Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Koningspoedel
Moderator: moderatorteam
- Dreminee
- geregistreerd lid
Koningspoedel
Zijn er mensen die zelf een Koningspoedel hebben en me daar wat over willen vertellen? Ik denk er namelijk heel serieus over om een hondje van dit ras in huis te halen. Het lijkt me namelijk een hele leuke en intelligente hond, en ik zou er graag mee gaan trainen (gehoorzaamheid e.d.)
Dus alle info is van harte welkom, en ervaringen met deze hond natuurlijk ook. Mocht er iemand nog een goede kennel weten dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt he.
Groetjes
Dus alle info is van harte welkom, en ervaringen met deze hond natuurlijk ook. Mocht er iemand nog een goede kennel weten dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt he.
Groetjes
-
- Zeer actief
Ik heb een aantal weken stage gelopen bij Jetty van de Hulst, een fokker en trimster van Grote Poedels en hoewel ik er in het begin echt scpetisch tegenover stond was dat toen ik iedere dag tussen de 25 Poedels stond snel over. Het uiterlijk vind ik vreselijk (vaak door het model waar ze in geknipt worden) maar kwa karakter zijn het geweldige honden maar dat verschilt ook weer per hond, een vriendin van mijn tante had er 2 die dwars door de ramen gingen toen er een hond langs liep. Dat waren echt monsters.
- Dreminee
- geregistreerd lid
Nou inderdaad, ik was in eerste instantie ook heel sceptisch over deze honden. Zo op het eerste gezicht leek het me helemaal niks, en dat had dan het meest nog met het uiterlijk te maken en met de manier waarop ze geknipt worden. Ik vind een hond met overal van die geschoren bolletjes nou eenmaal niet mooi.
Kom ik op een gegeven moment een mevrouw tegen met precies zo'n hond, en daar raakte ik mee in gesprek. Zat er onder die bolletjes gewoon een enorm leuke hond.
Ze schijnen behoorlijk slim te zijn, maar dat kan ook een nadeel zijn. Dan leren ze ook de verkeerde dingen snel aan, natuurlijk.
Leuk dat je bij zo'n kennel/trimsalon mocht stagelopen trouwens!
Kom ik op een gegeven moment een mevrouw tegen met precies zo'n hond, en daar raakte ik mee in gesprek. Zat er onder die bolletjes gewoon een enorm leuke hond.
Ze schijnen behoorlijk slim te zijn, maar dat kan ook een nadeel zijn. Dan leren ze ook de verkeerde dingen snel aan, natuurlijk.
Leuk dat je bij zo'n kennel/trimsalon mocht stagelopen trouwens!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
toen ik stage deed bij mijn Da kwam daar ook een mevrouw met een koningspoedel, echt een prachtig beest was dat (hij was helemaal niet in bolletjes geschoren en dat scheelt toch wel een stuk hoor)
die hond was wel enorm goed afgericht, die mevrouw moest daar wel veel tijd insteken.
ik zou er zelf geen moeten hebben, maar die hond vond ik toch wel iets hebben
die hond was wel enorm goed afgericht, die mevrouw moest daar wel veel tijd insteken.
ik zou er zelf geen moeten hebben, maar die hond vond ik toch wel iets hebben

-
- Zeer actief
De leverancier van Carnibest waar ik het voer altijd haal heeft er ook twee. Het zijn twee zwarte en volgens mij een reu en een teef.
De vorige keer dat ik daar was kreeg ik steeds een balletje in mijn schoot geduwd. Het teefje had door dat ik dat spelletje wel leuk vond en bleef maar aankomen met die bal.
Op het uiterlijk zal ik nooit vallen maar ik geloof dat het erg intelligente honden zijn die veel kunnen leren. De poedels van de leverancier zijn overigens niet in bolletjes gekapt
De vorige keer dat ik daar was kreeg ik steeds een balletje in mijn schoot geduwd. Het teefje had door dat ik dat spelletje wel leuk vond en bleef maar aankomen met die bal.
Op het uiterlijk zal ik nooit vallen maar ik geloof dat het erg intelligente honden zijn die veel kunnen leren. De poedels van de leverancier zijn overigens niet in bolletjes gekapt

Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

-
- Actief
Hier in de buurt lopen er ook twee, waar ook mee getraind wordt (GG dacht ik) en het nog eens goed doen ook!!!!
Die hier lopen zijn echt geweldige beesten.... ben overigens altijd een fan geweest van dit ras
Die hier lopen zijn echt geweldige beesten.... ben overigens altijd een fan geweest van dit ras

Laatst gewijzigd door Boris op 01 sep 2005 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Ik heb een middenslag.
Om de twee-drie maanden naar de kapper met hem.
Geen frullen.
Ik denk dat je een poedel veel kan leren, Luka is daar te angstig voor, maar dat is een lang verhaal.
Wel is het zo dat als ze iets verkeerd aanleren je het moeilijk afgeleerd krijgt.
En wat dat jachtinstinct betreft, je moet Luka soms met zijn snuffert tegen de grond zien hangen
Hij heeft wel een heel lief karakter.
Om de twee-drie maanden naar de kapper met hem.
Geen frullen.
Ik denk dat je een poedel veel kan leren, Luka is daar te angstig voor, maar dat is een lang verhaal.
Wel is het zo dat als ze iets verkeerd aanleren je het moeilijk afgeleerd krijgt.
En wat dat jachtinstinct betreft, je moet Luka soms met zijn snuffert tegen de grond zien hangen

Hij heeft wel een heel lief karakter.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Mama Sanneke
- Zeer actief
- Dreminee
- geregistreerd lid
Leuk dat jullie allemaal meedenken, en ook dat jullie zo positief zijn. Dat zal me vast helpen bij het maken van een goeie keuze, straks.
Deze week heb ik het idee van 'een hond erbij' ook in de groep gegooid bij de hondenclub waar mijn man met zijn Groenedaeler traint. Nu moet ik er wel bij zeggen dat het overgrote deel mannen zijn en dat er ook een behoorlijk aantal een Groenendaeler hebben.
Je snapt het al, ze raadden me meteen een Groenendaeler teefje aan. Toen vroeg ik wat ze dan van de grote poedel vonden. Even bleef het stil en toen zeiden er toch best een aantal dat dit inderdaad een geweldige hond kon zijn om mee te werken.
Vroeg ik dus waarom ze er dan zelf geen hadden als het dan zo'n geweldige hond was. Nou ja...om een lang verhaal kort te maken, ze zagen het niet zo zitten om met een poedel op het veld te staan i.v.m. hun imago.
.
De Groenendaeler ken ik goed, en de poedel eigenlijk helemaal niet. De Groenendaeler zou een vertrouwde keuze zijn, maar mijn hart gaat eigenlijk uit naar de poedel. Nou ja, het lijkt me gewoon een lieve, slimme en sociale hond met een heleboel krulletjes.
Ik heb ook wel eens gehoord dat de verschillende kleuren poedel ook weer een ander karakter hebben, of is dat onzin?
O ja, Sanneke als het mag wil ik me ook graag aansluiten bij je poedel fan-club (Je berichtje onder 'hondenrassen' poedels uit de wereld, verenigt u..)
Deze week heb ik het idee van 'een hond erbij' ook in de groep gegooid bij de hondenclub waar mijn man met zijn Groenedaeler traint. Nu moet ik er wel bij zeggen dat het overgrote deel mannen zijn en dat er ook een behoorlijk aantal een Groenendaeler hebben.
Je snapt het al, ze raadden me meteen een Groenendaeler teefje aan. Toen vroeg ik wat ze dan van de grote poedel vonden. Even bleef het stil en toen zeiden er toch best een aantal dat dit inderdaad een geweldige hond kon zijn om mee te werken.
Vroeg ik dus waarom ze er dan zelf geen hadden als het dan zo'n geweldige hond was. Nou ja...om een lang verhaal kort te maken, ze zagen het niet zo zitten om met een poedel op het veld te staan i.v.m. hun imago.
De Groenendaeler ken ik goed, en de poedel eigenlijk helemaal niet. De Groenendaeler zou een vertrouwde keuze zijn, maar mijn hart gaat eigenlijk uit naar de poedel. Nou ja, het lijkt me gewoon een lieve, slimme en sociale hond met een heleboel krulletjes.
Ik heb ook wel eens gehoord dat de verschillende kleuren poedel ook weer een ander karakter hebben, of is dat onzin?
O ja, Sanneke als het mag wil ik me ook graag aansluiten bij je poedel fan-club (Je berichtje onder 'hondenrassen' poedels uit de wereld, verenigt u..)
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Bij mij op mijn werk heeft mijn collega en baas ook een Koningspoedel, en dan wel in de in Nederland nog bijna niet voorkomende kleur Harlekijn (hij is wit met zwarte vlekken). Hij komt uit het eerste harlekijn-koningspoedelnest dat in Nederland is geboren.
Samen met zijn vriendin heeft hij ook nog een bruin-witte Koningspoedel (ook harlekijn), deze is de enige in Nederland op het moment, en is uit de VS afkomstig.
Het zijn allebei superlieve en leuke honden, die geen van beiden in het duffe bollen-model geknipt zijn. Valentino (de zwart-witte) is bijna helemaal niet getrimd en heeft een behoorlijk ruig uiterlijk, en La Vie is wel getrimd, maar bijna overal gewoon kort en zonder bollen o.i.d.
Ik vind het allebei geweldige honden en ze zijn ook nog eens erg slim.
Samen met zijn vriendin heeft hij ook nog een bruin-witte Koningspoedel (ook harlekijn), deze is de enige in Nederland op het moment, en is uit de VS afkomstig.
Het zijn allebei superlieve en leuke honden, die geen van beiden in het duffe bollen-model geknipt zijn. Valentino (de zwart-witte) is bijna helemaal niet getrimd en heeft een behoorlijk ruig uiterlijk, en La Vie is wel getrimd, maar bijna overal gewoon kort en zonder bollen o.i.d.
Ik vind het allebei geweldige honden en ze zijn ook nog eens erg slim.
- Demy
- geregistreerd lid
Ik heb ook een koningspoedel, ze is nu ruim een jaar. Ik vind het zelf een hele makkelijke hond om te trainen en ze leert snel.
Ze is speciaal gekocht om er mee te kunnen werken, ik doe behendigheid met haar en mijn man G&G. Volgend jaar wil ik wedstrijden gaan lopen met behendigheid. Het voordeel van een poedel vind ik dat als je in een situatie komt dat je wat minder tijd hebt, je de hond gewoon stil kan leggen. Dit kan wat minder makkelijk met een mechelaar e.d.
Je kan er echt van maken wat je zelf wilt, een gezellig huishondje of een hond om echt mee te gaan werken.
Bij ons is eht dus alletwee geworden, het is een leuke hond in huis en daarnaast trainen we ermee.
Mijn man was heel erg sceptisch toen ik een poedel wilde, hij vond het van die mutshondjes, maar hij is nu helemaal om. Het volgende ras mag hij kiezen, maar hij wil alleen nog maar poedels. Het model vind hij nog steeds niet helemaal geweldig, maar het karakter vind hij werelds.
Demy is supersociaal, ik kan haar echt bij alle honden los laten. Zelfs honden die normaal gesproken niet met andere honden om kunnen gaan, daar speelt ze mee. Ze loopt bijna overal los, luistert erg goed. Dit moet je zelf natuurlijk trainen, maar zelf vind ik dat dat niet zo moeilijk is bij een poedel.
En qua model kan je er alles van laten maken wat je maar wilt, het maakt voor de vacht niet uit. Een bolletjesmodel kan, maar helemaal kaal kan ook. Het maakt voor de hond niet uit, wat je zelf leuk vind.
Ik heb trouwens gehoord dat bij een onderzoek in Amerika ze op 2 staan van intelligentste rassen.
Het is wel zo dat de kleine poedels drukker en wat nerveuser zijn dan de grote
Ze is speciaal gekocht om er mee te kunnen werken, ik doe behendigheid met haar en mijn man G&G. Volgend jaar wil ik wedstrijden gaan lopen met behendigheid. Het voordeel van een poedel vind ik dat als je in een situatie komt dat je wat minder tijd hebt, je de hond gewoon stil kan leggen. Dit kan wat minder makkelijk met een mechelaar e.d.
Je kan er echt van maken wat je zelf wilt, een gezellig huishondje of een hond om echt mee te gaan werken.
Bij ons is eht dus alletwee geworden, het is een leuke hond in huis en daarnaast trainen we ermee.
Mijn man was heel erg sceptisch toen ik een poedel wilde, hij vond het van die mutshondjes, maar hij is nu helemaal om. Het volgende ras mag hij kiezen, maar hij wil alleen nog maar poedels. Het model vind hij nog steeds niet helemaal geweldig, maar het karakter vind hij werelds.
Demy is supersociaal, ik kan haar echt bij alle honden los laten. Zelfs honden die normaal gesproken niet met andere honden om kunnen gaan, daar speelt ze mee. Ze loopt bijna overal los, luistert erg goed. Dit moet je zelf natuurlijk trainen, maar zelf vind ik dat dat niet zo moeilijk is bij een poedel.
En qua model kan je er alles van laten maken wat je maar wilt, het maakt voor de vacht niet uit. Een bolletjesmodel kan, maar helemaal kaal kan ook. Het maakt voor de hond niet uit, wat je zelf leuk vind.
Ik heb trouwens gehoord dat bij een onderzoek in Amerika ze op 2 staan van intelligentste rassen.
Het is wel zo dat de kleine poedels drukker en wat nerveuser zijn dan de grote
- Mama Sanneke
- Zeer actief
- Dreminee
- geregistreerd lid

Nu word ik ook eigenaar van een Koningspoedel, een zwarte om precies te zijn. Ik ben begin deze week bij het nestje wezen kijken, en ach...wat waren ze lief allemaal. Het wa bijna moeilijk om afscheid te nemen.
Ergens begin oktober mag ik hem op gaan halen ( de datum is nog niet precies bekend). Je snapt dat ik amper kan wachten!!
Zeg Demy, en mama Sanneke, hebben jullie ook een tondeuze om tussen de trimbeurten door het overtollige haar weg te scheren? Het lijkt mij toch wel een beetje eng om met zo'n apparaat een hondensnoetje te scheren. En hoe vaak doen jullie de hond in bad, en hoe drogen jullie hem daarna?
Een boel vragen, maar ik wil me proberen goed voor te bereiden. O ja, mijn pupje (reutje) heeft ook al een naam; Dali (naar de schilder Salvador Dali). Ik ben nu al helemaal weg van hem...
- Demy
- geregistreerd lid
Gefeliciteerd, leuk hoor.
En spannend, het duurt dan nog zolang tot oktober ineens
Ik ben zelf trimster, dus ik heb wel een tondeuse waar ik Demy mee scheer
.
Maar als je als particulier een tondeuse wilt om te scheren, is dit best wel kostbaar. Ze zijn niet bepaald goedkoop.
Maak in ieder geval redelijk snel een afspraak bij een trimsalon, hoe vroeger hij daar aan went, des te beter. En ook zelf zo snel mogelijk beginnen met borstelen, ook al staat er nog niet veel vacht op. De vachtverzorging moet de gewoonste zaak op de wereld worden voor een poedel(of je wilt hem helemaal kaal
)
Demy gaat bij mij ongeveer elke 2 weken in bad, maar dat komt omdat ik het borstelen bij haar makkelijker vind als ze in bad is geweest. En ik heb er ook de apparatuur voor, als je eigen hond thuis doet kan ik me voorstellen dat je je hond neit elke 2 weken in bad doet en helemaal droog gaat fohnen.
Er is ook een heel goed boek dat gaat over wassen en drogen van de poedel, maar er staan ook andere leuke/nuttige dingen in. Het heet wassen en drogen, deel 1: de poedel. Het is van Carinne Lewi.
Ik weet in ieder geval dat Jetty v/d Hulst in Den Haag het verkoopt, het boek is echt een aanrader. Zou ik alvast gaan kopen, kan je je een beetje inlezen.
En spannend, het duurt dan nog zolang tot oktober ineens
Ik ben zelf trimster, dus ik heb wel een tondeuse waar ik Demy mee scheer

Maar als je als particulier een tondeuse wilt om te scheren, is dit best wel kostbaar. Ze zijn niet bepaald goedkoop.
Maak in ieder geval redelijk snel een afspraak bij een trimsalon, hoe vroeger hij daar aan went, des te beter. En ook zelf zo snel mogelijk beginnen met borstelen, ook al staat er nog niet veel vacht op. De vachtverzorging moet de gewoonste zaak op de wereld worden voor een poedel(of je wilt hem helemaal kaal

Demy gaat bij mij ongeveer elke 2 weken in bad, maar dat komt omdat ik het borstelen bij haar makkelijker vind als ze in bad is geweest. En ik heb er ook de apparatuur voor, als je eigen hond thuis doet kan ik me voorstellen dat je je hond neit elke 2 weken in bad doet en helemaal droog gaat fohnen.
Er is ook een heel goed boek dat gaat over wassen en drogen van de poedel, maar er staan ook andere leuke/nuttige dingen in. Het heet wassen en drogen, deel 1: de poedel. Het is van Carinne Lewi.
Ik weet in ieder geval dat Jetty v/d Hulst in Den Haag het verkoopt, het boek is echt een aanrader. Zou ik alvast gaan kopen, kan je je een beetje inlezen.
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Nee, geen tondeuze wel een speciale schaar.Dreminee schreef:![]()
![]()
![]()
Nu word ik ook eigenaar van een Koningspoedel, een zwarte om precies te zijn. Ik ben begin deze week bij het nestje wezen kijken, en ach...wat waren ze lief allemaal. Het wa bijna moeilijk om afscheid te nemen.
Ergens begin oktober mag ik hem op gaan halen ( de datum is nog niet precies bekend). Je snapt dat ik amper kan wachten!!
Zeg Demy, en mama Sanneke, hebben jullie ook een tondeuze om tussen de trimbeurten door het overtollige haar weg te scheren? Het lijkt mij toch wel een beetje eng om met zo'n apparaat een hondensnoetje te scheren. En hoe vaak doen jullie de hond in bad, en hoe drogen jullie hem daarna?
Een boel vragen, maar ik wil me proberen goed voor te bereiden. O ja, mijn pupje (reutje) heeft ook al een naam; Dali (naar de schilder Salvador Dali). Ik ben nu al helemaal weg van hem...
Luka word altijd goed getrimt maar inderdaad het haar aan de snoet groeit heel snel en mits poedels gevoelig zijn aan hun ogen en je anders het vuil niet makkelijk weg krijgt is het inderdaad aangewezen om tussendoor wat bij te knippen.
Luka gaat volgende week maandag naar de kapper (had al gemoeten maar kapper is met vakantie).
Ik doe hem tussendoor niet in bad (om twee-drie maand naar de kapper)
enkel zijn poten dus ik wel es wassen.
Je zult merken in de winter dat sneeuw heel vervelend is want dat blijft echt plakken.
Ik zal es een foto plaatsen van die sneeuwballen.
Ik fohn hem dan droog en de rest droogt zelf wel, is moeilijk droog te krijgen.
Na de kappersbeurt

sneeuwbottekes

Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
- Zeer actief
- Contacteer:
alweer enige tijd geleden (lees jaren) heb ik cursussen bij martin gaus gevolgd. Die waren toen net bezig met een nieuwe opleiding voor blindegeleidenhonden. En daar deed ook een poedel aan mee.
Was de beste van het stel!!
Een vriendin van me heeft ook poedels, hele lieve en leergierige honden. Vind het kapsel iets minder, maar iedereen zijn eigen. (duitse kapsel vind ik trouwens wel grappig)
Groetjes Maria
Was de beste van het stel!!
Een vriendin van me heeft ook poedels, hele lieve en leergierige honden. Vind het kapsel iets minder, maar iedereen zijn eigen. (duitse kapsel vind ik trouwens wel grappig)
Groetjes Maria
- DoggieGekje
- Vaste gebruiker
Ik vind koningspoedels ook heel mooi. Ik wil graag eentje nemen omdat huhn haartype goed is voor mijn allergie. Denk ik tenminste.
Ik zal wel ff foto;s zoeken van zo'n harlekijn koningspoedel, en hebben juillie ook wel eens gehoord van een koorden-poedel. Ik bekeek mijn nieuwe hondenenclopie en daar zag ik een foto staan van een koordenpoedel. Zal daar van ook ff een foto van zoeken.
Ik zal wel ff foto;s zoeken van zo'n harlekijn koningspoedel, en hebben juillie ook wel eens gehoord van een koorden-poedel. Ik bekeek mijn nieuwe hondenenclopie en daar zag ik een foto staan van een koordenpoedel. Zal daar van ook ff een foto van zoeken.
Een leven zonder honden kan ik me niet voorstellen.
Bekijk ff in mijn fotoalbum.
http://sabinehondengek.mijnalbums.nl/
Allemaal honden foto;s
Groetjes Sabine en een super lik van Sonja

Allemaal honden foto;s

- Dreminee
- geregistreerd lid
alweer enige tijd geleden (lees jaren) heb ik cursussen bij martin gaus gevolgd. Die waren toen net bezig met een nieuwe opleiding voor blindegeleidenhonden. En daar deed ook een poedel aan mee

Weet er trouwens iemand een pagina op internet waar je modellen (voor de vacht) voor poedels kunt bekijken?
Ik heb me rot gezocht, maar kan niks vinden.

Groetjes!
- DoggieGekje
- Vaste gebruiker
Hier een foto van een koordenpoedel

en een puppie poedel met 2 kleuren

en een puppie poedel met 2 kleuren

Allemaal honden foto;s

Allemaal honden foto;s

-
- Zeer actief
- DoggieGekje
- Vaste gebruiker
deze vind ik neit mooi. in mijn enclopiedie boek is die wel mooimaart schreef::N: kan er niet aan doen, maar vind dat dus afschuwelijk héDoggieGekje schreef:Hier een foto van een koordenpoedel
zie mij al over straat lopen
probeer wel een foto uit het boek te maken
Allemaal honden foto;s

Allemaal honden foto;s

- Dreminee
- geregistreerd lid
Op een Duitse site over poedels las ik dat deze honden niet zo geboren worden, maar dat het een bepaalde techniek bij het trimmen is waardoor de hond een soort rasta-look krijgt.Hier een foto van een koordenpoedel
Het schijnt heel gauw te gaan vervilten, dus of je daar als hond nou zo blij mee moet zijn.....

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Kijk, hier is een Harlekijn koningspoedel wat beter te zien:DoggieGekje schreef: Ik zal wel ff foto;s zoeken van zo'n harlekijn koningspoedel....
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... =harlekijn
De foto van de hele jonge pup die jij geplaatst hebt is zelfs dezelfde hond als die van mij!

Als ik me niet vergis heb jij die foto van de site van Nathalie's Pride, aan het roze dekentje te zien.
- DoggieGekje
- Vaste gebruiker
Pure toeval. Het is zeker geen koordenpoedel. Lijkt net dat ie koorden hjeeft
Allemaal honden foto;s

Allemaal honden foto;s

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
- Mama Sanneke
- Zeer actief
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Ik ook hoor Sanneke,ik zie liever Luka in zijn alledaagse jasMama Sanneke schreef:Als poedelliefhebber moet ik zeggen dat ik dit verschrikkelijk vind.maart schreef::N: kan er niet aan doen, maar vind dat dus afschuwelijk héDoggieGekje schreef:Hier een foto van een koordenpoedel
zie mij al over straat lopen

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
-
- Vaste gebruiker
poedel
Hoi,
ik heb ook een koningspoedel nu bijna 4 maanden.
ik heb hem uit het asiel en hij is inmiddels net 2 jaar.
In het begin was hij angstig omdat hij het nodige heeft meegemaakt maar inmiddels gaat dit helemaal goed.
En net als iedere andere poedel eigenaar ben ik echt super blij met deze hond.
Hij is ontzettend lief,sociaal naar andere honden toe,luistert heel goed soms niet
Ik heb hem toevallig net vorge week bij jetty van der hulst laten trimmen en hij is erg mooi geworden.
Zelf heb ik een wahl tondeuse aangeschaft en deze doet het prima om even tussen door het snoetje en de pootjes te scheren.
Ik heb er rond de 80,00 voor betaald maar hij werkt echt zeer goed.
Ik had het eerst met een goede gewone tondeuse geprobeerd maar daar was echt geen doorkomen aan en met deze wel.
Ik zelf borstel mijn hond om de dag hele maal goed door i.v.m klitten van de vacht en ik doe hem een keer per maand onder de douche.
Dit hoeft volgens mij niet echt maar ik vind dit zelf wel zo prettig.
Ik ben benieuwd hoe je pup eruit ziet en ik hoop hgauw een foto van hem/haar te zien op het forum!
weet iemand trouwens hoe ik op de hoogte blijf van nieuwe topics iuk krijg er nooit een melding van.
Groetjes cindy
ik heb ook een koningspoedel nu bijna 4 maanden.
ik heb hem uit het asiel en hij is inmiddels net 2 jaar.
In het begin was hij angstig omdat hij het nodige heeft meegemaakt maar inmiddels gaat dit helemaal goed.
En net als iedere andere poedel eigenaar ben ik echt super blij met deze hond.
Hij is ontzettend lief,sociaal naar andere honden toe,luistert heel goed soms niet

Ik heb hem toevallig net vorge week bij jetty van der hulst laten trimmen en hij is erg mooi geworden.
Zelf heb ik een wahl tondeuse aangeschaft en deze doet het prima om even tussen door het snoetje en de pootjes te scheren.
Ik heb er rond de 80,00 voor betaald maar hij werkt echt zeer goed.
Ik had het eerst met een goede gewone tondeuse geprobeerd maar daar was echt geen doorkomen aan en met deze wel.
Ik zelf borstel mijn hond om de dag hele maal goed door i.v.m klitten van de vacht en ik doe hem een keer per maand onder de douche.
Dit hoeft volgens mij niet echt maar ik vind dit zelf wel zo prettig.
Ik ben benieuwd hoe je pup eruit ziet en ik hoop hgauw een foto van hem/haar te zien op het forum!
weet iemand trouwens hoe ik op de hoogte blijf van nieuwe topics iuk krijg er nooit een melding van.
Groetjes cindy