Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wondje, hoe dichthouden?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

boxersien

wondje, hoe dichthouden?

Ongelezen bericht door boxersien »

Boris heeft vorige week gevochten met een rodesian righback (pronkrug) en daar heeft hij twee wondjes (oppervlakkig net de huid eraf) aan over gehouden. Het probleem is dat ze net voor zijn oor zitten en dus elke keer open gekrabt worden. Hoe kan ik dit zelf oplossen of hebben we even een DA nodig? Er zit nu een pleister op en die haalt hij er niet vanaf, maar ik denk dat dat niet lang zal stand houden en er per ongeluk af gaat als hij aan zijn oor krabt.
Overigens was het onze eigen schuld want we zagen die hond niet aankomen en zodoende liep boris (stom) gewoon los hier op straat. Helaas is die hond goed vals en boris is ook niet altijd even mals (wil met sommige reuen wel vechten en anderen weer niet dus een beetje afwachtend), dus ging het fout.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Kap om doen. Het is vervelend, het is lastig, hond vindt het niet leuk, maar het is de enige manier om te zorgen dat ie er niet bij kan en je niet elke 2 seconden, zoals snachts om hoeft te kijken of hij niet stiekum zit te krabbelen. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Je hebt een spray (Hansaplast pleisterspray (kruidvat) die wondjes dichthoud, maar ik weet niet of je die voor honden mag gebruiken.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Mama Sanneke schreef:Je hebt een spray (Hansaplast pleisterspray (kruidvat) die wondjes dichthoud, maar ik weet niet of je die voor honden mag gebruiken.
Mag je ook bij honden gebruiken, maar het heeft geen zin als de hond aan de wond krabt want die spuitpleister is niet zo sterk :wink: .

Inderdaad een kap gebruiken :ok: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Roelfien schreef:Kap om doen. Het is vervelend, het is lastig, hond vindt het niet leuk, maar het is de enige manier om te zorgen dat ie er niet bij kan en je niet elke 2 seconden, zoals snachts om hoeft te kijken of hij niet stiekum zit te krabbelen. :ok:
Helaas is dit absoluut geen oplossing! boris is zeer snel gestresst en heeft ook nog eens zware HD. Helaas loopt hij al slecht dankzij artrose vorming. Alle stress moet ontweken worden. Ook zo'n kap omdat hij dan raar gaat lopen doen (zoals andere honden die die kap niet gewend zijn) en daarmee zijn achterpoten veel te veel belast.
Ik zoek dus naar een ander middel. Hetzij misschien verband om zijn kop? Of zou ik het gewoon moeten laten nieten of hechten? Weet hier iemand misschien nog een goede andere manier?
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Je hebt ook die zachte nekbanden, dan hebben ze wel de mogelijkheid om om zich heen te kijken, maar kunnen ze niet bij die plek aan hun kop komen. Misschien is dat minder stresserig voor hem? :19:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Juultje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Juultje »

Waarom doe je niet een sok om de poot waar hij het wondje steeds mee open krabt? Het lijkt mij dat dat niet al te veel stress moet opleveren, toch?!?!?
Groetjes Jet
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”