Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

even een vraagje

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

rianneke
Zeer actief

even een vraagje

Ongelezen bericht door rianneke »

nog een vraagje over patella luxatie.

Layka hupt zo nu en dan eens, de ene dag meer de andere dag minder, maar dan 1 keer en dan loopt ze verder. Net na de wandeling schoot hij er echt even uit en ging niet snel terug want ze liep op 3 poten. Ik heb even gewreven over haar knietje en toen liep ze weer goed.... maar mijn vraag, nu dit een keer is gebeurd, is de kans dan groter dat hij er vaker echt afligt?? En wat kun je dan het beste doen? Hoe duw je hem terug? Ik heb net alleen maar ff gewreven en dat was blijkbaar genoeg.

Nogmaals normaal loopt ze en dan hinkt ze 1 a 2 keer en loopt ze weer verder.. maar nu liep ze dus echt ff op 3 poten.

Het ging trouwens een stuk beter, door de aquadog therapie, en ook de hele wandeling erg goed. Dik een half uur gelopen en maar 3 keer gehinkt, totdat ze ff op 3 poten ging lopen en toen waren we bijna thuis.
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ik zou niet zomaar de knie van je hond zelf terug gaan duwen eerlijk gezegd. Misschien kun je beter door een DA laten uitleggen hoe het moet als je het dan al zelf wilt doen.
maanbo
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door maanbo »

De York van mijn ouders had dit ook en liep soms even een paar passen op 3 pootjes en dan ineens was het weer goed, zij hebben er nooit aangezeten om hem terug te duwen ofzo. Hij had er zelf ook geen pin of hinder van want gepiept of raar gekeken heeft hij nooit
rianneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door rianneke »

pooh schreef:Ik zou niet zomaar de knie van je hond zelf terug gaan duwen eerlijk gezegd. Misschien kun je beter door een DA laten uitleggen hoe het moet als je het dan al zelf wilt doen.

ja de DA heeft het ons laten voelen, dat kun je gewoon zelf doen hoor schuift er heel makkelijk weer in. Maar het is inmiddels al weer over..
Ze loopt weer als een trein :ok:
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”