We zijn hier inmiddels al een tijdje van gedachten aan het wisselen over misschien een tweede hond erbij. Nu ben ik benieuwd wat jullie advies zou zijn qua ras, leeftijd, geslacht, karakter etc. (Nou niet meteen jullie "eigen" ras gaan promoten

Wie zijn wij:
Vrouw, man, nog geen kinderen maar wel in de planning. 1 hond, Casper, golden retriever en 1 kat.
Werksituatie: Ik werk grotendeels vanuit huis (Office manager internationale organisatie met kantoor aan huis & schilders atelier/ schilderen en workshops). Rogier werkt PT en studeert PT. Zal over 2 jaar afstuderen (PABO) en daarna gaan lesgeven op lagere school. Beiden altijd honden gehad (x dalmatier, x kooiker, golden), zowel vanaf pup alswel herplaatsers.
Woonsituatie:
Atelier woning, beneden atelier, boven wonen.
Floriade (vrij groot wandelgebied) op fietsafstand, strand met auto een kwartiertje, bos een ritje van 10 minuten.
Zoeken in hond:
Maatje voor Casper en maatje voor ons.
Sociaal, extravert, ook naar kinderen aangezien de workshops die ik geef ook door kinderen bezocht worden. We zijn geen types die wekelijks naar allerhande hondenclub activiteiten gaan. Wel naar cursus maar niet actief in fly-bal, behendigheid, speuren, pakwerk etc. Formaat... geen echte voorkeur. Vacht... geen echte voorkeur.
Casper:
Rustig in huis, lekker rennen en gek doen buitenshuis. Gek op water, blubber en stokken. Zeer sociaal naar hond en mens. Gaat conflict met dominante rue-en uit de weg maar stelt wel grens als het hem te ver gaat (is pas 1x voor gekomen in 4 1/2 jaar). Speelt en rent graag maar zoekt al vrij snel zijn eigen weg. Stabiel en leert makkelijk, loopt in 99% van de gevallen los en blijft altijd in de buurt.
Ben benieuwd