Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Houden jullie je hond in huis ook bezig.
Moderator: moderatorteam
Houden jullie je hond in huis ook bezig.
Of laat je ze thuis een beetje rommelen. Ik ben zelf veel met ze buiten en thuis doe ik af en toe een balspelletje met ze maar verder niet zoveel. Toch lopen ze de hele dag waar ik loop en gaan liggen waar ik zit.
Hoe is dat bij jullie.
Hoe is dat bij jullie.
- starfleet
- Erelid
Re: Houden jullie je hond in huis ook bezig.
Nu ze pup af niet meer zo. Met slecht weer eens wat vaker sjorren of even een kunstje leren o.i.d. Buffy ligt veel te dommelen en te kluiven omdat ze er flink uitgaat en verder mag ze graag kijken wat ik iin de keuken allemaal doe.Baily schreef:Of laat je ze thuis een beetje rommelen. Ik ben zelf veel met ze buiten en thuis doe ik af en toe een balspelletje met ze maar verder niet zoveel. Toch lopen ze de hele dag waar ik loop en gaan liggen waar ik zit.
Hoe is dat bij jullie.
Spelen doen wel vnl. in de tuin i.v.m. de gladde vloeren hier.
Anne
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
- Moos
- Zeer actief
Weinig nu Saar ook pup af is.
We lopen veel buiten, en dan spelen we ook samen. In huis sjorren we soms nog weleens, of ik gooi een paar keer een speeltje weg, maar dat is het dan wel.
Als we genoeg wandelen slapen ze in huis bijna de hele dag, Saar de laatste weken ook, nu ze echt geen pup meer is. Als het dagen geregend heeft dan spelen ze binnen voornamelijk ook met elkaar. Toen Moos nog alleen was speelde ik dan wel meer binnen met hem.
We lopen veel buiten, en dan spelen we ook samen. In huis sjorren we soms nog weleens, of ik gooi een paar keer een speeltje weg, maar dat is het dan wel.
Als we genoeg wandelen slapen ze in huis bijna de hele dag, Saar de laatste weken ook, nu ze echt geen pup meer is. Als het dagen geregend heeft dan spelen ze binnen voornamelijk ook met elkaar. Toen Moos nog alleen was speelde ik dan wel meer binnen met hem.

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
puppies zeker meer dan de volwassen honden, solar komt nog vaak voor een apporteerspelletje bij me maar meesal liggen ze lui naast me op de bank of in ze zon, omdat ze buiten al genoeg activiteiten ondernomen hebben( met mij weliswaar ), daardoor zijn ze in huis vrij rustig
af en toe wat oefeningtjes in huis doen of een nieuw commando aanleren of ze vermaken zich met een bot of de Kong
af en toe wat oefeningtjes in huis doen of een nieuw commando aanleren of ze vermaken zich met een bot of de Kong
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Zoie
- Zeer actief
af en toe een balspelletje of knuffelen, maar verder doe ik thuis niet veel met Spok. Meestal is hij waar ik ook ben, m'n moeder begint zich al te beklagen: Spok hangt al net zo aan jou als Zoë deed. Dat is overdreven, maar hij houdt me wel in de gaten, in het bijzonder of ik niet de deur uit ga zonder hem 

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Hangt er een beetje vanaf eigenlijk.
Als ik achter de computer zit, dan gebeurt er weinig hier; of ze slapen wat (met 1 oog open
) of ze kluiven.
Zodra ik opsta, dan komen hun ook meteen in actie
'leuk, wat gaan we doen?'
Soms speel ik dan even met ze, maar soms ook niet, net waar ik zelf zin in heb en ook of ik tijd heb of niet.
Als ik op de bank tv kijk, dan ligt er altijd wel eentje bij me te slapen of te kluiven op m'n schoot.
Meestal speel ik wel altijd even met Kaya in de tuin en ook na het laatste avondrondje komt ze altijd met iets aandragen en spelen we een klein kwartiertje. Moritz is minder spelerig.
Als ik achter de computer zit, dan gebeurt er weinig hier; of ze slapen wat (met 1 oog open

Zodra ik opsta, dan komen hun ook meteen in actie

Als ik op de bank tv kijk, dan ligt er altijd wel eentje bij me te slapen of te kluiven op m'n schoot.
Meestal speel ik wel altijd even met Kaya in de tuin en ook na het laatste avondrondje komt ze altijd met iets aandragen en spelen we een klein kwartiertje. Moritz is minder spelerig.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nee, binnen hou ik ze niet echt bezig.
Heel af en toe een trekspelletje oid, maar niet vaak.
Wel lekker knuffelen natuurlijk.
Buiten wordt er gespeeld, gerend en gestoeid, binnen moeten ze gewoon rustig zijn.
Heel af en toe een trekspelletje oid, maar niet vaak.
Wel lekker knuffelen natuurlijk.
Buiten wordt er gespeeld, gerend en gestoeid, binnen moeten ze gewoon rustig zijn.

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Beetje ballen, trekspelletje of kunstjes leren met behulp van koekies.
Tys leert dan kunstjes en Samara proberen we te laten zitten maar nu na 2 maanden snap ze er nog geen reet van, dus dat zal wel niet meer gebeuren ook.
Voor de rest rennen ze zelf regelmatig naar buiten en naar binnen om voldaan weer op de bank testorten.
We wandelen hier 4x per dag dus hun ei kunnen ze daar wel kwijt.
Jacqueline
Tys leert dan kunstjes en Samara proberen we te laten zitten maar nu na 2 maanden snap ze er nog geen reet van, dus dat zal wel niet meer gebeuren ook.
Voor de rest rennen ze zelf regelmatig naar buiten en naar binnen om voldaan weer op de bank testorten.
We wandelen hier 4x per dag dus hun ei kunnen ze daar wel kwijt.
Jacqueline
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik merk dat ik zomers veel minder met ze bezig ben binnen, dan 's winters. We zijn nu langer buiten we lopen meer samen te rommelen in de tuin of nog even een ommetje. Spelletjes in huis doen we in de winter veel, als we toch iets minder buiten zijn.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- M@ri@nne
- Zeer actief
- Domie
- Zeer actief
- Contacteer:
Over het algemeen slaapt Joep als we thuis zijn. Er zijn momenten dat hij wakker in zijn mand ligt en me aan kan kijken van 'ik verveel me een beetje' Die momenten grijp ik wel aan want Joep is niet zo van het spelerige. Op die momenten gaan we trek spelletjes doen of ik vertop koekjes in huis. vindt ie prachtig!
Groetjes Domie en een lebberkus van Paco
Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
-
- Zeer actief
- tijger2
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Erelid
Nee, eigenlijk niet. Als ik aan het tuinieren ben komen ze altijd wel bij me zitten om al het onkruid goed te sorteren. (lees; over de tuin verspreiden
) Tommie komt standaard bij mijn voeten liggen als ik sta af te wassen, hij staat altijd achter me tijdens het stofzuigen. (honderd keer bijna mijn nek gebroken
) Kortom; ze doen gewoon mee met die dagelijkse dingetjes, maar niet echt spelen. Samen ravotten ze een beetje, vooral in de tuin word er achter elkaar aan gesjeest. Binnen is het rustig botten knagen en slapen. Of de straat in de gaten houden. 

- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Binnen is in principe om te slapen of te knuffelen. Spelen doen we niet binnen. Alleen met Catootje speel ik af en toe binnen zolang ze nog pup is, maar geen renspelletjes.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Binnen niet of nauwelijks in de zin van spelen, rennen, dollen. Uiteraard wordt er wel geknuffeld en 'tegen aan geluld'
.
Op het erf en in de tuin wordt er nog wel eens wat ondernomen maar meestal vind Billy het al leuk genoeg om er gewoon bij te zijn. Samen met mijn vriend in de werkplaats of samen met mij in de tuin (maar ondertussen wel de poort bewakend) of in de keuken (speelt 'ie voor kruimeldief :smile1:).
Groet,
Rami

Op het erf en in de tuin wordt er nog wel eens wat ondernomen maar meestal vind Billy het al leuk genoeg om er gewoon bij te zijn. Samen met mijn vriend in de werkplaats of samen met mij in de tuin (maar ondertussen wel de poort bewakend) of in de keuken (speelt 'ie voor kruimeldief :smile1:).
Groet,
Rami
- Mama Sanneke
- Zeer actief
- Mama Sanneke
- Zeer actief
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Ik vroeg het me even af omdat ik geen aparte plaats heb voor Luka,Inge O schreef:als je oa. mij bedoelt, sanneke : nee hoor, ze hebben hier een heel ruim hondengedeelte met manden en kussens en dekens van waaruit ze zelf in en uit kunnen, en waar ze ook heerlijk bemodderd in en uit mogen lopen.Mama Sanneke schreef:Ik vraag me wel af
als jullie zeggen dat jullie hond heel de dag buiten zit,
wat als het regent dat het giet
zitten ze dan ook buiten ?
die komt meteen met de deur in huis vallen.

Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Dat laatste is hier ook zo, maar als het regent willen ze best uren wandelen maar de tuin in? Brrrrrrrrrrrrr nee hoor, dan liggen ze in hun mand (of op de bankMama Sanneke schreef:Ik vroeg het me even af omdat ik geen aparte plaats heb voor Luka,Inge O schreef:als je oa. mij bedoelt, sanneke : nee hoor, ze hebben hier een heel ruim hondengedeelte met manden en kussens en dekens van waaruit ze zelf in en uit kunnen, en waar ze ook heerlijk bemodderd in en uit mogen lopen.Mama Sanneke schreef:Ik vraag me wel af
als jullie zeggen dat jullie hond heel de dag buiten zit,
wat als het regent dat het giet
zitten ze dan ook buiten ?
die komt meteen met de deur in huis vallen.