Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jammer

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

dobervriendin
Zeer actief
Mijn ras(sen): dobers en hollanders
Contacteer:

Jammer

Ongelezen bericht door dobervriendin »

Wat ik jammer vind is dat er in deze tropic nooit gewoon over africhting gepraat kan worden. Over een manier van trainen of de dingen die gebruikt worden.

Tevens vind ik dat het respect voor elkaars mening heel vaak en dan heel vaak ten niet word gedaan.

Laat toch de mensen die met de africhting bezig zijn (KNPV, IPO en BNN) het woord hier doen. Waarbij niet altijd kritiek moet worden geuit van mensen die niet willen begrijpen wat wij doen of niet willen begrijpen wat wij doen.

Schoenmaker blijf bij je leest is een spreekwoord hiervoor.

En laat een ieder zijn mening geven en met respect behandelen.

Zo moest het ff kwijt.
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Ok moet ik ook ff kwijt dat de reacties van de gemiddelde africhter hier ook niet getuigd van enige intelligentie.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Re: Jammer

Ongelezen bericht door starfleet »

dobervriendin schreef: .

Er zijn aparte forums voor africhting. Als je enkel onder elkaar wil praten moet je dat daar doen imo. Dit is een algemeen en openbaar forum.

Anne
dobervriendin
Zeer actief
Contacteer:

M@ri@nne schreef:Ok moet ik ook ff kwijt dat de reacties van de gemiddelde africhter hier ook niet getuigd van enige intelligentie.
Met alle respect marianne soms dan hoeven wij maar iets te schrijven en dan krijgen wij 20 man over ons heen en dat is ook niet altijd leuk. En je kunt 100 keer iets uitleggen zelfs 200 keer maar dat helpt niks en tje kan me dan best voorstellen dat somminge mensen die de africhting doen moedeloos worden.
M@ri@nne
Zeer actief

dobervriendin schreef:
M@ri@nne schreef:Ok moet ik ook ff kwijt dat de reacties van de gemiddelde africhter hier ook niet getuigd van enige intelligentie.
Met alle respect marianne soms dan hoeven wij maar iets te schrijven en dan krijgen wij 20 man over ons heen en dat is ook niet altijd leuk. En je kunt 100 keer iets uitleggen zelfs 200 keer maar dat helpt niks en tje kan me dan best voorstellen dat somminge mensen die de africhting doen moedeloos worden.
Ik begrijp aan de ene kant dat dat vervelend is. Aan de andere kant denk ik ook als je echt achter datgene staat wat je uitoefent hoef je je niet te verlagen tot schelden, dreigen etc. Dan kun je je mening met goede argumenten onderbouwen en voel je zelf geeneens de behoefte om je keer op keer te verdedigen.
Toch? :denken:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
dobervriendin
Zeer actief
Contacteer:

starfleet schreef:
dobervriendin schreef: .

Er zijn aparte forums voor africhting. Als je enkel onder elkaar wil praten moet je dat daar doen imo. Dit is een algemeen en openbaar forum.

Anne
Dan is het heel simpel als africhters hier niet onder elkaar dingen mogen zeggen dan is gewoon de tropic verwijderen. Probleem opgelost toch. Geen ergenis over teletac of prikker etc. Het leven is af en toe zo makkelijk.
M@ri@nne
Zeer actief

Nou vind ik niet. Ook niet africhters kunen geintereseerrd zijn in de motivaties/beweegredenen van africhters.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
dobervriendin
Zeer actief
Contacteer:

M@ri@nne schreef:
dobervriendin schreef:
Ik begrijp aan de ene kant dat dat vervelend is. Aan de andere kant denk ik ook als je echt achter datgene staat wat je uitoefent hoef je je niet te verlagen tot schelden, dreigen etc. Dan kun je je mening met goede argumenten onderbouwen en voel je zelf geeneens de behoefte om je keer op keer te verdedigen.
Toch? :denken:
Hoe vaak worden er wel niet dingen uitgelegd door africhters en die worden van de baan geschoven. Africhters worden vaak als dierenbeulen hier benoemd. Op een gegeven moment denk je alweer dat is moedeloos.

Zoals ik al zei schoenmaker blijf bij je leest en oordeel niet voor je weet hoe wij met onze honden omgaan. Dierenbeulen zijn wij in iedergeval niet. We gaan alleen iets anders om met onze honden dat is het verschil.
dobervriendin
Zeer actief
Contacteer:

M@ri@nne schreef:Nou vind ik niet. Ook niet africhters kunen geintereseerrd zijn in de motivaties/beweegredenen van africhters.
Dat is ook goed tuurlijk men kan van mekaar leren alleen hier word je vaak met de grond gelijk gemaakt. En dat is niet altijd leuk.
scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

dobervriendin schreef:Wat ik jammer vind is dat er in deze tropic nooit gewoon over africhting gepraat kan worden. Over een manier van trainen of de dingen die gebruikt worden.

Tevens vind ik dat het respect voor elkaars mening heel vaak en dan heel vaak ten niet word gedaan.

Laat toch de mensen die met de africhting bezig zijn (KNPV, IPO en BNN) het woord hier doen. Waarbij niet altijd kritiek moet worden geuit van mensen die niet willen begrijpen wat wij doen of niet willen begrijpen wat wij doen.

En laat een ieder zijn mening geven en met respect behandelen.

Zo moest het ff kwijt.

een ovatie voor dobervriendin :ok:
M@ri@nne
Zeer actief

dobervriendin schreef:
M@ri@nne schreef:Nou vind ik niet. Ook niet africhters kunen geintereseerrd zijn in de motivaties/beweegredenen van africhters.
Dat is ook goed tuurlijk men kan van mekaar leren alleen hier word je vaak met de grond gelijk gemaakt. En dat is niet altijd leuk.
Feit blijft dat het vaan controversiele onderwerpen zijn. En dan gaat het soms wat hard tegen elkaar op omdat de meningen erg ver uit een liggen. Niks mis mee. Maar wel binnen de grenzen.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
dobervriendin
Zeer actief
Contacteer:

M@ri@nne schreef:
dobervriendin schreef:
Feit blijft dat het vaan controversiele onderwerpen zijn. En dan gaat het soms wat hard tegen elkaar op omdat de meningen erg ver uit een liggen. Niks mis mee. Maar wel binnen de grenzen.
Maar mijn vraag is nu.

Waarom moeten africhtings mensen hier altijd in de verdediging we worden hier vaak uitgescholden door niet africhters en dat is niet leuk doe er dan een aanmeldings iets op net zo als het veteranenhoekje. Kun je niet tegen de taal van de africhters dan moet je het niet lezen.

Laat ons gewoon praten over waar wij het over willen hebben dat is respect maar dat zie ik hier niet. Vind iemand dat wij dierenbeulen zijn lees het dan niet.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

dobervriendin schreef:

Richt je dan op mensen die het wel willen begrijpen maar het (nog) niet begrijpen. Het geschreeuw en gescheld lost dan niets op en zorgt er alleen maar voor dat het van kwaad tot erger word. Ik lees hier altijd mee, ik reageer niet vaak. Weet jij wat ik doe buiten het forum?? Weet jij of ik geen interesse heb??
Nee dat kan je niet zien achter een scherm.
Zodra iemand hier een vraag steld over de africhting word die persoon uitgelachen, uitgekotst enz enz, Het zijn meteen stomme runderen enz enz.

Het is dus over en weer
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
starfleet
Erelid

dobervriendin schreef:Dat is ook goed tuurlijk men kan van mekaar leren alleen hier word je vaak met de grond gelijk gemaakt. En dat is niet altijd leuk.
Ik heb anders best wel veel opgestoken over africhting, maar de extremen heb ik nog steeds moeite mee. En er zijn genoeg africhters waarvan ik vind dat die prima bezig zijn als ik het zo hoor.

Anne
dobervriendin
Zeer actief
Contacteer:

chrico schreef:
dobervriendin schreef:

Richt je dan op mensen die het wel willen begrijpen maar het (nog) niet begrijpen. Het geschreeuw en gescheld lost dan niets op en zorgt er alleen maar voor dat het van kwaad tot erger word. Ik lees hier altijd mee, ik reageer niet vaak. Weet jij wat ik doe buiten het forum?? Weet jij of ik geen interesse heb??
Nee dat kan je niet zien achter een scherm.
Zodra iemand hier een vraag steld over de africhting word die persoon uitgelachen, uitgekotst enz enz, Het zijn meteen stomme runderen enz enz.

Het is dus over en weer
Mij kun je niet betrapen op schelden of wat dan ook dat doe ik niet snel. Maar ik ben ook vaak door de mangel gehaald hier. Je legt elke keer uit het hoe en het waarom en het is nooit goed.

Schelden en vloeken is niet goed ben ik het mee eens. Maar hier is het heel vaak raak en niet alleen op deze tropic maar ook op andere. Ik kom hier niet zo vaak meer want je kunt bijna niks meer zeggen je word gewoon af en toe door mensen met de grond gelijk gemaakt. Ik zat hier altijd voor mijn plezier maar nu lees ik alleen nog maar en af en toe schrijf ik wat. En is daar een forum voor mensen afkatten nee het is gezellig met elkaar dingen schrijven. Dat was vroeger hier wel maar nu is het meestal katten.

Ik vind dat het plezier hier weer terug moet komen en dat gekat en mensen kwesten moet afgelopen zijn.
chrico
Zeer actief

Ik doelde ook niet op jou persoonlijk, je bent een van de weinige die een normaal gesprek kan en probeerd te voeren.

Ikkom hier nu een aardige tijd en weet eigenlijk niet beter dan als een niet africhter hier een vraag steld, die alle gal over zich heen krijgt.
(zelfs als je het eens bent maar net niet de goede benaming gebruikt :mrgreen: )

Als iedereen op zichzelf let, een normaal taalgebruik gaat hanteren en vooral elkaar in de waarde laat dan kom je een heel eind verder.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
scooby doo

ik doe de moeite om een serieus andwoord te geven .

maar ik krijg een hoop stront over mij .

dan doe ik na zolang proberen ook geen moeite meer .

dan bezoek ik gewoon een ander forum waar dat wel kan
starfleet
Erelid

chrico schreef: Zodra iemand hier een vraag steld over de africhting word die persoon uitgelachen, uitgekotst enz enz, Het zijn meteen stomme runderen enz enz.

Het is dus over en weer
Eens. Het is actie-reactie. En wat ik heel naar vind is dat er regelmatig nogal denigrerend wordt gedaan over de hond van iemand die geen "sporthond" heeft. Dat is dan weer de andere kant die ik kwetsend vind naar andere posters toe.

Ik zeg niet dat iedereen in de africhtingshoek dat doet, maar het is wel soms gelijk "wat weet jij daar nou van met je vul maar iets denigrerends in". Het werkt twee kanten op.

Ik blijf erbij dat dit een openbaar en algemeen forum is en dat er genoeg fora zijn specifiek gericht op africhting waarvan ik zeker weet dat zo'n beetje alle africhters die hier zitten daar ook terug te vinden zijn.

Anne
scooby doo

starfleet schreef:
chrico schreef: Zodra iemand hier een vraag steld over de africhting word die persoon uitgelachen, uitgekotst enz enz, Het zijn meteen stomme runderen enz enz.

Het is dus over en weer
Eens. Het is actie-reactie. En wat ik heel naar vind is dat er regelmatig nogal denigrerend wordt gedaan over de hond van iemand die geen "sporthond" heeft. Dat is dan weer de andere kant die ik kwetsend vind naar andere posters toe.

Ik zeg niet dat iedereen in de africhtingshoek dat doet, maar het is wel soms gelijk "wat weet jij daar nou van met je vul maar iets denigrerends in". Het werkt twee kanten op.

Ik blijf erbij dat dit een openbaar en algemeen forum is en dat er genoeg fora zijn specifiek gericht op africhting waarvan ik zeker weet dat zo'n beetje alle africhters die hier zitten daar ook terug te vinden zijn.

Anne
ja dat is ook zo . maar als ik mijn uiterste best doe om iemand verder te helpen dan krijg ik een reactie als : geloof je die puber nou , wat een dierenmishandelaar .

en ik zal je even wat verklappen , mijn honden zitten niet eens in een kennel ze liggen allemaal in huis . ik heb een tijd terug een mechelaar gehad die ik na een maand gedwongen moest wegdoen en die zat altijd in zijn hok .

maar niemand liet me de kans om uit te praten dus heb ik het spelletje ook maar meegespeeld
Ascha
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ascha »

En dat onderhoudt dan een forum..

Het spijt me marianne.. maar je bent bevooroordeeld..
en doet geen enkele moeite om je neutraal op te stellen..
Dat zou een forum beheerder wel beter staan..

Het kan niet dat jij een kant kiest.. :wink:
Dat resulteerd in oneerlijk gedrag van mensen die zich hier gesteund voelen door de "baas" van dit forum en dus kunnen zeggen wat ze willen terwijl de "underdog" op zijn woorden moet passen..
Zo gaat dat in de politiek..
Jij bent hier de scheids.. dus wees dan ook objectief en vel geen oordeel..
Of word ik nu geschopt?
't Is wel de waarheid.. :wink:
Delete MIJ van dit FORUM aub..
M@ri@nne
Zeer actief

Pff ik schop niemand omdat die het niet met mij eens is of mij niet aardig vind hoor. :roll:
Sterker nog er zijn hier maar weinig mensen geschopt.
En gelukkig mag ik gewoon mijn eigen mening hebben en kies ik geen kanten. :roll:
Verder run ik dit forum niet in mijn eentje en nemen wij alle beslisingen met minimaal 2 personen.
Maar als je nu echt klachten hebt over mijn objectieviteit dan kun je een pb sturen naar het moderatorteam. :ok:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ascha, je loopt hier nog maar heel kort mee maar je heb een flink oordeel over iemand.

Ik vind dat als iedereen de waarheid mag zeggen ook een modje dat mag in de hoedanigheid als persoon. Niet elk bericht wat er geschreven word is vanuit de visie van het team want dan staat erbij dat het team heeft geantwoord.

Wat Marianne zegt (wel in de context van het verhaal) is gewoon de waarheid, dat weten wij dat weten zij dat weet iedereen die hier al wat langer is.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik kom hier al jaren en er zijn mensen in deze hoek erg ver gegaan, ERG ver! Tot en met bezoekjes aan huis dus ik ben behoorlijk afgeknapt op africhters. Verder worden er alleen in de africhting hulpmiddelen gebruikt om het maar zo te noemen en daar ben ik falicant op tegen, net als een isoleercel in de tuin met daarin een volwaardige maar sneue hond.

Verder is menig mens hier uitgelachen, afgemaakt en als dom afgewimpeld bij het stellen van een vraag. Ik ben als persoon weggestuurd bij een club omdat ik een bastaard had en de bierbuiken zagen me wel weer met een rashond.

Nee, sorry, ik kan er echt niks mee en moet je toch verwijzen naar fora die over africhting gaan.

Jij zegt ieder zijn mening en schoenmaker blijf bij je leest. Wat denk je dat de mensen die tegen africhters in gaan dan doen? Precies dat :ok:

Hier op dit forum is de algemene manier van honden houden en met ze omgaan gebaseerd op iets positiefs, dat laat weinig ruimte voor sporthonden, prikbanden en keiharde trainingen waarna zo'n dier in de handel komt. Op die manier willen de meeste mensen niet met hun honden omgaan :19:
Afbeelding
scooby doo

Ascha schreef:

Dat resulteerd in oneerlijk gedrag van mensen die zich hier gesteund voelen door de "baas" van dit forum en dus kunnen zeggen wat ze willen terwijl de "underdog" op zijn woorden moet passen..
Of word ik nu geschopt?
volledig gelijk ik had dezelfde reactie als PM als gestuurd

questie van een beetje discretie :roll:
Laatst gewijzigd door scooby doo op 22 aug 2005 00:20, 1 keer totaal gewijzigd.
M@ri@nne
Zeer actief

scooby doo schreef:
Ascha schreef:

Of word ik nu geschopt?
volledig gelijk ik had dezelfde reactie als PM als gestuurd

questie van een beetje descretie :roll:
Het is discretie.
dis·cre·tie (de ~ (v.))
1 bescheidenheid, kiesheid
2 geheimhouding

Maar wat dat hier mee te maken heeft? :denken:
Verder geld voor jou ook wat ik net schreef hierboven. :wink:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Ascha
Actief
Contacteer:

starfleet schreef:

Het is dus over en weer

Anne
ik wil niet veel zeggen Anne.. maar jij bent een van de beginners die mij met ongeloof naar mijn scherm liet staren..
Bij jou was NIX en dan ook NIX wat ik zei goed..
In het andere topic..

Je was echt wel aan het jennen..
Dus speel niet de lieve onschuld..
Ik was de ene leuke vraag van je nog niet aan het beantwoorden en die werd geplaatst en ik zag dat je er al een nogal rottige opmerking bij had gezet.. Dus ga me niet over Actie-reactie beginnen.. lieverd..

Dus blijf hier serieus he? oke?
scooby doo

M@ri@nne schreef:alle beslisingen

beslissingen :denken:
Ascha
Actief
Contacteer:

M@ri@nne schreef:Pff ik schop niemand omdat die het niet met mij eens is of mij niet aardig vind hoor. :roll:
En gelukkig mag ik gewoon mijn eigen mening hebben en kies ik geen kanten. :roll:
Verder run ik dit forum niet in mijn eentje en nemen wij alle beslisingen met minimaal 2 personen.
Maar als je nu echt klachten hebt over mijn objectieviteit dan kun je een pb sturen naar het moderatorteam. :ok:
Ik denk gewoon dat je mensen een bepaalde kant opstuurd..
En je daarmee helemaal verkeerd bezig bent..
Jullie halen de hondensport graag omlaag.. dat is wel duidelijk..

Wil er eigenlijk niet al te ver op doorgaan omdat deze topic nou net was geopend om een discussie te voeren met mensen waar we wel verder mee komen..

Hoe velen van jullie erover denken dat wisten we al..
Kan er nog een goeie nuttige discussie van start gaan zonder dat ik me voor alles moet verdedigen?
M@ri@nne
Zeer actief

Ascha schreef:
M@ri@nne schreef:Pff ik schop niemand omdat die het niet met mij eens is of mij niet aardig vind hoor. :roll:
Ik denk gewoon dat je mensen een bepaalde kant opstuurd..
En je daarmee helemaal verkeerd bezig bent..
Jullie halen de hondensport graag omlaag.. dat is wel duidelijk..

Wil er eigenlijk niet al te ver op doorgaan omdat deze topic nou net was geopend om een discussie te voeren met mensen waar we wel verder mee komen..

Hoe velen van jullie erover denken dat wisten we al..
Kan er nog een goeie nuttige discussie van start gaan zonder dat ik me voor alles moet verdedigen?
Wil je als je mij aanspreek niet over jullie praten. Nogmaals ik spreek alleen voor mijzelf.
Als ik namens de moderators spreek doe ik dat onder dat account.
Ik haal niemand graag onderuit. Ik constanteer wat en geef mijn mening.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
patries
nieuw lid

Ongelezen bericht door patries »

ik kom echt net effe om de hoek kijken
en pardon als ik me er niet mee mag bemoeien maar sorry hoor kom he laat iedereen in zijn waarde en heb respect voor de ander al is het niet jou eigen mening. iedereen heeft het recht die te geven.
ik kom hier voor info [geven en nemen] en hopelijk ook wat gezelligheid.
hoop dat jullie er snel een beetje uit zijn!
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”