Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tatrabaasjes en liefhebbers gezocht.
Moderator: moderatorteam
Tatrabaasjes en liefhebbers gezocht.
Hallo,
Ik ben eigenllijk benieuwd of er nog meer mensen zijn die een Tatrahond hebben behalve ik en Wilma.
Dus meld je! Liefhebbers mogen zich natuurlijk ook melden!!
Ik ben eigenllijk benieuwd of er nog meer mensen zijn die een Tatrahond hebben behalve ik en Wilma.
Dus meld je! Liefhebbers mogen zich natuurlijk ook melden!!
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Ik ben een liefhebber geworden sinds ik voor iemand een beeldje heb mogen maken van hun honden. Ik moest me toen in het ras verdiepen omdat de verhoudingen moesten kloppen en ik ook het karakter wilde leren kennen. Die mensen hadden toen een nestje................
Ik hoop hier dus weer eea te lezen over dit mooie ras.

Ik hoop hier dus weer eea te lezen over dit mooie ras.

O voor wie ???? Ben erg benieuwd natuurlijk.
Ik kan wel iets meer vertellen over de geschiedenis van mijn Tonnietje.....als je wilt hoor.
Over twee maanden wordt ze acht en ik heb haar vanaf haar vijfde jaar...
Ik ben bezig om een rasomschrijving te maken van de Tatra. Maar het is nog niet klaar hoor!!
Ik kan wel iets meer vertellen over de geschiedenis van mijn Tonnietje.....als je wilt hoor.
Ik ben bezig om een rasomschrijving te maken van de Tatra. Maar het is nog niet klaar hoor!!
- Marie-Josée
- Erelid
Dat is al zo lang geleden, ik was toen nog pas 20Melanie 74 schreef:O voor wie ???? Ben erg benieuwd natuurlijk.

Toch staat de Pyrenese berghond net boven de Tatra op mijn lijstje, ik weet eigenlijk niet eens goed waarom, ik weet er gewoon nog niet genoeg van denk ik.
Dussuh......vertel maar hoor, ik lees het met plezier

Goed zal een beetje vertellen over mijn Tatraliefde.
Toen ik ongeveer 12 was kwam de eerste Tatrameid bij ons in huis, ze heette Rasna en kwam uit het asiel. Vreselijk verwaarloosd en niet opgevoed. Na vele jaren van trainen en liefde is het redelijk goed gekomen, we hebben zoveel verdriet gehad toen we haar op bijna twaalfjarige leeftijd moesten in laten slapen.......zij was de hond van mijn jeugdjaren. Ze was vreselijk koppig en eigenwijs maar o zo lief.
Doordat wij op zoek waren naar haar stamboom zijn we in aanraking gekomen met de Tatraclub en op een clubmatch zag mijn moeder een jonge teef-> daar wilde ze een hond van! En na twee of drie jaar wachten was ze daar eindelijk. Iggy heette ze, ze was top! Zij is ook de stammoeder geworden van de kennel van mijn ouders. Ze was een groot succes op alle shows, we hebben eigenlijk alles gehaald wat er te winnen viel. (Echt een hele waslijst, maar het trots waren we op de twee Wereldtitles en de titel Poolskampioene-> in de bakermat van de Tatra heeft ze de belangrijkste punt gehaald voor die Titel).
ze heeft vier nestjes gehad en haar zoon uit haar tweede nest is de vader van mijn Tatrameisje. De moeder is een Pools/Duits teefje.
Tonnie was in het nest mijn favorietje, maar ik was toen nog niet "klaar" voor een Tatra, woonde nog op kamers en werkte hele dagen.
Tonnie is na het nest naar haar eerste baasje gegaan, helaas was hij gokverslaafd en heeft haar verwaarloosd. Dus slecht eten en geen goede opvoeding, toen hebben mijn ouders haar opgevangen en na een poosje is ze naar haar tweede baasjes gegaan. Hun hadden ook al de broer van Tonnie, helaas is het toch weer fout gegaan. Een overplaatsingshond is niet makkelijk en zekers niet een Tatra. Dus was ze weer terug bij mijn ouders!!! Op de leeftijd van 5 had ze al zoveel huisjes gehad dat ze heel onzeker en nerveus was geworden->ze had het goed bij mijn ouders maar je kon zien dat ze een duidelijke baas nodig had en weer vertrouwen moest krijgen. Bij mijn ouders komen is voor haar altijd weer een zenuwbeproeving, moet ik weer hier blijven??
Toen wij naar Duitsland verhuisde hebben wij haar meegenomen, dan heeft ze weer een huisje met "eigen baasjes" . Maar ze heeft me uitvoerig getest! Of ik wel geschikt ben als baasje! Ik heb de test ruimschoots gehaald, ze is rustiger en evenwichtiger geworden. Maar ze hangt veel aan mij want ik ben haar steun en toeverlaat, ze heeft echt weer vertrouwen in mij en ik in haar. We hebben het gezellig en fijn met elkaar, ze is een rustige, nieuwsgierige en vriendelijke hond geworden die graag wat voor mij doet. Dit op basis van respect en vertrouwen. Ze is helemaal gek van mijn vriend maar ik ben wel het belangrijkst voor haar.
Wat ze nog wel heeft is het af en toe uitvallen naar andere honden maar door training (met heel veel lekkers en loven) gaat het stukken beter en kunnen we weer lekker meewandelen met andere honden wat ik in het begin voor onmogelijk hield. Vooral kleine hondjes was een ramp!
Maar nu loopt ze lekker met Winnie mee, een kruising Shit zu (weet niet hoe je dat precies schrijft).
Ik heb veel om haar gelachen maar haar soms ook vervloekt.
Maar het is de moeite waard geweest om haar mee te nemen, het is zelfs zo dat we aan een derde Tatra denken en graag ook willen hebben.
Maar dan een puppy en uit bepaalde lijnen vandaan.
Straks gaan we weer wandelen met de hele bups, ik ben hier lid geworden van de hondenvereniging die dit jaar is opgericht en mijn wijsheid en ervaringen komen goed uit, in de toekomst ga ik samen met nog iemand hondentrainen geven. En dat is een ook een goede leerschool voor haar omdat hier weinig andere honden in de buurt wonen en op die manier toch het contact houden.
Maar moet zo gaan dus ga stoppen!!
Groetjes Melanie
Toen ik ongeveer 12 was kwam de eerste Tatrameid bij ons in huis, ze heette Rasna en kwam uit het asiel. Vreselijk verwaarloosd en niet opgevoed. Na vele jaren van trainen en liefde is het redelijk goed gekomen, we hebben zoveel verdriet gehad toen we haar op bijna twaalfjarige leeftijd moesten in laten slapen.......zij was de hond van mijn jeugdjaren. Ze was vreselijk koppig en eigenwijs maar o zo lief.
Doordat wij op zoek waren naar haar stamboom zijn we in aanraking gekomen met de Tatraclub en op een clubmatch zag mijn moeder een jonge teef-> daar wilde ze een hond van! En na twee of drie jaar wachten was ze daar eindelijk. Iggy heette ze, ze was top! Zij is ook de stammoeder geworden van de kennel van mijn ouders. Ze was een groot succes op alle shows, we hebben eigenlijk alles gehaald wat er te winnen viel. (Echt een hele waslijst, maar het trots waren we op de twee Wereldtitles en de titel Poolskampioene-> in de bakermat van de Tatra heeft ze de belangrijkste punt gehaald voor die Titel).
ze heeft vier nestjes gehad en haar zoon uit haar tweede nest is de vader van mijn Tatrameisje. De moeder is een Pools/Duits teefje.
Tonnie was in het nest mijn favorietje, maar ik was toen nog niet "klaar" voor een Tatra, woonde nog op kamers en werkte hele dagen.
Tonnie is na het nest naar haar eerste baasje gegaan, helaas was hij gokverslaafd en heeft haar verwaarloosd. Dus slecht eten en geen goede opvoeding, toen hebben mijn ouders haar opgevangen en na een poosje is ze naar haar tweede baasjes gegaan. Hun hadden ook al de broer van Tonnie, helaas is het toch weer fout gegaan. Een overplaatsingshond is niet makkelijk en zekers niet een Tatra. Dus was ze weer terug bij mijn ouders!!! Op de leeftijd van 5 had ze al zoveel huisjes gehad dat ze heel onzeker en nerveus was geworden->ze had het goed bij mijn ouders maar je kon zien dat ze een duidelijke baas nodig had en weer vertrouwen moest krijgen. Bij mijn ouders komen is voor haar altijd weer een zenuwbeproeving, moet ik weer hier blijven??
Toen wij naar Duitsland verhuisde hebben wij haar meegenomen, dan heeft ze weer een huisje met "eigen baasjes" . Maar ze heeft me uitvoerig getest! Of ik wel geschikt ben als baasje! Ik heb de test ruimschoots gehaald, ze is rustiger en evenwichtiger geworden. Maar ze hangt veel aan mij want ik ben haar steun en toeverlaat, ze heeft echt weer vertrouwen in mij en ik in haar. We hebben het gezellig en fijn met elkaar, ze is een rustige, nieuwsgierige en vriendelijke hond geworden die graag wat voor mij doet. Dit op basis van respect en vertrouwen. Ze is helemaal gek van mijn vriend maar ik ben wel het belangrijkst voor haar.
Wat ze nog wel heeft is het af en toe uitvallen naar andere honden maar door training (met heel veel lekkers en loven) gaat het stukken beter en kunnen we weer lekker meewandelen met andere honden wat ik in het begin voor onmogelijk hield. Vooral kleine hondjes was een ramp!
Maar nu loopt ze lekker met Winnie mee, een kruising Shit zu (weet niet hoe je dat precies schrijft).
Ik heb veel om haar gelachen maar haar soms ook vervloekt.
Maar het is de moeite waard geweest om haar mee te nemen, het is zelfs zo dat we aan een derde Tatra denken en graag ook willen hebben.
Maar dan een puppy en uit bepaalde lijnen vandaan.
Straks gaan we weer wandelen met de hele bups, ik ben hier lid geworden van de hondenvereniging die dit jaar is opgericht en mijn wijsheid en ervaringen komen goed uit, in de toekomst ga ik samen met nog iemand hondentrainen geven. En dat is een ook een goede leerschool voor haar omdat hier weinig andere honden in de buurt wonen en op die manier toch het contact houden.
Maar moet zo gaan dus ga stoppen!!
Groetjes Melanie
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
een nicht van me kan 22 december haar tatra pupje halen 

groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
-
- Zeer actief
- Contacteer:
bij die mensen uit Arnhem
groetjes Annemie
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Inderdaad bij de familie Blauuw. Zal het hun doorgeven. Het wordt hun eerste tatra.
groetjes Annemie
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze hebben 2de keus, dus wel genmoeg om uit te kiezen 

groetjes Annemie
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Inderdaad een Tatra heeft wel enige ruimte nodig, maar de beweging die hij buiten krijgt is belangrijker hoor! Ik denk dat de tijd belangrijker is. Dus dat hij niet vaal alleen zit en dat als hij klein is veel tijd en energie inverstreerd in de Tatra.
Maar ik kan het wel begrijpen hoor, ik heb in Nederland in een maisonnette woning gewoond en zodoende had naast. boven en zijburen.
Een vrij kleine tuin en ik werkte hele dagen, tja dat is dan vragen om problemen. Dus heb ik gewacht tot we gingen verhuizen, nu heb ik een balkon en tuin en genoeg ruimte op nog een Tatra kwijt te kunnen.......
Maar ik kan het wel begrijpen hoor, ik heb in Nederland in een maisonnette woning gewoond en zodoende had naast. boven en zijburen.
Een vrij kleine tuin en ik werkte hele dagen, tja dat is dan vragen om problemen. Dus heb ik gewacht tot we gingen verhuizen, nu heb ik een balkon en tuin en genoeg ruimte op nog een Tatra kwijt te kunnen.......
- Joy C
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Joy C
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
nu woon ik nog thuis en één hond vinden ze hier meer dan genoegMelanie 74 schreef:Inderdaad een Tatra heeft wel enige ruimte nodig, maar de beweging die hij buiten krijgt is belangrijker hoor! Ik denk dat de tijd belangrijker is. Dus dat hij niet vaal alleen zit en dat als hij klein is veel tijd en energie inverstreerd in de Tatra.

- Marie-Josée
- Erelid
-
- Actief
Marie-José
Ik ben bezig met een rasstandaard, met foto's en kan hier wel een heel verhaal neer zetten. Maar heb even geduld en dan weet je meer!!
(Ik ben nog aan het stoeien met de lay-out en de foto's te verkleinen).
Groetjes Melanie
maar een mooie foto kan ik jullie niet onthouden ;

(Is de zelfde hond als in mijn avator)
Wat voor karakter hebben ze nu eigenlijk (over het algemeen dan)?
Ik ben bezig met een rasstandaard, met foto's en kan hier wel een heel verhaal neer zetten. Maar heb even geduld en dan weet je meer!!
Groetjes Melanie

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb er geen maar ben sinds dit jaar de vaste oppas voor een fokker hier in de buurt. In hun vakantie hebben we 3 weken opgepast en daarvoor ook een week.
Het is niet mijn type hond maar ik vind ze wel echt ontzettend lief en tolerant.
Wat een geduld ze wel niet hadden met dat monster van mij!
De reu uit mijn onderschrift is mijn lieveling. Hij kan echt zo ontzettend genieten met een wandeling, dat straalt gewoon!
Het is niet mijn type hond maar ik vind ze wel echt ontzettend lief en tolerant.
Wat een geduld ze wel niet hadden met dat monster van mij!

De reu uit mijn onderschrift is mijn lieveling. Hij kan echt zo ontzettend genieten met een wandeling, dat straalt gewoon!
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Zoals bekend hebben wij er twee. Een reu en een teef. Het mooie van het stel is, dat je ook echt het verschil goed ziet tussen het manneke en het vrouwke.
Qua karakter is Jurek precies de tatra die omschreven staat in de rasbeschrijvingen. Jelka is het tegenovergestelde, die heeft eerlijk gezegd weinig tatratrekjes.
Beide zijn het gigaknuffels voor ons als baasjes en Jelka ook voor vreemden. Het zijn makkelijke honden die zich heel makkelijk aanpassen aan allerlei omstandigheden.
Verder is vooral Jurek heel intelligent, die weet ontzettend veel en voelt ons feilloos aan waardoor hij af en toe maar een half woord of een bepaalde gezichtsuitdrukking nodig heeft.
Als we ooit in de gelegenheid komen om een ander huis met meer grond te kopen dan zullen er zeker meerdere tatra's bijkomen.
Herken je deze hond Melanie?

Qua karakter is Jurek precies de tatra die omschreven staat in de rasbeschrijvingen. Jelka is het tegenovergestelde, die heeft eerlijk gezegd weinig tatratrekjes.
Beide zijn het gigaknuffels voor ons als baasjes en Jelka ook voor vreemden. Het zijn makkelijke honden die zich heel makkelijk aanpassen aan allerlei omstandigheden.
Verder is vooral Jurek heel intelligent, die weet ontzettend veel en voelt ons feilloos aan waardoor hij af en toe maar een half woord of een bepaalde gezichtsuitdrukking nodig heeft.
Als we ooit in de gelegenheid komen om een ander huis met meer grond te kopen dan zullen er zeker meerdere tatra's bijkomen.
Herken je deze hond Melanie?

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Hoi Wilma,
Ja die hond herken ik wel hihi, dat moet Orlikje zijn.
Hij wordt echt oud, je gaat het echt nu zien.
Hoe was de wandeling ????ß
Waren er veel Tatra's, jammer hé van mijn moeder dat ze ziek was ( ze had last van haar longen, ze heeft astma en kan echt beroerd er van zijn ). Dus kon bébé niet mee met mijn moeder.
Geloof dat mijn vader alleen Sweety en Orlik mee had, maar ik heb hem nog niet gesproken.......
Knuffel voor Jurek en Jelka
En voor jullie groetjes
Ja die hond herken ik wel hihi, dat moet Orlikje zijn.
Hij wordt echt oud, je gaat het echt nu zien.
Hoe was de wandeling ????ß
Waren er veel Tatra's, jammer hé van mijn moeder dat ze ziek was ( ze had last van haar longen, ze heeft astma en kan echt beroerd er van zijn ). Dus kon bébé niet mee met mijn moeder.
Geloof dat mijn vader alleen Sweety en Orlik mee had, maar ik heb hem nog niet gesproken.......
Knuffel voor Jurek en Jelka
En voor jullie groetjes

- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Er waren niet zo heel veel Tatra's, ik schat een stuk of 10/12 en nog wat andere rassen die met ons mee wandelden. Die ouwe man hierboven is inderdaad Orlik.
Sweety was er ook. Ik had alleen Jelka mee genomen. Dirk had geen zin en als ik alleen ga, mag Jurek niet mee met dit soort uitjes.
Ik vond het heel jammer dat je moeder er niet was met de kleine want ik had je gek willen maken met foto's.

Ik vond het heel jammer dat je moeder er niet was met de kleine want ik had je gek willen maken met foto's.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Jammer dat er niet zo veel Tatra's waren, maar denk wel dat het gezellig was. En Jelka is echt een skeet. Jurek is heel gereserveerd naar vreemden toe, en soms is dat idd erg vervelend als baasje zijnde.
Maar ik kom in januari naar Nederland, dan ga ik een weekje bij mijn zus logeren en dan zie ik die kleine wel!! Mijn zus woont vlak in de buurt bij mijn ouders.
Groetjes Melanie
Maar ik kom in januari naar Nederland, dan ga ik een weekje bij mijn zus logeren en dan zie ik die kleine wel!! Mijn zus woont vlak in de buurt bij mijn ouders.
Groetjes Melanie
- Marie-Josée
- Erelid
Ahhhhhhhh ohhhhhhh wil je dat niet meer doen?Melanie 74 schreef:Marie-JoséWat voor karakter hebben ze nu eigenlijk (over het algemeen dan)?
Groetjes Melanie

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Zie er mooi uit
2 opmerkinkjes: in de startpagina is de koptekst te breed waardoor je naar links en rechts moet scrollen en ook bij de linkenpagina moet je naar links en rechtsscrollen

2 opmerkinkjes: in de startpagina is de koptekst te breed waardoor je naar links en rechts moet scrollen en ook bij de linkenpagina moet je naar links en rechtsscrollen

groetjes Annemie