Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

van ene op andere dag in huis plassen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

markdh
Zeer actief

van ene op andere dag in huis plassen

Ongelezen bericht door markdh »

Voordat ik de DA met een bezoek vereer wilde ik eerst even via dit forum jullie mening vragen.Sinds een paar dagen plast de hond in huis(niet regelmatig) vd week het kleed in de kamer bepiest en vanmorgen in de keuken en de gang.Wat kan dit betekenen?blaasontsteking? of wat anders? of jaloersheid?Graag jullie oplossing/mening
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Er was toch onlangs ook iets anders met jouw hond aan de hand?
AfbeeldingAfbeelding
markdh
Zeer actief

bram en thijs schreef:Er was toch onlangs ook iets anders met jouw hond aan de hand?
Klopt Dennis heeft naast Artrose aan de achterhand ook nog een stijve rug en heeft een paar weken geleden kennelhoest gehad waarvan hij helemaal genezen is gelukkig.

[quote=''Martijn'']Als je daar een treffend antwoord op wilt zul je iets meer over je hond moeten vertellen,zijn omstandigheden en op welke momenten hij dit doet[/quote]

Dennis is al een 11 jarig kereltje en hij verkeert in goede omstandigheden,krijgt genoeg aandacht,zijn geen kleine kinderen in huis of babys waar hij jaloers op zou kunnen zijn.dus om kort te zijn: Dennis heeft t erg naar zijn zin en t ontbreekt hem nergens aan.
Hij doet het het niet echt op gezette tijden dat ie inene piest in de gang of kamer.Ik ga met Dennis genoeg uit en dan niet effe een plas en weer naar huis nee,ik ga met hem naar t park waar hij genoeg tijd van me krijg om zijn behoeftes te doen.Moet er wel even bijzeggen dat ie het pas sinds 2 dagen doet.
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Dan had ik de goede hond voor me. Het zou weleens voort kunnen komen uit de achterhandproblemen, ik zou daar vrij snel mee naar de dierenarts gaan.
AfbeeldingAfbeelding
markdh
Zeer actief

bram en thijs schreef:Dan had ik de goede hond voor me. Het zou weleens voort kunnen komen uit de achterhandproblemen, ik zou daar vrij snel mee naar de dierenarts gaan.
kan het niet te maken hebben dat er af en toe een ander hondje bij mij is(loge?)dat ie misschien jaloers is omdat er een andere hond in zijn territorium is? Ze kunnen verder heel goed met elkaar opschieten.

Mocht het vandaag nogmaals gebeuren dat ie ergens gaat piesen zal ik zeker niet twijfelen met hem naar de DA te gaan
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Bij plotselinge onzindelijkheid altijd even een check doen bij je dierenarts voordat je naar gedrag gaat kijken. Het is toch lullig als je hond nodeloos lang met bv een blaasontsteking rond moet lopen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
markdh
Zeer actief

Eline* schreef:Bij plotselinge onzindelijkheid altijd even een check doen bij je dierenarts voordat je naar gedrag gaat kijken. Het is toch lullig als je hond nodeloos lang met bv een blaasontsteking rond moet lopen.
Die gedachte kwam ook bij mij op dat t heel misschien een blaasontsteking zou kunnen zijn,maar is t niet zo dat wanneer er een blaasontsteking zou zijn,de hond gaat janken omdat t brand? zoals t ook vaak bij mensen het geval is wanneer men een blaasontsteking heeft?
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

markdh schreef:
Eline* schreef:Bij plotselinge onzindelijkheid altijd even een check doen bij je dierenarts voordat je naar gedrag gaat kijken. Het is toch lullig als je hond nodeloos lang met bv een blaasontsteking rond moet lopen.
Die gedachte kwam ook bij mij op dat t heel misschien een blaasontsteking zou kunnen zijn,maar is t niet zo dat wanneer er een blaasontsteking zou zijn,de hond gaat janken omdat t brand? zoals t ook vaak bij mensen het geval is wanneer men een blaasontsteking heeft?
Nee. Je ziet veelvuldige kleine plasjes en het is wel erg pijnlijk voor de hond.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
markdh
Zeer actief

aha ok begrijp t,dan zit er niets anders op dan morgen even bij de DA langs te gaan voor de zekerheid.Bedankt diegene die me geantwoord hebben op mijn vraag.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Neem een plasje mee van je hond. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
markdh
Zeer actief

was dat al van plan een plasje mee te nemen van de hond,maar bedankt in ieder geval :wink:
Daan

urine onderzoek?

Ongelezen bericht door Daan »

puck moet sinds vanmiddag veelvuldig plassen, en vaak steeds een paar drupjes, of alleen aandrang. ze drinkt goed , dus ze heeft na een dutje wel weer een flinke plas.
ik heb het vermoeden dat ze een blaasontsteking heeft.
morgen dus even naar de da, hoe gaat dat eigenlijk, kunnen ze een urinemonster direkt nakijken?
of wordt dat opgestuurd?
en als het blaasontsteking is en ze krijgt er iets voor, hoe snel knapt ze daar dan van op?
markdh
Zeer actief

Dit is de 1e keer dat ik t met Dennis meemak dus zal t niet weten hoe t in zijn werk gaat sorry
Daan

markdh schreef:Dit is de 1e keer dat ik t met Dennis meemak dus zal t niet weten hoe t in zijn werk gaat sorry
en dan hoop ik natuurlijk dat iemand anders het wel weet :wink:
markdh
Zeer actief

Weet bijna zeker dat er hier bijzijn die je wel een antwoord op je vraag kunnen geven
markdh
Zeer actief

Wil nog even een aanvulling geven op waarschijnlijkheid van een blaasontsteking van Dennis.Heb vanmorgen bemerkt dat ie niet echt kleine plasjes doet maar de normale plas zoals ie altijd doet buiten.Vanmorgen was mijn kamerkleed weer nat van de pis en was toch een vrij grote plek. Nu ga ik dus twyfelen of het wel een blaasontsteking is
Willy
Actief

Ongelezen bericht door Willy »

Ik zou toch even naar de dierenarts gaan. Hij/zij is de enige die de twijfel bij je weg kan nemen.
Willy en de meiden

Afbeelding
markdh
Zeer actief

Lijkt me beter dat ik dan toch maar even naar de DA ga om ook mijn twyfel weg te nemen.Plas had ik vanmorgen al opgevangen gelukkig.
Daan

puck heeft dus wel een blaasontsteking, arme schat.
ik hoop dat het snel over is.
markdh
Zeer actief

voor mensen is t al pijnlijk een blaasontsteking(zxelf ondervonden) maar voor dieren is t ook erg irritant.wens je sterkte Daan met Puck
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”