Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Reuen trammelant op een camping vol honden. Hoe gaat dat?

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Lynn
Actief

Reuen trammelant op een camping vol honden. Hoe gaat dat?

Ongelezen bericht door Lynn »

Volgend jaar willen we onze twee honden meenemen op een lekkere wandelvakantie in belgie, nord frankrijk of duitsland. De ene reu is heel sociaal en vriendelijk dus daar verwacht ik eigenlijk geen problemen mee. Maar de andere reu is tegen grotere andere reuen niet altijd even vriendelijk. Dat is opzich heel normaal onder reuen. Daar zijn het honden voor.

Maar ik kan me voorstellen dat op een camping of bungalowpark waar veel honden komen, dat het dan wel problemen geeft. Iedereen rent lekker los enzo en wat nou als dat niet goed gaat tussen reuen? Hebben jullie dat wel eens meegemaakt? Ik vind het dan zielig om hem de hele dag aan een pen te laten in de "tuin" of thuis te laten van wandelingen. Hij gaat met zoveel honden wel goed, maar er hoeft er eigenlijk maar 1 tussen te zitten met wie het niet klikt. (nou heb ik geen moordmonster ofzo hoor, ik heb het echt gewoon over reuen trammelant... :mrgreen: )
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Op de meeste camping en wandelgebieden in de omgeving waar jij heen gaat is een aanlijngebod.
Heb je dus ook geen gedonder.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Trina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trina »

Op campings en in bungalowparken rennen honden niet lekker los hoor, ze moeten echt wel aan de pin.
Afbeelding
Lynn
Actief

Dat weet ik wel, dat ze niet de hele dag door elkaar heen rennen. Maar de keer dat we geweest zijn met onze oude hond, dat was twee jaar terug in Duitsland, daar renden ze wel degelijk lekker bij elkaar. Ze hadden daar ook een aantal hondenweides en in de bossen waren wandelingen georganiseerd met loslopen.

Bij de bungalow zat hij wel aan de pin, maar we lieten hem niet alleen daar. Dat lijkt me zo zielig als dat moet. Dat je met de ene een lekkere wandeling gaat maken en de ander thuis laat...

Het gaat me ook niet echt om mijn situatie, maar meer of jullie het wel eens meegemaakt hebben met jullie reuen (of reuen van andere mensen) op een camping en wat je er dan mee doet?
annemie
Zeer actief

Ongelezen bericht door annemie »

Mijn hond is meestal los op een camping, maar hij blijft op ons stukje. Ik kies nooit plekken die zich speciaal richten op de hondenbezitter, dus heb weinig "last" van andere honden. Ik ga soms een weekend naar de Ardennen en kom dan bijna nooit andere honden tegen tijdens het wandelen.
groetjes!Afbeelding
Lynn
Actief

annemie schreef:Mijn hond is meestal los op een camping, maar hij blijft op ons stukje. Ik kies nooit plekken die zich speciaal richten op de hondenbezitter, dus heb weinig "last" van andere honden. Ik ga soms een weekend naar de Ardennen en kom dan bijna nooit andere honden tegen tijdens het wandelen.
Ja zo denken wij het dus ook te gaan doen op de volgende vakantie. Het leek me alleen zo leuk voor de honden om weer eens naar zo´n echte hondencamping te gaan.
Maar aan de andere kant, als onze ouste alleen maar rondloopt met het gevoel zich te moeten laten gelden, dan is er voor hem ook niks aan. En dan denk ik ook weer, het is wel een beetje overdreven en ik doe te bangig.

Nou ja, al is het maar voor mijn gemoedsrust, we gaan naar een "mensencamping". :mrgreen: Denk ik... :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”