Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

typisch iets voor molossers???

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

typisch iets voor molossers???

Ongelezen bericht door Belle »

Zowel Belle als Catootje hebben twee oefeningen waar ze in uitblinken: zit en wacht en af en blijf. Ze zijn geen van beiden erg vlot met het gaan zitten of gaan liggen en ook niet met het aanleren daarvan. Maar als ze eenmaal liggen of zitten, kun je bijna een kanon naast ze afschieten, ze blijven. Bij Catootje heb ik het eigenlijk niet eens hoeven trainen, ze bleef gewoon vanzelf liggen, ook als ik wegliep.
Vanavond bij de training van Belle moesten we af en blijf uit zicht (voor het eerst met de hele groep). Twee honden kregen ruzie, vlak naast Belle, bijna alle honden stonden op en gingen lopen, baasjes renden naar hun honden, kortom een hoop drukte en paniek, maar Belle bleef onverstoorbaar liggen. Ik vind dit echt opvallend. Is dit nu iets dat typisch is voor molossers, dat onverstoorbare (of misschien wel luie)?
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Marion.

Re: typisch iets voor molossers???

Ongelezen bericht door Marion. »

Belle schreef:Is dit nu iets dat typisch is voor molossers, dat onverstoorbare (of misschien wel luie)?
Ik heb geen molossers.

Bij Saar was het aanleren heel erg moeilijk. Zij kwam steeds weer naar me toe als ik wegliep (gewoon in het zicht dus). Wij waren de enigen die het zo moesten aanleren, dat ìk als beloning terug naar de hond liep ipv dat de hond mocht voorkomen. Maar uiteindelijk, na een stuk of 7 lessen, was mijn hond dus de enige die altijd en betrouwbaar bleef liggen. Oók uit zicht. Wat er ook naast haar gedonderjaagd werd. Ze had een 10 voor af en blijf uit zicht.

En met Miep dus precies hetzelfde. Niet dat het aanleren bij haar zo moeizaam ging hoor. Maar Miep heeft een onbegrensd vertrouwen in mens en dier om haar heen. Zegt mens dat ze moet blijven. Doet ze dat. Dat zal wel een reden hebben dan.

Vraag maar aan de campinggasten op het forumweekend :wink:
Ik was alleen met de dames, en ze lagen gewoon los voor de tent. Als ik ging plassen of douchen, dan zei ik dat en dan bleven ze op hun plek. Wachten tot ik weer terug was. En douchen duurt iets langer dan 3 minuten bij mij :wink:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik denk het niet eigenlijk :denken:

Bij Kaya was juist de moeilijkste oefening de 'blijf' oefening. Dit vond ze vreselijk, want ze wilde bij mij zijn.
Uit het zicht is helemaal onmogelijk bij haar (even op Marion d'r verhaal inhakend: als ik naar de wc ging op de camping, ging Kaya dus mee de wc in :mrgreen: )

Ook is zij juist een enorme bemoeial (en meerdere Rottweilers die ik ken trouwens).
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Marion.

Stang schreef:(even op Marion d'r verhaal inhakend: als ik naar de wc ging op de camping, ging Kaya dus mee de wc in :mrgreen: )
Jaaaaaaaaaaaa :smile: :smile: :smile:
Dat was erg! Je neemt Kaya gewoon mee dat kleine hokkie in :mrgreen:
Belle
Zeer actief

Marion. schreef:
Belle schreef:Is dit nu iets dat typisch is voor molossers, dat onverstoorbare (of misschien wel luie)?
Ik heb geen molossers.

Bij Saar was het aanleren heel erg moeilijk. Zij kwam steeds weer naar me toe als ik wegliep (gewoon in het zicht dus). Wij waren de enigen die het zo moesten aanleren, dat ìk als beloning terug naar de hond liep ipv dat de hond mocht voorkomen. Maar uiteindelijk, na een stuk of 7 lessen, was mijn hond dus de enige die altijd en betrouwbaar bleef liggen. Oók uit zicht. Wat er ook naast haar gedonderjaagd werd. Ze had een 10 voor af en blijf uit zicht.

En met Miep dus precies hetzelfde. Niet dat het aanleren bij haar zo moeizaam ging hoor. Maar Miep heeft een onbegrensd vertrouwen in mens en dier om haar heen. Zegt mens dat ze moet blijven. Doet ze dat. Dat zal wel een reden hebben dan.

Vraag maar aan de campinggasten op het forumweekend :wink:
Ik was alleen met de dames, en ze lagen gewoon los voor de tent. Als ik ging plassen of douchen, dan zei ik dat en dan bleven ze op hun plek. Wachten tot ik weer terug was. En douchen duurt iets langer dan 3 minuten bij mij :wink:
Ja maar Marion, volgens mij heb jij gewoon gehoorzame honden in elk opzicht. Ik niet :jank: getuige het feit dat ik Catootje in het uurtje dat ik nu thuis ben alweer tien keer van de bank heb moeten sturen.
Ik denk overigens niet dat Belle het in een vreemde omgeving als op een camping ook zo goed zou doen. (Dat weet ik trouwens wel zeker :mrgreen: )
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Marion.

Belle schreef:Ja maar Marion, volgens mij heb jij gewoon gehoorzame honden in elk opzicht. Ik niet :jank:
Nee, echt niet. T/m les 10 van de eerste gehoorzaamheidscursus was ik ervan overtuigd dat ze dik zouden zakken. Allebei. Saar was op het examen waanzinnig goed (maar ja, da's Saar dan ook :mrgreen: ). Miep was vreselijk zielig op het examen, echt zo ziek als een hond (NOT). En alleen maar omdat ze zo zielig was heeft ze mijnheer examinator ingepakt.

Saar kòn niet af en blijf. Of zit en wacht. Echt niet. Vrouwtje 10 meter verderop? Onmogelijk. En ik die dat natuurlijk helemaal niet erg vond op dat moment :wink:
En toch heeft ze het geleerd. Heel goed zelfs.

Ik denk dat bij Saar onze band heel erg heeft meegespeeld. Dat Miep het goed kan is lui-igheid gecombineerd met een rotsvast vertrouwen.
Belle
Zeer actief

Marion. schreef:Dat Miep het goed kan is lui-igheid gecombineerd met een rotsvast vertrouwen.
Mijn honden verdenk ik er dus ook van dat ze het voornamelijk uit luiheid goed doen :mrgreen:
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Geen idee of het typisch iets is voor Molossers.
Ameno vindt het geen leuke oefening, die gaat liever mee met mij.
Als er dan ook nog geklooi is tussen andere honden dan staat ze op en loopt weg om mij te zoeken..Tijdens het examen hadden we een 8, niet slecht dus maar ook zeker niet perfect.
De dog van een vriendin van mijn moeder die blijft wel liggen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik die hond echt beschuldig van ernstige luiheid. Ik weet dus niet of het pure gehoorzaamheid is :wink:
Belle
Zeer actief

pooh schreef: De dog van een vriendin van mijn moeder die blijft wel liggen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik die hond echt beschuldig van ernstige luiheid. Ik weet dus niet of het pure gehoorzaamheid is :wink:
Ik denk dus ook niet dat het pure gehoorzaamheid is, maar inderdaad eerder luiheid of onverstoorbaarheid.
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Wij zitten nu (nog heel even) met twee mastiffs op puppycursus.
Dat is voor de hondenschool al een unicum, en wij waren aangenaam verrast. (twee verschillende fokkers, en er zit een week leeftijdsverschil tussen)
Ik heb ook een golden zoals je kunt zien.
Blijven was voor hem het allermoeilijkst. Dat kon hij uiteindelijk op het veld wel, maar in real-life? :smile:

En dan nu mijn mastiff... Als ze eenmaal zit, dat duurt even, dan blijft ze .
Evenals haar maatje, dat blijven daar zijn ze heel erg goed in.

Is in mijn ogen ook best een soort lui-igheid. ze vindt het al snel best.
Ze is ook niet zo onzeker over wat de volgende stap in zo'n oefening is...
Dat zag ik bij Diesel wel, en bij veel andere honden.

Hier en volgen, en aandacht, en dat blijven is juist eigenlijk het tegenovergestelde.

Als ze trouwens na zo'n oefening niet snel genoeg beloond wordt gaat ze high-fives geven. Vond ik leuk om aan te leren. :jank:
Canecorsosultan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Canecorsosultan »

Blijven???? Dat is een ramp voor onze honden (Cane Corso) als wij niet in de buurt zijn.....
Ze willen gewoon bij ons zijn. Maar als het moet dan kunnen ze het echt wel. Maar die rust die jij bedoelt zie ik bij het stel van ons lang niet altijd terug. Waar de baasjes zijn daar zijn de honden, zo werkt het hier :wink:
Afbeelding
Cane Corso: a love that lasts a lifetime!!
Hughy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hughy »

die van mij kunnen het niet eens.... Hughy heeft er een verschrikkelijke hekel aan om buiten te gaan zitten....( zie foto) op puppiecursus bleef hij dan ook net boven de grond zweven, want "mocht voor een dog" volgens de instructrise :mrgreen: ,
Lemon kan ik het niet eens leren, ik krijg het niet voor mekaar.

Afbeelding

dus ik denk dat jij gewoon twee voorbeeldige honden hebt..... of veel gezag :wink:
Afbeelding Mart dogloos, Hughy en Lemon in mijn herinnering
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Bij Nika was het blijven nooit een probleem, ook niet uit zicht. Het liggen op nat gras duurde even, liefst trok ze haar buik omhoog :smile: :smile:
Ik geloof dat het bij Danco hetzelfde was.

Bij Marouck duurde het veel langer voordat ze bleef liggen, die wilde steeds opstaan en naar mij toekomen. Nu zit het er wel goed in en blijft ze (op het veld) keurig een kwartier liggen. Maar ik sta nog wel in zicht, pas bij IPO3 sta je geloof ik helemaal uit zicht.

Als ze voor de winkel even moeten wachten blijft Nika gewoon liggen, Marouck staat of zit al voor ik de winkel in ben. :roll: Maar de keer dat de riem was losgeschoten bleef ze keurig voor de winkel staan wachten, liet zich niet afleiden door de mensen die om haar heen liepen. Blik strak op de deur gericht, want daar zou ik weer vandaan komen.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Riboet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riboet »

Hier wel twee molossers, zij het kleintjes. Een wereld van verschil tussen die twee.

De een kan volgen als de allerbeste (ze is op de puples de beste). Kan (een korte tijd nog, maar ze is nog maar 7 maanden) onverstoorbaar af en blijven terwijl er honden om haar heen spelen. Eenmaal gezeten naast de baas, gaat ze nog zelden van haar plaats, dus in zoverre kom ik ook mee met misschien ligt het aan het feit dat het een molosser is.

Maar Beau ontkrachtigt dat, want hij gebruikt dus wel de minste afleiding om overeind te gaan. Ik denk dat het dus eerder in het karakter van de hond ligt hoe en wat hij/zij presteert op gehoorzaamheidsles (en inderdaad het wel of niet lui zijn, bij mij zijn ze het allebei niet: Beau wil overeind en andere dingen doen, Nala is geobsedeerd door eten en doet alles voor een snoepje, dus ook af en blijf :mrgreen: ).
Afbeelding
Living XL
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastiff!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Living XL »

Hoi,

Over het algemeen is het wel iets mollosserachtigs... :mrgreen:
Ze zijn inderdaad niet snel van hun stuk te krijgen en voor de Mastiff
geldt dan ook nog dat ze best lui zijn.
Amiga was ook het snelst met het leren van de blijf-oefening, echt absoluut NO-PROBLEM :ok:
De rest gaat ook goed, alleen heb ik daar wel veel meer geduld voor moeten hebben,
in vergelijking met Murphy & Bink.
Ondanks dat loop ik inmiddels wel GGB en ze moet nog 2 worden. (morgen) :wink:

Ook de ervaring in miijn eigen cursussen is dat molossers over het algemeen rustigers, stabieler en onverstoorbaarder zijn.
Maar blijf goed lezen, OVER HET ALGEMEEN.
We hebben momenteel 1 St. Bernhard in de GHH (Gehoorzame Huishond) en die is redelijk actief.
Haar andere 2 nestgenoten die we in de puppencursus hebben gehad, waren ronduit druk.
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie
Afbeelding
In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
Decibiel
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Decibiel »

Bathory blijft keurig op d'r plaats. Zeker weten dat het luiheid is.
NOTHING CAN GO WROGN!!!
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”