Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Doen of niet

Moderator: moderatorteam

Brigitte
Zeer actief

Doen of niet

Ongelezen bericht door Brigitte »

Deze week was ik op een hondenschool waarvan ik de eigenaar goed ken en ik heb daar met de honden getraind en ga over een tijdje weer met de heren beginnen. Deze week ging ik met een collega 3 uurtjes aan de kant mee kijken aangzien er ex-asielhonden die bij ons vandaan kwam daar les volgen...er leuk dus en we hebben genoten van de honden en hun nieuwe baasjes.

Ook loopt er een vriendin van mijn tante cursus met haar poedel en haar nichtje (heb ik een paar keer gezien) met haar Labrador van 7 maanden. Echter had ze haar hond niet bij zich, ze kan haar niet meer mee nemen aangezien ze geopereerd moet worden aan haar arm, die kan ze helemaal niet meer gebruiken.

Dus nu gaat ze zonder hond naar de lessen. Het is volgende week de 5de les en ze krijgen er nog 7 en dan examen. Nu stond de instructeur met ze te smoezen en na een tijdje kwamen ze naar me toe en ze vroegen zich af of ik met haar hond de cursus wilde afmaken. Het is een lab teefje van dus 7 maanden, vrolijk, enorm druk en het grootste probleem is dus het trekken en dat ze alleen maar oog heeft voor andere honden. Nu lijkt het me op zich wel een uitdaging, ook leuk om te doen maar zou dat wel nut hebben als ik met de hond ga trainen? Ik heb het beestje ook nog nooit gezien :19:
Mark-fryslan
Zeer actief

Doen joh waarom niet?

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

Tja, als je het leuk lijkt zou ik het altijd doen. Het alternatief is geen training voor de hond en deze heeft het eigenlijk hard nodig als ik jou zo begrijp. Dus waarom niet? Denk dat je het prima kan toch? Je ziet het als een uitdaging en niet als een probleem. Dus voor de hond lijk jij me ook de aangewezen persoon. Niet iemand die het er wel even uit zal rammen zeg maar. Als de eigenaar er maar bij betrokken blijft zodat deze straks wel weet hoe e.a. werkt dan kan je de kennis prima overdragen. Dus dat je vreemd bent voor de hond lijkt mij geen bezwaar.

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
Brigitte
Zeer actief

Hoi Mark,

Bedankt voor je reactie. De eigenaresse is er gewoon bij tijdens de lessen, wel is haar gezegt dat ze zich niet ermee mag bemoeien als ik bezig ben. Ik rijd met de andere vrouw mee en zij komt met haar hond daar heen. Volgende week zie ik haar hond dus voor het eerst op de cursus.

Ik vind het heel leuk om bezig te zijn met honden en omdat ik op dit moment niet met mijn eigen honden kan trainen lijkt me dit ook wel leuk om te doen. Tis de bedoeling dat zij zelf de training gaat oppakken zodra dat weer kan. De instructeur zei ook dat hij het niet snel zou vragen maar het blijkt gewoon een hondje te zijn die eigenlijk vanaf het begin af aan te vrij mocht zijn en dat gaat nu wat probleempjes geven in de vorm van niet luisteren en moelijk contact mee te krijgen.
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Dat het baasje, geblesseerd en al toch gewoon elke les komt zegt ook wel iets over haar wil om wat op te steken.
En als jij er zin in hebt (en volgens mij heb je dat wel) om haar en die hond te helpen dan is dat toch alleen maar leuk?

Of durf jij zo'n lab soms niet aan :wink: :smile:
Mark-fryslan
Zeer actief

Succes

Hoi Brigitte,

Nou succes joh. We lezen hier wel hoe e.a. gaat.

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ik zou het doen mits jij het natuurlijk echt leuk vindt, maar zo te lezen is dat geen probleem.
Succes ermee en hou je ons op de hoogte?
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Wie weet volgt er een hele keten Brigitte honden scholen :idea: de briggitte-way
weg gehaald zit een virus in
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Doen! :wink:
Brigitte
Zeer actief

Gedaan, en het viel erg mee. Wel wennen hoor zo'n Labje, weet gelijk weer waarom ik voor de Doggen ga :mrgreen: Maar heel leuk.
Mark-fryslan
Zeer actief

Oke leuk! :ok: Ach je leert er altijd weer wat van toch?

Groetjes Mark

Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”