltjes kun je het beste niet teveel van te voren kopen. Er zijn bijvoorbeeld pups die niks moeten hebben van piepdingen en dan zit je met je verzameling. De meeste pups vinden een knuffel (zonder plastic neus of ogen) geweldig en verder een balletje, een sjor (kan een oude geknoopte handdoek zijn) en een flos, een toiletrolletje, een plastic bloempotje of flesje (wel erbij blijven).
Zelf vind ik een mandje onmisbaar, maar als pup persé altijd in de bench moet slapen/rusten is het gemakkelijker om dat aanvankelijk niet neer te zetten, zodat pup uit zichzelf gemakkelijker de bench opzoekt. Normaal ben ik niet zo voor benches, maar omdat je een vierjarige tweeling hebt, vind ik het geen slecht idee om pup aan de bench te wennen en de tweeling te leren de pup daar volledig met rust te laten.
Anne
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
thanks een heleboel tips.
en ja die bench denken wij dat dat echt het veiligst en het plezierigst is voor iedereen. wie weet dat we na een jaar wel zeggen weg net dat ding. en dat een mand dan ook goed is.
onze tweeling hebben ook een eigen boxgehad waar ze tot hun 1,1/2 lekker 2x een half uur alleen konden spelen omdat ik dat een box als beschermde plaats zie en dat heb ik nu ook met de hond.
ik zal wel rare reacties krijgen maar ja dat is dan maar zo
en ja die bench denken wij dat dat echt het veiligst en het plezierigst is voor iedereen. wie weet dat we na een jaar wel zeggen weg net dat ding. en dat een mand dan ook goed is.
onze tweeling hebben ook een eigen boxgehad waar ze tot hun 1,1/2 lekker 2x een half uur alleen konden spelen omdat ik dat een box als beschermde plaats zie en dat heb ik nu ook met de hond.
-
- Zeer actief
- starfleet
- Erelid
Er zijn nogal wat mensen die uren op een dag weg zijn i.v.m. werk en de hond in een bench stoppen, of dat de hond wel heel lang in de bench moet omdat de kinderen moeten spelen, er gezogen en gedweild moet worden, de pup het speelgoed van de kinderen pakt etc. dat vind ik een ander verhaal dan de hond een rustige plek bieden die verboden is voor de kinderen of de hond na gewenning een korte tijd alleen laten als jonge hond.twinmamasilvia schreef:
Wij hebben de bench nauwelijks gebruikt, maar de jongste is hier 10 en ik heb een half open keuken die ik af kan sluiten met een traphekje en waar de pup geen kwaad kon als ik even wilde douchen o.i.d. in het begin. Toen ze nog heel jong was ging ze in de bench met een Kong was ze dan een twintig minuten zoet en hoefde ik niet te stressen dat er eventueel wat gebeurde als ik even boven moest zijn.
Anne
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
ja ik hoop het
kijk maar op www.shih-tzu.nl
een eindje uit de buurt maar ja
en nog iemand in wageningen maar dat is een particulier maar wil toch ff gaan kijken denk ik
en nog iemand in wageningen maar dat is een particulier maar wil toch ff gaan kijken denk ik
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
nee hoor anne ik denk dat ik met dwijlen bijvoorbeeld net als met onze kids die dan expres erdoor lopen gewoon een keer lach ! enverder dwijl schoon is schoon toch en erover lopen doen we toch wel ook al doet de rest het pas als de vloer droog is.
daar bem ik makkelijk in.
haha
Ik neem geen hond om hem op te sluiten dat is de reden dat we geen konijn hebben dat vind ik zo zielig altijd.
daar bem ik makkelijk in.
haha
Ik neem geen hond om hem op te sluiten dat is de reden dat we geen konijn hebben dat vind ik zo zielig altijd.
-
- Zeer actief
Je zou bij de rasvereniging kunnen informeren of deze adressen bij hun bekend zijn.twinmamasilvia schreef:ja ik hoop het
- Moos
- Zeer actief
Die is te klein inderdaad. Mijn hondje van 4 kilo past daar nog net in, maar ook niet erg ruim. En een volwassen shih-tzu is meestal wel net een slagje grotertwinmamasilvia schreef:49x33x41cm deze maat is er ook nog speciaal voor mini rassen maar ik moest toen meteen aan een chiwawa (je weet wel) denken
maar is dit niet een beetje klein voor een volwassem shih tzu? want hij blijft geen pup

Mijn ervaring met een bench is trouwens dat je meer tijd kwijt bent om een pupje goed en verantwoord aan een bench te laten wennen (dus niet erin doen, laten janken, en hopen dat hij het wel leert), dan als je je pupje als hij alleen moet zijn in het halletje of de bijkeuken doet met een Kong. En dan uiteraard eerst 10 sec en dat langzaam opbouwen.
Ik heb voor mijn eerste hondje, Moos, een bench gebruikt en dat heeft ons veel meer stress gekost dan nodig zou zijn geweest. Moos vond de bench niet uit zichzelf leuk (zoals meer pupjes) en mijn idee dat hij aan de bench moest wennen was erg stressvol in de toch al stressvolle, hektische puppentijd.
Toen ik de bench opgaf en hem in het halletje met Kong alleen liet, kon hij meteen 20 min alleen blijven; iets wat in de bench nooit gelukt is.
Bij mijn tweede pupje, Saar, heb ik geen bench gebruikt, en zij leerde heel snel wat haar mandje was, en trok zich daar ook gewoon terug als ze wilde slapen of rust nodig had. Als ik even bezig was kreeg ze er een kluifje bij en dan lag ze lekker rustig en tevreden in haar mandje te kluiven; geen bench voor nodig verder

Ik heb heel veel opgepast met de honden (ook met pupje Saar) op kinderen in de peuterleeftijd, en die kon je ook heel goed leren dat ze het hondje met rust moesten laten als ze op haar kleedje lag. Zelfde idee als met rust laten in de bench, alleen dan met een kleedje.

Ik ben verder niet heel erg tegen het gebruik van een bench hoor, maar ik vind eigenlijk wel dat als het niet echt nodig is je niet al meteen ervanuit moet gaan dat je een bench zal moeten gebruiken.
Mijn ervaring is dus ook dat het leren wennen aan de bench zoveel stress met zich meebrengt, want veel pupjes denken niet na 2 dagen "goh, dat is een fijn plekje". Die zijn er wel hoor, maar veel pupjes moeten echt heel erg wennen aan een bench, en dat kost veel tijd en energie, die je naar mijn idee beter ergens anders in kan steken.
Daarnaast kan een pupje van een klein ras echt heel weinig kwaad als hij los in huis loopt. Als je zorgt dat er geen snoeren liggen om op te kauwen, en geen giftige planten, en netjes je schoenen opruimt enzo, dan is er heel weinig te slopen. Pupjes van 1 kilo kunnen erg weinig met tafelpoten of bankstellen. Er komt misschien een krasje op als je niet oplet, maar echt slopen daar zijn ze te klein voor. En pupjes slapen ook heel veel, dus na 30 min spelen heb je zo weer 3 uur 'rust' omdat hij dan weer gaat slapen. En daarvoor hoeft hij niet per se in een bench te liggen

- Hamilton
- Zeer actief
misschien nog een tip,twinmamasilvia schreef:de maten waar ik uit twijfel zijn
Lxbxh
63x54x62 of
76x54x61
en is het handige om een opklapbare te nemen en met 1 of met 2 deuren???
de bench lijkt in het begin nog reuze groot voor z'n pup,
haal bij de supermarkt een klein doosje, zet dat met de bodem tegen de achterkant van de bench en creeer zo 'n klein nestje voor de pup.
kussentje erin en kranten ervoor.
eventueel de bench gedeltelijk onder een tafel zetten of gedeeltelijk een doek over de bench hangen zodat de wereld wat afgeschermd wordt en de pup ook een rustigere omgeving heeft.
succes
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Djinny schreef:Je zou bij de rasvereniging kunnen informeren of deze adressen bij hun bekend zijn.twinmamasilvia schreef:ja ik hoop het
wat ik op de site niet zie is dat het een echte fokker is met hondjes met stamboom, er wordt wat gekeuteld over mooie gebitten

groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- starfleet
- Erelid
Viel mij ook op, niks over ingegroeide oogharen of ademhalingsproblemen, geen namen van de teefjes en blijkbaar een eigen reu in huis die alle teefjes dekt, niets over stambomen, namen, afstamming, niets over het aantal teefjes, geen foto's van moeder en vader of het nestje.jores schreef: wat ik op de site niet zie is dat het een echte fokker is met hondjes met stamboom, er wordt wat gekeuteld over mooie gebitten![]()
Misschien is hier wat betrouwbaarders te vinden:
http://www.samenwerkende-shihtzu-fokkers.nl/frames.html
Anne