Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rustige honden...

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 3
Contacteer:

Rustige honden...

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Ik heb eens zitten graven, en het valt me op dat Dazzle heel goed gaat met molosser teefjes... die ik ontmoet heb, waren alleen heel rustig.. wat Dazzle juist weer erg fijn vond. Vooral een bullmastiff was Dazzle helemaal weg van.
Is dat een algemeen feit bij de molossers? Dat ze redelijk rustig zijn?
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Ja, over het algemeen kun je denk ik wel stellen dat een molosser rustiger is dan bijv, terriers en herders, enz.
Toch is het wel behoorlijk afhankelijk van het ras en natuurlijk is het verschillend per individu.
Ik heb bijvoorbeeld een erg drukke Duitse Dog. Hij is natuurlijk ook nog erg jong, maar zelfs voor een jonge dog is hij erg druk.

Veel mensen denken ook dat een molosser weinig beweging nodig heeft of dat je er niet ver mee kunt wandelen of fietsen. Dat is absoluut niet waar. Ik vind het juist erg belangrijk om een molosser aktief te houden. Vaak zie je slome doggen van een jaar of drie. Dit heb je voor een groot deel zelf in de hand. Als je een hond geestelijk en lichamelijk stimuleert houd je hem aktief. Dit geldt eigenlijk voor elk ras.
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

Ja het zijn rustige honden (tenminste de meeste wel) mits je ze voldoende bezig houdt. Rustig in his en energiek buiten....
Wil je het nog een keertje proberen een hondje bij dazzle?
Carmen
Canecorsosultan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Canecorsosultan »

Ook hier 2 molossers, CC's dus. Onze 3 jarige reu is buiten vaak helemaal losgeslagen, lekker gek doen, rennen, de sloot induiken enz. De 4 jarige teef daarentegen is heel rustig, hoewel ze zeker ook haar gekke buien heeft hoor!
Mijn ervaring is dat als ze regelmatig voldoende beweging en gelegenheid krijgen om lekker te spelen, ze in huis de rust zelve zijn.
Heb ook wel eens mensen horen zeggen dat ze sloom zouden zijn, nou, ik moet de eerste nog leren kennen.....
Afbeelding
Cane Corso: a love that lasts a lifetime!!
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

In huis zijn het rustige honden. Buiten lekker actief. Met een van mijn Bordeaux doggen, die nu helaas niet meer leeft, hebben we een wandelvakantie in Oostenrijk gemaakt. Een van de laatste dagen zijn we 6 uur aan het wandelen geweest en ze vond het heerlijk.

Mijn ouwetje wil nu niet meer zo lang wandelen.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Hier ook twee molossers.
De een (landseer) is inderdaad heel rustig, zeg maar sloom :mrgreen:

De ander (pyr.mastin) is superaktief :roll:

Een mix van deze twee zo favoriet zijn bij mij :wink:
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Twee Molossers hier en alle twee niet rustig tenzij je ze een klap met een moker geeft.
Marja
Zeer actief

Brigitte schreef:Twee Molossers hier en alle twee niet rustig tenzij je ze een klap met een moker geeft.
Aha!! goede tip :smile:
Afbeelding
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Brigitte schreef:Twee Molossers hier en alle twee niet rustig tenzij je ze een klap met een moker geeft.
Nou Alano kom maar bij mij wonen hoor, het vrouwtje is gevaarlijk! :wink: :mrgreen:
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Euhm..., ja en nee. :mrgreen:
Lana en Levi zijn heerlijk rustig, met hun gekke buien natuurlijk.
Bono is een molosser van het type ADHD/stuiterbal... :N:
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Sjalot schreef:
Nou Alano kom maar bij mij wonen hoor, het vrouwtje is gevaarlijk! :wink: :mrgreen:
Hahaha weet waar je aan begint hoor :mrgreen:
Living XL
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastiff!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Living XL »

1 molosser hier.. een Mastiff.
Amiga is heel rustig zowel in huis als buiten, maar ook zij heeft zo haar gekke kuren...
Apporteren en lang wandelen is geen probleem.
Spelen met haar "grote" vriendin een Bordeauxdog levert toch wel vaak aardsverschuivingen op. :mrgreen:
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie
Afbeelding
In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Nou Quasar is nou niet echt wat je noemt rustig :N: :smile:
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Mijn molossers zijn wel weer rustig, :pffff: als de spaanse peper ze maar met rust laat :mrgreen:
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Mijn vorige hond Leah was een kruising st. Bernard x Leonberger en was heel rustig. Belle (kruising st. Bernard x Pyreneese berghond is binnen ook heel rustig, maar kan buiten lekker rennen en spelen. Catootje (Duitse dog) is ook vrij rustig, maar heeft wel elke dag haar beweging heel hard nodig. Belle wordt niet vervelend als ze een keer niet naar het bos is geweest (zelfs niet na 10 dagen toen ze gecastreerd was), maar als Catootje een dag moet overslaan (is een enkele keer gebeurd), dan gaat ze lopen zoeken in huis, wat er geklierd kan worden. Rennen en vliegen doen ze geen van tweeen in huis.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

tineke schreef:Mijn molossers zijn wel weer rustig, :pffff: als de spaanse peper ze maar met rust laat :mrgreen:
:smile: :smile: :smile: Is met Quasar ook al zo :smile:
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Belle schreef:Mijn vorige hond Leah was een kruising st. Bernard x Leonberger en was heel rustig. Belle (kruising st. Bernard x Pyreneese berghond is binnen ook heel rustig, maar kan buiten lekker rennen en spelen. Catootje (Duitse dog) is ook vrij rustig, maar heeft wel elke dag haar beweging heel hard nodig. Belle wordt niet vervelend als ze een keer niet naar het bos is geweest (zelfs niet na 10 dagen toen ze gecastreerd was), maar als Catootje een dag moet overslaan (is een enkele keer gebeurd), dan gaat ze lopen zoeken in huis, wat er geklierd kan worden. Rennen en vliegen doen ze geen van tweeen in huis.
Heb je een foto van Leah? lijkt me een heel mooie hond geweest!
Afbeelding
Jonette
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Jonette »

Triton (Leonberger) is erg rustig in huis, net een vloerkleed :-) Buiten is hij ook meestal rustig, maar soms energiek.

Groetjes,
Jonette
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Marja schreef:
Belle schreef:Mijn vorige hond Leah was een kruising st. Bernard x Leonberger en was heel rustig. Belle (kruising st. Bernard x Pyreneese berghond is binnen ook heel rustig, maar kan buiten lekker rennen en spelen. Catootje (Duitse dog) is ook vrij rustig, maar heeft wel elke dag haar beweging heel hard nodig. Belle wordt niet vervelend als ze een keer niet naar het bos is geweest (zelfs niet na 10 dagen toen ze gecastreerd was), maar als Catootje een dag moet overslaan (is een enkele keer gebeurd), dan gaat ze lopen zoeken in huis, wat er geklierd kan worden. Rennen en vliegen doen ze geen van tweeen in huis.
Heb je een foto van Leah? lijkt me een heel mooie hond geweest!
Ik heb amper foto's van Leah, jammer genoeg. Het was inderdaad een mooie hond (vond ik zelf) en ook een heel lieve hond. Het was een soort Belle, maar dan in het bruin. Ze staat op deze foto rechtsonder:
Afbeelding
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”