Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gestoken door 1 (of meerdere?) wesp(en)
Moderator: moderatorteam
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Gestoken door 1 (of meerdere?) wesp(en)
Laat ik net de honden uit, zit Nozem te poepen en springt ze ineens weg...
Zie ik een stuk of heel veel wespen op de grond zitten, waar ze precies met haar achterpoten stond!
Op 1 achterpoot vond ik een wesp, die heb ik er afgehaald met een stokje. Ze trekt nu erg met dat pootje, maar ik zie niets wat dik is of zo. Hooguit is het tussen haar teentjes een beetje roder dan normaal.
Wat nu te doen? Is dit iets waarvoor ik de DA moet bellen? Kan ik het even afwachten, of is er iets wat ik haar kan geven om de jeuk/pijn te verzachten of zo?
Zie ik een stuk of heel veel wespen op de grond zitten, waar ze precies met haar achterpoten stond!
Op 1 achterpoot vond ik een wesp, die heb ik er afgehaald met een stokje. Ze trekt nu erg met dat pootje, maar ik zie niets wat dik is of zo. Hooguit is het tussen haar teentjes een beetje roder dan normaal.
Wat nu te doen? Is dit iets waarvoor ik de DA moet bellen? Kan ik het even afwachten, of is er iets wat ik haar kan geven om de jeuk/pijn te verzachten of zo?
- Fozze
- Actief
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Bedankt voor de tip.
Ik heb net gezien dat ze boven haar oog een behoorlijke zwelling krijgt, en op haar linkerpoot ook. Ik heb de DA net gebeld, de assistente adviseert om er wat azijn op te doen (voorzichtig bij het oog), het even aan te kijken en eventueel vanavond op het spreekuur langs te komen als het blijft zwellen.
Nozem is echt heel zielig om te zien nu, ik heb echt met haar te doen!
Ga nu azijn halen (heb dat natuurlijk weer eens niet in huis!) en als het als ik terugkom nog dikker geworden is, bel ik alsnog de DA om een eerdere afspraak te maken dan vanavond.
Ik heb net gezien dat ze boven haar oog een behoorlijke zwelling krijgt, en op haar linkerpoot ook. Ik heb de DA net gebeld, de assistente adviseert om er wat azijn op te doen (voorzichtig bij het oog), het even aan te kijken en eventueel vanavond op het spreekuur langs te komen als het blijft zwellen.
Nozem is echt heel zielig om te zien nu, ik heb echt met haar te doen!
Ga nu azijn halen (heb dat natuurlijk weer eens niet in huis!) en als het als ik terugkom nog dikker geworden is, bel ik alsnog de DA om een eerdere afspraak te maken dan vanavond.
-
Reini
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Jurek is ook een keer in zijn wang gestoken door een wesp.
Het eerste uur zwelde het heel hard op, daarna bleef het hetzelfde en na een uurtje of vier zakte het weer heel langzaam weg. Het gebeurde op zondagmiddag om een uurtje of vier en de volgende morgen was de wang weer normaal. Hij had er de eerste paar uren ook duidelijk last van.
Elke hond reageerd anders op een beet, dus inderdaad even goed in de gaten houden.
Het eerste uur zwelde het heel hard op, daarna bleef het hetzelfde en na een uurtje of vier zakte het weer heel langzaam weg. Het gebeurde op zondagmiddag om een uurtje of vier en de volgende morgen was de wang weer normaal. Hij had er de eerste paar uren ook duidelijk last van.
Elke hond reageerd anders op een beet, dus inderdaad even goed in de gaten houden.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Schijterd als ik ben heb ik een afspraak bij de DA gemaakt om 14.50 uur. Nozem ziet er niet uit nu, haar onderste ooglid hangt helemaal, haar oog zit half dicht en ze kijkt heeeeeel zielig!
Wel fijn te lezen Jurek, dat bij jouw hond de zwelling zo snel weg was. Ik hoop dat het bij Nozem ook zo gaat, eventueel met wat hulp van de DA.
Ik heb het inmiddels al gedept met azijn. Hopelijk doet het dan minder pijn.
Wel fijn te lezen Jurek, dat bij jouw hond de zwelling zo snel weg was. Ik hoop dat het bij Nozem ook zo gaat, eventueel met wat hulp van de DA.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nika krijgt normaal altijd 2 spuiten. 1 om de zwelling te stoppen en de ander weet ik eigenlijk niet waarvoor.LongFields schreef:Schijterd als ik ben heb ik een afspraak bij de DA gemaakt om 14.50 uur. Nozem ziet er niet uit nu, haar onderste ooglid hangt helemaal, haar oog zit half dicht en ze kijkt heeeeeel zielig!
Je kunt de volgende keer ook direct gaan koelen met natte lappen.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Dat is een goede Inge, dank je voor de tip!Inge schreef:Nika krijgt normaal altijd 2 spuiten. 1 om de zwelling te stoppen en de ander weet ik eigenlijk niet waarvoor.LongFields schreef:Schijterd als ik ben heb ik een afspraak bij de DA gemaakt om 14.50 uur. Nozem ziet er niet uit nu, haar onderste ooglid hangt helemaal, haar oog zit half dicht en ze kijkt heeeeeel zielig!
Je kunt de volgende keer ook direct gaan koelen met natte lappen.
Maar ik zag eerst niet waar en uberhaupt of ze gestoken was, dus wist ik ook niet wat ik moest koelen. Toen ik haar oog zag zwellen heb ik gekoeld met een coolpack trouwens. Maar niet zo lang, want dat vond ze niet zo fijn.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
-
Nono
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- *tweety*
- Zeer actief
-
miekmiek
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ben weer terug!
De DA vond het ook erg dik en heeft heel goed in haar oog gekeken met een lampje of er geen beschadigingen aan haar oogbol waren, en of hij de angel niet in het oog of ooglid zag zitten. Gelukkig was de oogbol niet beschadigd, de angel zag hij nergens. Ze heeft een spuit gekregen in haar bil, die de zwelling doet afnemen. Als het goed is zou het met een uur of 24 helemaal weg moeten zijn.
Ze gaf weer geen krimp bij de DA, ook al zei hij dat het een gemene prik zou worden die hij moest geven.
Het is ook echt een bikkeltje!
De DA vond het ook erg dik en heeft heel goed in haar oog gekeken met een lampje of er geen beschadigingen aan haar oogbol waren, en of hij de angel niet in het oog of ooglid zag zitten. Gelukkig was de oogbol niet beschadigd, de angel zag hij nergens. Ze heeft een spuit gekregen in haar bil, die de zwelling doet afnemen. Als het goed is zou het met een uur of 24 helemaal weg moeten zijn.
Ze gaf weer geen krimp bij de DA, ook al zei hij dat het een gemene prik zou worden die hij moest geven.
Het is ook echt een bikkeltje!
- dogluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De Duitse Dog
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Aantal honden: 2
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik ben later nog gaan kijken, maar het leek erop alsof een deel van het nest naar beneden uit een boom was gevallen. Ik weet niet of dat kan, maar je zag een stuk grijze massa wat leek op een stuk voetbal en daar zaten de wespen op. Misschien door een windvlaag uit een boom gevallen of zo?marian* schreef:Dat waren dan waarschijnlijk grondwespen :N:
Laatst gewijzigd door LongFields op 26 aug 2005 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Het gaat gelukkig al een stuk beter nu. Haar oogje is nog kleiner dan de andere, maar dat lodderige is helemaal aan het wegtrekken. Haar pootje slinkt ook al wat en ze ligt prinsheerlijk bij ons op de bank. Sjefke (die is loops nu) vindt het maar niks, en wil er graag bij maar dat vinden we nooit goed als ze loops zijn. Dus die knuffel ik op de grond af en toe!marian* schreef: Hoe is het nu met de zielepiet?
-
Charlotte*
- Zeer actief
Dat kan soms gebeuren, dat er een nest naar beneden valt.LongFields schreef:Ik ben later nog gaan kijken, maar het leek erop alsof een deel van het nest naar beneden uit een boom was gevallen. Ik weet niet of dat kan, maar je zag een stuk grijze massa wat leek op een stuk voetbal en daar zaten de wespen op. Misschien door een windvlaag uit een boom gevallen of zo?marian* schreef:Dat waren dan waarschijnlijk grondwespen :N:
Vorig jaar vond ik er ook eentje in het bos,
Geef Nozem maar een dikke knuf!
- Mama Sanneke
- Zeer actief
- starfleet
- Erelid
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Gelukkig dat ze opknapte;hoe is het nu met haar?LongFields schreef:Het gaat gelukkig al een stuk beter nu. Haar oogje is nog kleiner dan de andere, maar dat lodderige is helemaal aan het wegtrekken. Haar pootje slinkt ook al wat en ze ligt prinsheerlijk bij ons op de bank. Sjefke (die is loops nu) vindt het maar niks, en wil er graag bij maar dat vinden we nooit goed als ze loops zijn. Dus die knuffel ik op de grond af en toe!marian* schreef: Hoe is het nu met de zielepiet?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Gelukkig dat ze weer de oude is
Ik heb een hekel aan wespen en aan grondwespen al helemaal. We hadden vorig jaar een nest in de tuin. Eerst moest er iemand komen om gif te spuiten in dat nest en daarna hebben we een enorm gat moeten graven om het nest te verwijderen. Brr... Ameno is toen ook gestoken en ik vond het zo zielig!
Ik heb een hekel aan wespen en aan grondwespen al helemaal. We hadden vorig jaar een nest in de tuin. Eerst moest er iemand komen om gif te spuiten in dat nest en daarna hebben we een enorm gat moeten graven om het nest te verwijderen. Brr... Ameno is toen ook gestoken en ik vond het zo zielig!