Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wolf

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Wolf

Wolf

Ongelezen bericht door Wolf »

Niet echt een vraag maar meer het relaas van een radeloos mens met een 'probleemhond'.

Wolf is 6 jaar (gisteren geworden).
Hij is bij ons gekomen toen hij 9 maanden was omdat de 1e eigenaar hem wegdeed omdat hij teveel onderhoud vroeg.
Wolf is een duitse herder met best wel veel haar en een vrolijke pluimstaart. Hij was aangekocht door de vorige eigenaar voor pakwerk.

We kregen hem met oorontsteking, en eten ging ook niet geweldig.
Na nog enkele malen oorontstekingen en goed eten leek het wat beter te gaan.

Totdat hij heel erg ging krabbelen en bijten. Geen vlooien. Wat dan.
Ja, lijkt wel allergie. Medicijnen gekregen en ander voer.
Het hielp een poosje.
Daarna weer kabben en bijten. Andere medicijnen en ander voer.

Ja, wel erg vervelend, probeer speciale shampoo eens en ga toch even door met medicijnen en dit voer.

Alles hielp wel, maar niet afdoende. De klachten bleven terugkomen.

Toen zijn er 4 lapjes huid van z'n buik opgestuurd naar Utrecht. Daar kon men niets vinden.
Wat dan.
Ga maar naar Oisterwijk, daar zit een dermatoloog speciaal voor dieren.
O, zie het al. Voedsel allergie. Ander eten en weer medicijnen. 2 verschillende.
Waarachtig het leek te helpen. Helaas, maar 4 maanden.

Weer terug naar eigen kliniek. Die wisten het ook niet meer. Dan maar Prednison tegen de jeuk, misschien wel blijvend.

Toen gezocht en een homeopatisch werkende dierenarts gevonden, speciaal voor huidproblemen.
Afspraak gemaakt.
Maar eerst at Wolf toen nog een stuk tennisbal op die zijn maagwand perforeerde, dus spoedoperatie.
Toen naar de homeopaat. Die constateerde een auto-immuunziekte en een allergie voor menselijke huidschilfers en eendenveren.
Na bijna 1½ jaar is de auto-immuunziekte overwonnen. Heeft wel een blijvende schade veroorzaakt aan de bijnier. Dus zal altijd een prednisonachtig medicijn moeten blijven gebruiken.
De jeuk verdween ook behoorlijk. Inmiddels waren zijn poten kaal en zijn haargrens was een soort 'waterlijn'.
Dat was allemaal tot ongeveer juni jl.
En het ging goed met Wolf. Het viel anderen ook op. En hij zag er weer geweldig uit, zijn vacht was weer picobello.

Tot vorige week.
Hij had pijn. Met ontlasting en plassen. Zaterdagavond was het zo erg, dat ik naar de deirenarts ging.
Vergrote prostaat. Hormooninjectie en antibiotica. Rekening houden dat hij wel eens gecastreerd zou moeten worden.
Overleg thuis. Als dat toch moet, waarom dan langer wachten tot het weer terugkomt, hij heeft al genoeg meegemaakt.
Afspraak gemaakt en afgelopen dinsdag is hij gecastreerd.
Woensdag ging aardig, maar donderdag vreselijk veel pijn. Hij kermde de hele dag. Hij verloor ook druppeltjes bloed. Heb hem nagekeken, niets van de operatie. Nee, het bloed kwam uit zijn staart, ergens halverwege.
's Avonds weer naar de praktijk.
Dan krijg je de schrik van je leven. Zegt de arts, de staart is helemaal dik en ontstoken, die moet er af.
Zowel mijn man als ik dachten even dat de wereld ophield met draaien.
Afspraak voor vrijdag om verder te kijken.
Thuis besloten, die staart gaat er niet af. Gebeld met homeopaat, vond het zeer vreemd.
Vrijdagmiddag (gisteren dus) naar de praktijk. Wilde eerst kijken als de staart geschoren was hoe het er uitzag. Arts vond de staart iets minder dik.
Er komt ook de hele dag bloederig vocht uit.
Staart in emmer biotex gehangen, 10 minuten. Daarna met Betadine ingespoten.
Nu moeten we dit 3 x per dag doen. Maandag weer kijken hoe het er uit ziet. Pijnstillers zijn opgevoerd.
Homeopaat belde vanmorgen om te vragen hoe het ging. Hij zegt Calendulan gelei op de kapotte plekken.

Maar wat een marteling is dat voor Wolf. Loopt met een giga grote kap om, ziet niks, en heeft ontzettend veel pijn. Mag de staart amper aanraken, al ging de biotex vanmorgen goed Wel met 3 personen anders lukt het niet. De gelei lukte me helemaal niet alleen.

Wat een verhaal. En heb ik een vraag ? Ik weet het af en toe niet meer. Hoever kan en mag je gaan met zo'n dier. Wat is acceptabel voor Wolf. Wij zijn behoorlijk radeloos.

Is er iemand die een wonder kan doen ?

Groet van Els
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Wat voor voer heb je al geprobeerd?
Je hoort regelmatig dat honden enorm opknappen van versvlees.
Misschien het proberen waard?
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jay1978 »

:eek: Wat een nachtmerrie zeg! Ze mag blij zijn met zulke baasjes! :wink:
Wolf

Het eten gaat juist goed. Hij krijgt Natures Best van Hill's. Sinds die tijd zijn de uitslagen van de homeopaat over zijn darmen goed vooruit gegaan.

Zijn staart is nu onze grootste zorg. Die ziet er echt heel lelijk uit.

Groet van Els
bernerfan
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door bernerfan »

Is het geen hotspot op zijn staart?
Dat is een soort ontsteking, ik heb het weggekregen met 5x per dag flink deppen met waterstofperoxide en daarna met hard keukenrol schrobben.
Alternatief: vochtige theezakjes of zinkzalf.
:denken:
Sassie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sassie »

Is een second opinion misschien een idee? Ik kan me voorstellen dat je niet zomaar een staart laat amputeren maar misschien is er geen andere mogelijkheid en kan hij nog jaren mee zonder pijn?
Ik wens je alle goeds.
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

Wolf schreef:Het eten gaat juist goed. Hij krijgt Natures Best van Hill's. Sinds die tijd zijn de uitslagen van de homeopaat over zijn darmen goed vooruit gegaan.

Zijn staart is nu onze grootste zorg. Die ziet er echt heel lelijk uit.

Groet van Els
Voeding kan ook effect hebben op de conditie van de huid.
Er zijn veel honden met huidkwalen die het enorm goed doen op versvlees. Ik zou het zeker gaan proberen.
Het is natuurlijk geen accute oplossing voor de staart maar op langere termijn kan zijn algehele conditie en weerstand enorm opknappen.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Wolf

Welk vlees bedoel je met vers vlees ?
Hij heeft nog nooit vers vlees gehad, altijd alleen maar brokken.

We hebben hem net voor de nacht nog weer in de biotex gehad. Wat een martelgang. Hij heeft zo veel pijn.

Maar ik ga maandag eerst weer naar de DA (zo noemen jullie geloof ik de dierenarts, ik dacht eerst aan de drogist) en als het er nog niet goed uitziet dan vraag ik om een second opinion. Hoop dat ik dan naar kliniek Visdonk in Roosendaal kan.

Maar stel dat zijn staart geamputeerd zou worden, dan vragen we ons nu af of hij dan van verdere ellende gespaard zal worden.

Ja, er gaan op het ogenblik erge gedachten bij ons door het hoofd, zowel bij mijn man als bij mij.
Wat is wijsheid. Ik ga naar bed, want ik weet het even niet meer en zie het ook even niet meer zitten allemaal.

Groet van Els
Helen G
Actief

Ongelezen bericht door Helen G »

Kijk even op www.barfplaats.nl

Een forum voor vers en gezond voedsel voor je hond. Heel veel honden met allerhande klachten knappen gigantisch op door het voeren van vers en rauw voedsel.

Sterkte en beterschap voor Wolf
Charlotte*
Zeer actief

Wolf schreef:Welk vlees bedoel je met vers vlees ?
Hij heeft nog nooit vers vlees gehad, altijd alleen maar brokken.

We hebben hem net voor de nacht nog weer in de biotex gehad. Wat een martelgang. Hij heeft zo veel pijn.

Maar ik ga maandag eerst weer naar de DA (zo noemen jullie geloof ik de dierenarts, ik dacht eerst aan de drogist) en als het er nog niet goed uitziet dan vraag ik om een second opinion. Hoop dat ik dan naar kliniek Visdonk in Roosendaal kan.

Maar stel dat zijn staart geamputeerd zou worden, dan vragen we ons nu af of hij dan van verdere ellende gespaard zal worden.

Ja, er gaan op het ogenblik erge gedachten bij ons door het hoofd, zowel bij mijn man als bij mij.
Wat is wijsheid. Ik ga naar bed, want ik weet het even niet meer en zie het ook even niet meer zitten allemaal.

Groet van Els
Wat een ellende allemaal joh! Kan me voorstellen dat je erg ongerust bent.

Zoals in het bericht hierboven kunt zien is er een speciaal forum voor oa versvlees. Je zou jou openings bericht hier kunnen plaatsen:

http://www.barfplaats.nl/yabbse/index.php?board=8

Er zitten veel mensen op het forum met jarenlang ervaring en er zitten ook veel mensen met honden die veel huid/weerstand problemen hadden.

Hopelijk heb je er wat aan.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Alle respect voor wat jullie al allemaal geprobeerd hebben, ik kan me voorstellen dat je een keer aan het eind van je latijn bent. Erg voor de hond ook......
Ik heb geen verdere tips als toch eens volledig versvoeding gaan proberen. Als dat niet helpt kun je je toch heel serieus af gaan vragen of het niet een keer ophoudt, zeker in het belang van je hond.
Sterkte maar vooral; succes. Jullie verdienen het onderhand :ok:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Dat de staart prioriteit nr 1 is is prima maar die kan er natuurlijk wel altijd nog af als het moet. Hij kan prima leven zonder staart en staarten genezen heel erg moeilijk omdat daar minder bloed doorheen stroomt en omdat de temperatuur in de staart altijd lager blijft. Bacterien en infecties doodt het lichaam door een temperatuursverhoging.

Moeilijke kwestie dus.

Wat in mijn ogen ook moeilijk is is dat jullie hebben gezegd dat hij maar gecastreerd moest worden toen de DA dat voorstelde ivm zijn prostaat. Ik weet niet hoe erg het was met die prostaat hoor, en wil al helemaal niet iets lulligs zeggen op momenten dat je alles aan het doen bent om je hond weer goed te krijgen, maar als je een hond met vacht en huidproblemen castreerd pakt dat erg vaak verkeerd uit. De vacht wordt dikker, wolliger en zal minder goed loslaten in de rui. Dierenartsen lijken zich daar totaal niet mee bezig te houden maar dat zijn dus wel de goldens, berners, cockers en newfoundlanders die geschoren moeten worden. :wink: Zelfs mijn herder/bouvier kreeg vachtproblemen na de castratie omdat de wol gewoon niet meer losliet en vilt werd onder de glanzende bovenvacht.

Omdat je hond een geschiedenis van huidproblemen en een extreem dikke vacht heeft vind ik het raar dat ze hem niet chemisch hebben gecastreerd om te zien wat de prostaat zou doen.

En de staart, tja, als het nog even zo door zou gaan zou ik toch gaan denken aan het amputeren van de staart. Ik kan helaas niet zien hoe het gaat maar een ontstoken zeer pijnlijke staart is al een probleem voor de hond, naast dat je het zeer slecht genezen krijgt. Soms is een schone breuk al niet meer goed te krijgen, laat staan een pussende staart :19: Kan hij nog wel zitten? Of liggen?
Afbeelding
Femmel
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Hoi Els,

Op je medische vragen heb je al veel antwoorden gekregen! :ok:

Ik merk uit je verhaal dat het je allemaal wat teveel wordt, helaas kan ik daarover meepraten.. Onze Joy kwakkelt ook al heel haar leven, je kunt het onderhand zo gek niet opnoemen of ze heeft het gehad. Ogen, oren, hart, huid, darmen, schildklier, maag, heupen, knie. Gelukkig tot nu toe niets waaraan ze zou overlijden, maar we zijn er wel elke keer weer mee bezig. We zitten minimaal maandelijks bij de DA omdat er dan weer iets opspeelt.

De moed zakt me af en toe behoorlijk in de schoenen. De artrose in haar heupen hebben we goed onder controle, ze is geopereerd aan haar kruisbanden en het ging erg goed met haar. We hebben er weliswaar 2 hele maanden van mogen genieten. Inmiddels loopt ze alweer een week "raar", ze heeft gelukkig geen pijn maar morgen gaan we toch weer de gang naar de DA maken.

Soms voel ik me een aansteller want gisteren sta ik te vertellen dat het o zo goed gaat met Joy en de volgende dag doet er weer iets op. Weer naar de DA, weer medicatie, weer afwachten of het aanslaat. :jank:

Het medicatieplank begint behoorlijk door te zakken inmiddels :wink: .

Ik heb ooit ook weleens gedacht of ik dit nu voor mezelf of voor Joy doe? Maar gelukkig is Joy geen hele moeilijke hond, ze vindt de bezoeken aan de DA natuurlijk niet leuk maar ze ondergaat alle behandelingen heel rustig en lief. In de tijden dat het goed gaat is ze een lieve hond die graag mee uit gaat. Haar in laten slapen voor iets wat niet levensbedreigend is kan ik niet over mijn hart verkrijgen. We strijden inmiddels alweer 9 jaar zij aan zij, mijn hondje en ik!! En pas op het moment dat zij aangeeft dat ze niet meer kan, als ik haar ogen zie breken van de pijn of de ongemakken dan laat ik haar (met pijn in mijn hart) rustig gaan.

Heel erg veel sterkte en succes met Wolf!
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Wolf

Alvast allemaal heel erg bedankt voor het meeleven, en ik lees, wij zijn niet de enige die zoveel tobben.

Maar onze 1e hond had behoorlijk epilepsie en is haar leven geëindigd met tumoren waardoor ze niet meer kon liggen of zitten, alleen nog maar lopen en tegen mij aanhangen van vermoeidheid. Was natuurlijk ook al eerder geopereerd, wat niet heeft mogen baten. Zij is 10 jaar geworden.
Onze 2e hond had een schildklier die niet werkte. Regelmatig naar Utrecht om de medicatie te laten bijstellen. Haar leven is 3½ jaar geleden geëindigd met een tumor in de plasbuis. Na veel dokteren, hier, daarna 6 dagen in Roosendaal opgenomen geweest en daarvandaan nog eens 4 dagen opgenomen in Utrecht, conclusie inoperabel. Zij kon toen niet meer plassen. Zij is 8 jaar geworden.

En nu Wolf. We willen wel, maar het is soms zo moeilijk.
Vanmiddag om 14.00 uur weer naar de DA.
Van vrijdag op zaterdagnacht is na onze biotex-inspanningen de grootste plek (ca. 8 cm) open gebarsten. Er komt ontzettend veel viezigheid uit. Het loopt de hele dag. Zijn achterkant is ook helemaal vies, maar bij de volgende biotex-beurt komt dat wel weer een beetje schoon.
Maar nu die plek open is hangen er wel behoorlijke grote lappen vel bij.
Het uiteinde van de staart ong. 20 cm daar lijkt het wel of hij er helemaal niets in voelt. Is ook heeeeeeel erg donkerrood.
Of het helemaal zal genezen zal weet ik natuurlijk niet. Die grote plek zit aan de onderkant van zijn staart, bijna helemaal aan het begin van de staart, zeg maar ter hoogte van zijn poepert.

En dat hij gecastreerd is met zo'n dikke vacht, ja dat wisten wij natuurlijk ook niet, dat die vacht dan zo kan veranderen.
Nog meer borstelen dan maar.
Ik hoop toch wel dat we nog zover mogen komen met hem, al dwalen onze gedachten soms nog wel eens een andere kant uit.

Na het DA bezoek laat ik wel weer iets weten.
Wolf

Vergeten te schrijven :
Groet van Els
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ach gos, wat een opeenstapeling van narigheid.
Al dit gedoe met medicijnen zal ook niet zo'n goede uitwerking hebben op zijn vacht. :jank:
Maar goed, eerst die staart weer goed.
Dat het vuil er allemaal uitkomt is positief, gewoon doorgaan met die biotex en calendulan. Hopelijk is dat donkerrode gedeelte op de staart niet zo erg.

Ik weet dat hier veel mensen zijn die vinden dat castratie te grote gevolgen heeft op het uiterlijk en karakter van de hond. Dat hoeft niet zo te zijn hoor. Zeker niet omdat je hond pas op latere leeftijd is gecastreerd. Dus daar zou ik me verder geen zorgen over maken.

Inderdaad, de versvleesvoeding wil nogal eens helpen bij honden met huidproblemen. Dat kan je gewoon geven in plaats van brokken.
Er zijn een heleboel merken waarvan Rodi en Duck meestal het meest bekend zijn bij de dierenwinkels. Maar als je in de voedingsrubriek rondkijkt zal je nog veel meer merken tegen komen. :wink:

Succes bij de dierenarts.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Sassie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sassie »

Hallo Els,

Hoe was het bij de dierenarts?

Groetjes, Saskia
Afbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Tjee wat een verhaal zeg, ik kan me voorstellen dat de gedachte wel op komt of je niet te ver gaat.

Ik wilde tevens ook nog even reageren op het versvlees, je kan het ook proberen met Energique.
Hier zijn veel positieve berichten van en BARF kan afschrikken. Omdat je niet weet hoe en waar je moet beginnen.

Ik heb ook een hond met een allergie en het blijft beperkt tot huidproblemen. Maar wij zijn soms ook radeloos.

Tja staart eraf, das idd erg schrikken. (Spreek uit ervaring, ik heb een straartloze kat).

Sterkte en ik denk verder !!!!
Ps de website van de energique http://www.energique.nl
Wolf

Laatste bericht over Wolf
Hij is er niet meer. Sorry, maar gisteren kon ik echt niet schrijven.
Mijn hart huilt.

Bij de DA gisteren.
Wat ik al dacht, de laatste 20 à 25 cm van zijn staart was al afgestorven.
De pussende plekken waren inmiddels gaten geworden. rechts van zo'n cm doorsnee, links 2 bij 4 cm. De beide DA's hebben het gezien en waren tot de conclusie gekomen dat er eigenlijk geen redden meer aan was.
De stank was enorm, Wolf gilde van pijn.
De ontstekingsplekken zaten zo hoog, bijna bij zijn rug, dat amputatie op dit moment niet mogelijk was omdat er niet voldoende gezonde huid rondom was om de plaats te bekleden.
Mijn man is onmiddellijk naar DA gekomen van z'n werk en daar hebben we lang een gesprek gehad.
Wat was het alternatief ?

Proberen de kapotte plekken te laten genezen, wat langdurig zou kunnen worden door de slechte gesteldheid van de staart en het gebruik van de dexamethazon.
Als dat zou lukken dan zou de staart alsnog, maar dan wat lager zodat er een stomp zou kunnen worden gevormd, geamputeerd moeten worden omdat het afgestorven deel er hoe dan ook af moest.

Na heel veel praten, huilen en denken hebben we toen samen met DA besloten om Wolf te laten inslapen.
Hij is mee naar huis gegaan waar DA gisteravond is gekomen om Wolf in zijn eigen omgeving te laten gaan.
Eerst hebben we onze kinderen daarvan op de hoogte gesteld. Onze jongste zoon vaart en komt volgende week pas thuis. Die was er helemaal kapot van. Zodoende blijft Wolf bewaard en ga ik volgende week met onze jongste naar het crematorium om afscheid te nemen van Wolf.

Geloof me, we hebben er met z'n vijven heel veel verdriet van. Mijn verstand zegt dat het goed is wat we hebben gedaan, maar oh wat is het moeilijk.
Geen goedemorgen vanochtend, zo stil in huis, zo stil.

Bedankt dat jullie toch hebben meegeleefd met Wolf en met ons.
We konden echt niet anders.

Groet van Els.
diana25
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitseherder

Ongelezen bericht door diana25 »

jeetje els wat erg ik wens jullie heel veel sterkte!
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ach gos, de tranen springen mij in mijn ogen als ik je berichtje lees. Wat vreselijk. Heel, heel, heel veel sterkte, ik kan me voorstellen dat dit een ontzettende klap voor jullie is. Het enige waar je wellicht wat vrede in kan vinden is het feit dat Wolf geen pijn meer heeft.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Vreselijk, maar jullie hebben in mijn ogen het enige juiste gedaan.Zo'n lijdensweg gun je je makkertje niet.
Heel veel sterkte voor het hele gezin.
Emke
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Emke »

Jullie hebben inderdaad de juiste beslissing genomen maar het blijft o zo zwaar, wij hebben ook twee keer een hond moeten doen inslapen...
Bij het lezen van jullie verhaal komen alle emoties terug...

Heel veel sterkte van een naamgenoot
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Ik heb net je hele verhaal gelezen, en wil jullie heel veel sterkte wensen.
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Heel veel sterkte.
Charlotte*
Zeer actief

Wat een verdrietig bericht!!

Ik wil jullie heel veel sterkte wensen :jank:
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Veel sterkte, zoveel gedaan en dan toch nog niet ... erg verdrietig idd!
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

heel veel sterkte met dit verschrikkelijke verlies :jank:
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Wat verdrietig allemaal, heel veel sterkte met het verlies van jullie hond.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Femmel
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Els wat erg... Had zo gehoopt dat het nog goed zou kunnen komen met jullie Wolf.. :jank:

Als ik je verhaal lees kan ik alleen maar zeggen dat jullie de juiste beslissing hebben genomen.

Heel erg veel sterkte de komende tijd!
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”