De Weimardoodle & de Goldendoodle.

Ik vind het ongeloofeloos eerljk gezegd.
Moderator: moderatorteam
Kvind het ooklinda schreef:Ik kan er niks aan doen, maar wat een plaatje zeg
[img]http://www.doodlepuppy.com/images/52122074[1].jpg[/img]
Deze hond doet me aan een bestaand ras denken.Mama Sanneke schreef:Kvind het ooklinda schreef:Ik kan er niks aan doen, maar wat een plaatje zeg
[img]http://www.doodlepuppy.com/images/52122074[1].jpg[/img]![]()
Wat voor karakter zou je dan krijgen als je een poedel met een Weimaraner kruist ?
'johan1969 schreef:Deze hond doet me aan een bestaand ras denken.Mama Sanneke schreef:Kvind het ooklinda schreef:Ik kan er niks aan doen, maar wat een plaatje zeg
Wat voor karakter zou je dan krijgen als je een poedel met een Weimaraner kruist ?
Een soort ruwharige Weimaraner, met Duitse staanderbloed.
Ik kan niet op de naam komen. Wie helpt me ?
Het is een ras uit Hongarije of Tsjechie, maar het is niet de Cesky Fousek en nog minder de Viszla.
Deed mij ook denken aan bestaand ras. Duitse Staande Draadhaar, Griffon Korthals, o.i.d.Elmar schreef:'johan1969 schreef:Deze hond doet me aan een bestaand ras denken.Mama Sanneke schreef:Kvind het ooklinda schreef:Ik kan er niks aan doen, maar wat een plaatje zeg
Een soort ruwharige Weimaraner, met Duitse staanderbloed.
Ik kan niet op de naam komen. Wie helpt me ?
Het is een ras uit Hongarije of Tsjechie, maar het is niet de Cesky Fousek en nog minder de Viszla.
Bedoel je de poedelpointer?
zo zijn er in amerika ook cockapoos en peekapoos en nog een aantal van die "leuk"bedachte kruisingenlinlin schreef:yep. vraag en aanbod. alleen is het niet altijd kies als je handel uit levende have bestaat.Angel-eyes schreef:marielle231 schreef:Ze zijn wel erg schattig om te zien
Maar dat zijn alle puppy's![]()
Waarom fokken ze eigelijk dit soort kruisingen?
Voor het geld.
johan1969 schreef: Ik kan niet op de naam komen. Wie helpt me ?
net zoals er podenco's met stamboom worden geleverd mét wachttijd van een paar jaar, terwijl er om de hoek bakken vol dezelfde podenco's maar dan zonder stamboom een zacht gezegd nogal klote-bestaan hebben. over marktwerking met levende have gesproken.Podenji schreef:zo zijn er in amerika ook cockapoos en peekapoos en nog een aantal van die "leuk"bedachte kruisingenlinlin schreef:yep. vraag en aanbod. alleen is het niet altijd kies als je handel uit levende have bestaat.Angel-eyes schreef:marielle231 schreef:Ze zijn wel erg schattig om te zien
Maar dat zijn alle puppy's![]()
Waarom fokken ze eigelijk dit soort kruisingen?
Voor het geld.
sjonge jonge....linlin schreef:net zoals er podenco's met stamboom worden geleverd mét wachttijd van een paar jaar, terwijl er om de hoek bakken vol dezelfde podenco's maar dan zonder stamboom een zacht gezegd nogal klote-bestaan hebben. over marktwerking met levende have gesproken.Podenji schreef:zo zijn er in amerika ook cockapoos en peekapoos en nog een aantal van die "leuk"bedachte kruisingenlinlin schreef:yep. vraag en aanbod. alleen is het niet altijd kies als je handel uit levende have bestaat.Angel-eyes schreef:
Voor het geld.
Tsja, maar waar wil willen we heen?linlin schreef:net zoals er podenco's met stamboom worden geleverd mét wachttijd van een paar jaar, terwijl er om de hoek bakken vol dezelfde podenco's maar dan zonder stamboom een zacht gezegd nogal klote-bestaan hebben. over marktwerking met levende have gesproken.Podenji schreef:zo zijn er in amerika ook cockapoos en peekapoos en nog een aantal van die "leuk"bedachte kruisingenlinlin schreef:yep. vraag en aanbod. alleen is het niet altijd kies als je handel uit levende have bestaat.Angel-eyes schreef:
Voor het geld.
en wat is hier de toegevoegde waarde?AnnH schreef:Er bestaat ook een kruising tussen een labrador en een berner senner hond nl. Labernese.
Zie bijgevoegde foto van de pupjes van dit jaar april. Links het teefje, rechts het reutje.
Meer info over dit ras is te vinden op volgende link : http://www.lotsofpuppylove.com/Labernese.htm
en wat heeft dat bewustzijn voor zin?Daan schreef: Tsja, maar waar wil willen we heen?
Hier heeft iedereen een grote mond over de broodfokkerij , oepsnestjes , in een opwelling gekochte hondjes, etc.
Terwijl daar het gros van de hondjes vandaan komt die hier de asiels bevolken.
Dan ben ik toch eerder te spreken over zorgvuldig , zo gezond mogelijke gefokte hondjes voor een liefhebber.
En als je een paar jaar moet wachten op het hondje van je keuze, (wat ik voor mijzelf nogal overdreven vind) neem ik aan dat je wel heel bewust voor dat ras kiest.
ik heb het over 'om de hoek', jij hebt het over 'buitenland'. zelfde ding, andere visie. klein edoch significant detail.En dan over het buitenland.
Volgens mij is het hele fenomeen 'broodfokker' daar iets waarbij men zijn schouders ophaalt.
hoera! of doe dan geen hond.vergeet ik bijna de hele 'kruisingdoodle'
Belachelijk.
Ik snap niet dat er nu met alle rassen die er al zijn er nog steeds van alles aangepast moet worden.
Er zijn honden die een vacht hebben waar mensen met allergieen goed tegen kunnen.
Kies dan gewoon uit die groep honden.
Eigenlijk niets, het betreft een ontsnapping met de gevolgen vandien. Door rond de snuiteren op het net ben ik per toeval te weten gekomen dat het ras ook bestaat.Daan schreef:en wat is hier de toegevoegde waarde?AnnH schreef:Er bestaat ook een kruising tussen een labrador en een berner senner hond nl. Labernese.
Zie bijgevoegde foto van de pupjes van dit jaar april. Links het teefje, rechts het reutje.
Meer info over dit ras is te vinden op volgende link : http://www.lotsofpuppylove.com/Labernese.htm
Of een poedel.linlin schreef:en wat heeft dat bewustzijn voor zin?Daan schreef: Tsja, maar waar wil willen we heen?
Hier heeft iedereen een grote mond over de broodfokkerij , oepsnestjes , in een opwelling gekochte hondjes, etc.
Terwijl daar het gros van de hondjes vandaan komt die hier de asiels bevolken.
Dan ben ik toch eerder te spreken over zorgvuldig , zo gezond mogelijke gefokte hondjes voor een liefhebber.
En als je een paar jaar moet wachten op het hondje van je keuze, (wat ik voor mijzelf nogal overdreven vind) neem ik aan dat je wel heel bewust voor dat ras kiest.
Dat er minder ondoordachte hondjes in het asiel terecht komenik heb het over 'om de hoek', jij hebt het over 'buitenland'. zelfde ding, andere visie. klein edoch significant detail.En dan over het buitenland.
Volgens mij is het hele fenomeen 'broodfokker' daar iets waarbij men zijn schouders ophaalt.
jij begint over podenco's, die blijven ook in de nederlandse asiels met dank aan de stichtingen heel zeldzaam.
hoera! of doe dan geen hond.vergeet ik bijna de hele 'kruisingdoodle'
Belachelijk.
Ik snap niet dat er nu met alle rassen die er al zijn er nog steeds van alles aangepast moet worden.
Er zijn honden die een vacht hebben waar mensen met allergieen goed tegen kunnen.
Kies dan gewoon uit die groep honden.
ofoverjeeigenjackhusselsgesproken?linlin schreef:net zoals er podenco's met stamboom worden geleverd mét wachttijd van een paar jaar, terwijl er om de hoek bakken vol dezelfde podenco's maar dan zonder stamboom een zacht gezegd nogal klote-bestaan hebben. over marktwerking met levende have gesproken.Podenji schreef:zo zijn er in amerika ook cockapoos en peekapoos en nog een aantal van die "leuk"bedachte kruisingenlinlin schreef:yep. vraag en aanbod. alleen is het niet altijd kies als je handel uit levende have bestaat.Angel-eyes schreef:
Voor het geld.
idd, lin lin probeerd altijd erg leuk taaltechnisch over te komen, en owee er over haar hondjes gezegd word dat het geen jack russells zijn, dan breekt de hel los. want hoe durf ik bla bla hoe durft een ander bla bla.. dag lin lin met je mooie taal, reageer maar eens op een vraag... en vind jezelf eens niet zo vreselijk goedPodenji schreef:ofoverjeeigenjackhusselsgesproken?linlin schreef:net zoals er podenco's met stamboom worden geleverd mét wachttijd van een paar jaar, terwijl er om de hoek bakken vol dezelfde podenco's maar dan zonder stamboom een zacht gezegd nogal klote-bestaan hebben. over marktwerking met levende have gesproken.Podenji schreef:zo zijn er in amerika ook cockapoos en peekapoos en nog een aantal van die "leuk"bedachte kruisingenlinlin schreef: yep. vraag en aanbod. alleen is het niet altijd kies als je handel uit levende have bestaat.