Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waar is een Rasvereniging voor?
Moderator: moderatorteam
- Xhrista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Waar is een Rasvereniging voor?
In dit land mag je 1 RV hebben per ras,dit is door de Raad van Beheer geregeld.Nu is daar niks op tegen in principe,dan weet je nml. waar je naar toe moet als je info wil hebben over dat ras en als eigenaar van zo'n hond worden je belangen behartigd,tenminste dat is de bedoeling.
Nu was ik lid van de RV van mijn ras,alleen stelde ik beetje veel kritische vragen ,nadat m'n hond uit PRA teef bleek te komen en ook nog epilepsie had.
Omdat aan die PRA geen ruchtbaarheid werd gegeven en epilepsie al helemaal niet voorkwam (zal wel vergiftiging zijn)ben ik zelf maar ruchtbaarheid gaan geven op internet,allemaal heel netjes (niet in de stijl van Idorh).Dit viel natuurlijk niet goed dus ben ik na heel veel toestanden 2 jaar geleden geschorst en omdat ik niet in staat was op de ALV te verschijnen ,ben ik via de zijdeur afgevoerd zeg maar (dus niet geroyeerd,want dit moet met instemming van de ALV).
Intussen was de fokker van mijn hond ,die met 4 PRA honden zat,al geroyeerd.(Idorh dus)
Nu zijn er leden die vorig jaar een doodgeboren nestje hebben gehad (hele verhaal heeft hier gestaan,maar omdat iemand de boel verziekt heeft is topic verwijderd)en daarna bleek dat ook dat teefje voorlopig niet vrij werd gegeven voor PRA.Ze hebben contact opgenomen met de RV (die gecentraliseerde fokkerij hebben,wat betekend dat je zonder hun toestemming niet mag fokken en helemaal al niet met honden van Niet Leden) om te vragen hoe dat nu toch allemaal kan,want hun geval staat niet op zichzelf.Ingezonden stuk naar ALV (ze wonen in Frankrijk,dus moeilijk om altijd aanwezig te zijn),maar dit werd niet behandeld.
Nu kregen ze dus afgelopen week bericht dat ook zij afgevoerd worden als lid van deze RV (natuurlijk wordt protest aangetekend)
Je vraagt je dus heel sterk af,waarom deze RV nog steeds bij de Raad van Beheer aangesloten is.
Ze fokken met zieke dieren (PRA voorlopig niet vrij en knikstaart honden),staan eigenaren niet bij met raad en daad en werken niet samen met de RV's in buitenland.
Als ze dan toch alles zelf willen regelen en met niemand iets te maken willen hebben die andere mening is toegedaan,vraag ik me af waarom ze niet lekker helemaal zelfstandig doorgaan.Hoeven ze zich helemaal niet meer aan regels en statuten te houden .
Gr. Christa
Nu was ik lid van de RV van mijn ras,alleen stelde ik beetje veel kritische vragen ,nadat m'n hond uit PRA teef bleek te komen en ook nog epilepsie had.
Omdat aan die PRA geen ruchtbaarheid werd gegeven en epilepsie al helemaal niet voorkwam (zal wel vergiftiging zijn)ben ik zelf maar ruchtbaarheid gaan geven op internet,allemaal heel netjes (niet in de stijl van Idorh).Dit viel natuurlijk niet goed dus ben ik na heel veel toestanden 2 jaar geleden geschorst en omdat ik niet in staat was op de ALV te verschijnen ,ben ik via de zijdeur afgevoerd zeg maar (dus niet geroyeerd,want dit moet met instemming van de ALV).
Intussen was de fokker van mijn hond ,die met 4 PRA honden zat,al geroyeerd.(Idorh dus)
Nu zijn er leden die vorig jaar een doodgeboren nestje hebben gehad (hele verhaal heeft hier gestaan,maar omdat iemand de boel verziekt heeft is topic verwijderd)en daarna bleek dat ook dat teefje voorlopig niet vrij werd gegeven voor PRA.Ze hebben contact opgenomen met de RV (die gecentraliseerde fokkerij hebben,wat betekend dat je zonder hun toestemming niet mag fokken en helemaal al niet met honden van Niet Leden) om te vragen hoe dat nu toch allemaal kan,want hun geval staat niet op zichzelf.Ingezonden stuk naar ALV (ze wonen in Frankrijk,dus moeilijk om altijd aanwezig te zijn),maar dit werd niet behandeld.
Nu kregen ze dus afgelopen week bericht dat ook zij afgevoerd worden als lid van deze RV (natuurlijk wordt protest aangetekend)
Je vraagt je dus heel sterk af,waarom deze RV nog steeds bij de Raad van Beheer aangesloten is.
Ze fokken met zieke dieren (PRA voorlopig niet vrij en knikstaart honden),staan eigenaren niet bij met raad en daad en werken niet samen met de RV's in buitenland.
Als ze dan toch alles zelf willen regelen en met niemand iets te maken willen hebben die andere mening is toegedaan,vraag ik me af waarom ze niet lekker helemaal zelfstandig doorgaan.Hoeven ze zich helemaal niet meer aan regels en statuten te houden .
Gr. Christa
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hebben jullie (geroyeerde leden en andere) je ongenoegen over deze RV wel eens aangekaart bij de Raad van Beheer?
Zo ja, wat is hun reactie?
Zo nee, waarom niet?
Zo nee, waarom niet?

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- Xhrista
- Zeer actief
- Contacteer:
Doen we al jaren,maar steds kregen we als antwoord dat dit zaak van de ALV is.Het enige wat ze tot nu toe gedaan hebben is alles in archief stoppen en als we iets schrijven krijgen we ook altijd wel snel antwoord.Maar goed we blijven dus proberen,want de lijst wordt steeds langer,eens zal er toch eens iets voor zorgen dat ze wel aangepakt kunnen worden.Wilma schreef:Hebben jullie (geroyeerde leden en andere) je ongenoegen over deze RV wel eens aangekaart bij de Raad van Beheer?
Zo nee, waarom niet?
Gr. Christa
- linda
- Zeer actief
- Wilma
- Zeer actief
- Contacteer:
Zijn er onder de huidige leden voldoende leden die wat tegen te sputteren hebben of zijn het alleen maar meelopers?

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Het zijn meelopers door een ongekende slimme politiek, de leden zijn lettelijk uit gezeeft.Wilma schreef:Zijn er onder de huidige leden voldoende leden die wat tegen te sputteren hebben of zijn het alleen maar meelopers?
Waarom RV eigenbelang?
Heel eenvoudig, net wat Christa in een ander topic al vermelde, een moeder zal bijna nooit aannemen van andere dat haar kind slecht of verkeerd bezig is.
Het is een soort eigenbelang dus een moeder is niet echt objectief.
Zo is het ook met de verantwoordelijke van een RV.
Ik zal een eenvoudig voorbeeld geven.
Als ik het clubmatch boekje van een RV bekijkt, dan staan er 64 honden in, als ik nu de namen telt van de hond met ouders dan kom ik op 192 namen, waar van 130 stuks de kennelnaam draagt van de voorzitter en zijn vrouw .
Dan van de 64 stuks zijn er 23 honden eigendom van de voorzitter en zijn vrouw .
Dan van de 64 honden zijn er 47 stuks gefokt door de voorzitter en zijn vrouw.
Kijk als hier dan geen eigenbelang in zit dan weet ik het niet meer , begrijp mij goed er waren maar 64 hondjes in geschreven, en dan al 23 honden van de verantwoordelijke.
Deze verzorgers zullen nooit tegen de eigenaren ingaan van hun liefste bezit deze hond, uit angst dat ze weggehaald zouden worden, plus de macht als je 47 honden uit kan zetten bij wie je wild en wie zo mak is als een lammetje.
Dus zij hebben onbeperkt macht, dat houd ook nog is in dat er geen democratie is, want als je leden benadert om evt met een aankomende ALV is goed je mening te verkondigen, wordt je gewoon voor dat het zo ver is je lidmaatschap ontnomen.
Het lijkt echt het oude Rusland, niemand durft iets te ondernemen omdat door uitgekookte politiek slaafse lammetjes nu lid zijn van een RV.
Gr Bertus
Laatst gewijzigd door idorh op 19 sep 2005 21:02, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Xhrista
- Zeer actief
- Contacteer:
- Wilma
- Zeer actief
- Contacteer:
Staat er iets in de statuten of het huisreglement van de RV over het royeren/schorsen van leden? Wordt de juiste procedure wel gevolgd wanneer er leden uitgezet worden?

-
- Zeer actief
- Contacteer:
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Daar heb je gelijk in......Xhrista schreef:Moet je eerst geld hebben,anders kan je niks beginnen.En het is wel een hobby,die best wat geld mag kosten,maar om je daarvoor nu in de schulden te steken.marian* schreef:Valt deze RV civiel rechterlijk niet aan te pakken?
Gr. Christa

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Met mijn royering hadden ze fout op fout gemaakt, mijn advocaat kon mij gewoon weer lid krijgen.marian* schreef:Daar heb je gelijk in......Xhrista schreef:Moet je eerst geld hebben,anders kan je niks beginnen.En het is wel een hobby,die best wat geld mag kosten,maar om je daarvoor nu in de schulden te steken.marian* schreef:Valt deze RV civiel rechterlijk niet aan te pakken?
Gr. Christa
Hij vroeg toen aan mij, als je weer lid ben, wat zijn dan je plannen?
Ik zei nou weer praten over PRA en alles laten spiegelen en opgaan voor gezondheid van het ras.
De advocaat zei toen, nou den hebben ze binnen en mum van tijd weer je lidmaaatschap ontnomen, en dan wordt het moeilijker om je terug te krijgen.
Ik ben toen in zee gegaan met de RvB , het ging goed tot dat de RvB op zijn gat ging.
Er was geen geld meer en er werden mensen bij de RvB ontslagen, nou daar stond ik dan met goed gedrag.
Gr Bertus.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Weet iemand hoe het nu met de RvB gesteld is.idorh schreef:Met mijn royering hadden ze fout op fout gemaakt, mijn advocaat kon mij gewoon weer lid krijgen.marian* schreef:Daar heb je gelijk in......Xhrista schreef:Moet je eerst geld hebben,anders kan je niks beginnen.En het is wel een hobby,die best wat geld mag kosten,maar om je daarvoor nu in de schulden te steken.marian* schreef:Valt deze RV civiel rechterlijk niet aan te pakken?
Gr. Christa
Hij vroeg toen aan mij, als je weer lid ben, wat zijn dan je plannen?
Ik zei nou weer praten over PRA en alles laten spiegelen en opgaan voor gezondheid van het ras.
De advocaat zei toen, nou den hebben ze binnen en mum van tijd weer je lidmaaatschap ontnomen, en dan wordt het moeilijker om je terug te krijgen.
Ik ben toen in zee gegaan met de RvB , het ging goed tot dat de RvB op zijn gat ging.
Er was geen geld meer en er werden mensen bij de RvB ontslagen, nou daar stond ik dan met goed gedrag.
Gr Bertus.
Gr Bertus.
- Xhrista
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou het is zo Kim, in elk ras zitten gebreken.Kobesen schreef:Ik ben nog steeds lid van deze RV. Sta ook nog steeds op de wachtlijst voor een pup.
Ik heb al besloten dat ik voor een ander ras ga, zeer verwant aan dit ras. Maar nu ik dit allemaal heb gelezen, weet ik dat ik instinctief de juiste beslissing heb gemaakt.
Ik ben afgelopen zaterdag in Utrecht geweest ivm een info dag over hondenrassen/oogziekte/epilepsie enz enz.
Daar lieten ze lijsten zien van hondenrassen met alle soorten erfelijke gebreken, nou daar werd je niet goed van .
Maar het verschil met al die rassen en een RV van SWH is dat bij de andere wordt het toe gegeven en openlijk uit gebracht, maar bij een RV wordt alleen maar vermeld een zeer kerngezondras zonder erfelijke gebreken, dus dat is politiek.
Maar in alle rassen zitten problemen.
Gr Bertus.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Hahaha het is ook geen zakken vullen.Kobesen schreef:Klopt. Dat is opzich al erg genoeg. Maar wat je zegt over dat de meeste RV het naar buiten brengen en de leden waarschuwen, klopt dat.
Vervelende van deze RV is dus dat ze ons leden niet waarschuwen en nog steeds "kerngezonde" pups verkopen. Ik vind dat je dan niet met je ras bezig bent maar met je eigen zakken vullen.
Liefhebber van het ras, mag en kan je jezelf dan niets eens noemen!
Het is doodgewoon het eeuwig oude liedje waardoor wereldoorlogen zijn gevoerd..MACHT..
De macht te kunnen uitmaken wie en wanneer iemand een hond krijgt, de macht volwassen mensen die al jaren bij een RV zijn commanderen.
De kik van bijna 90% van het bestand je kennelnaam te dragen.
De kik om tehoren aan de telefoon hoe goed je ben en hoe slecht de buitenwereld.
Alleen heeft ze er geen erg in dat de mensen mee praten mee lachen mee huilen om maar een pup te krijgen

Gr Bertus.