Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Allergie

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

rianneke
Zeer actief

Allergie

Ongelezen bericht door rianneke »

Layka heeft waarschijnlijk ergens een allergie voor, dat vermoeden we.

Ze bijt veel op haar poten (voorpoten) en ter hoogte van haar liezen op de rug ook (dit ongeveer een maandje). Elke keer opdiezelfde plaats. Vandaag kwam ik beneden en had ze zo goed zitten bijten dat het helemaal rood geworden was. Dit is wel weer weggetrokken, maar uiteraard willen wij niet dat ze het helemaal katpot gaat bijten. De dierenartsassistente dacht aan contactallergie? Mensen hier ervaring mee?

Wij moeten uit gaan zoeken waaraan het ligt? Hebben we iets veranderd? Pff dat is een moeilijke vraag zeg: nou hier komt het dan:
We geven nu denk ik zo'n 4 maanden Prins i.p.v. Eukanuba, ze is gaan zwemmen voor haar poot bij aquadog, we gebruiken cremespoeling omdat ze ging klitten na het zwemmen. Ook loopt ze regelmatig door hoog gras bij het meer (zijn veel honden allergisch voor).

Nou het zwemmen was vorige week de laatste keer, omdat de poot echt een stuk sterker is geworden.

We gaven Prins light, maar nu geven we prins lams & Rice sinds een halve week. Hoelang zou je dit moeten geven wil dit verbetering geven?

Hebben jullie nog meer ideeen en wat zou het meest waarschijnlijkste kunnen zijn? Het voer?

groetjes,

Rianne
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

Je moet in elk geval 6 weken dat voer geven wil je echt verbetering zien :wink:
Waarom laat je geen allergietest doen als ze denken dat t een contact allergie is?
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
rianneke
Zeer actief

linda schreef:Je moet in elk geval 6 weken dat voer geven wil je echt verbetering zien :wink:
Waarom laat je geen allergietest doen als ze denken dat t een contact allergie is?
omdat ze eerst gewoon willen proberen de oorzaak te vinden zonder dat je allerlei testen gaat doen. Eigenlijk vinden we dat zelf ook een beter idee, allergietesten zijn niet eens altijd zo betrouwbaar. Bovendien heeft ze het dus nog niet zo lang en zou het ook van het zwemwater kunnen zijn.
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

Dat zou inderdaad kunnen ja :wink: Hopelijk komen jullie er snel achter want ik weet uit ervaring dat t vrij vervelend is die allergieen.Succes :ok:
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
Djinny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Djinny »

Gebruiken jullie voor Layka een cremespoeling voor honden of gewoon cremespoeling die je voor jezelf gebruikt?
Ik kan me zo voorstellen dat het net als met shampoo's beter is om een cremespoeling te gebruiken die geschikt is voor honden.
Ik weet natuurlijk ook niet of het daar aan zal liggen, maar ik probeer mee te denken. :wink:
Afbeelding
rianneke
Zeer actief

Djinny schreef:Gebruiken jullie voor Layka een cremespoeling voor honden of gewoon cremespoeling die je voor jezelf gebruikt?
Ik kan me zo voorstellen dat het net als met shampoo's beter is om een cremespoeling te gebruiken die geschikt is voor honden.
Ik weet natuurlijk ook niet of het daar aan zal liggen, maar ik probeer mee te denken. :wink:

fijn dat jullie meedenken dat was ook de bedoeling van deze topic maar uiteraard gebruiken we cremespoeling voor honden.
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
rianneke
Zeer actief

linda schreef:Dat zou inderdaad kunnen ja :wink: Hopelijk komen jullie er snel achter want ik weet uit ervaring dat t vrij vervelend is die allergieen.Succes :ok:
ja lijkt mij ook voor haar...wij kunnen wel meteen gaan testen maar dat schiet ook niet altijd wat op.. onze ervaring eerst ff zelf aankijken en kijken of we erachter kunnen komen.
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Bijten kan een teken van pijn zijn en hoeft niet persé op een allergie te duiden.
AfbeeldingAfbeelding
rianneke
Zeer actief

bram en thijs schreef:Bijten kan een teken van pijn zijn en hoeft niet persé op een allergie te duiden.
maar in combinatie met het vele krabben is de kans op een allergie wel groot. Bovendien kammen we haar elke dag en op de plaats waar ze bijt is niets te zien. Verder speelt ze, eet ze, drinkt ze...dus pijn nee ik denk zelf eerder een allergie.
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

rianneke schreef:
bram en thijs schreef:Bijten kan een teken van pijn zijn en hoeft niet persé op een allergie te duiden.
maar in combinatie met het vele krabben is de kans op een allergie wel groot. Bovendien kammen we haar elke dag en op de plaats waar ze bijt is niets te zien. Verder speelt ze, eet ze, drinkt ze...dus pijn nee ik denk zelf eerder een allergie.
Inwendige pijn, niet zichtbare pijn. Als Bram veel pijn heeft gaat hij ook aan zijn poot bijten. Ze moest revalideren dus weet je zeker dat ze geen pijn heeft.
AfbeeldingAfbeelding
rianneke
Zeer actief

bram en thijs schreef:
rianneke schreef:
Inwendige pijn, niet zichtbare pijn. Als Bram veel pijn heeft gaat hij ook aan zijn poot bijten. Ze moest revalideren dus weet je zeker dat ze geen pijn heeft.

zeker weten doe je het nooit, want ze kan het niet zeggen. Maar zoals ik layka ken heeft ze geen pijn, dat zou ik merken.
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

heeft ze verder ook uitslag?

Bijten op poten kan ook een tik zijn.

Ik zou wel gelijk een allergietest doen. Dat hebben we bij Joep ook gedaan.

Als je al met het eten wil testen zou je dus niet gewoon lam/rijst voer moeten nemen. Maar voer van de da, hypoallergeen. Je kunt overwegen om voer met konijn of eend te geven. Dit omdat in koekjes en lekkertjes lam al veelvuldig in gebruikt wordt.
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”