Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bult - kale plek?? update
Moderator: moderatorteam
- Fozze
- Actief
Bult - kale plek?? update
Onze Dog heeft sinds gisteren een kale plek op zijn bil.
Zondag was er eerst een bultje te zien maar nu is het bultje weg en is het haar op die plaats weg. Waar het haar gezeten heeft is er nu een rode/roze plek te zien, ongeveer zo groot als een 2 Euro muntstuk. Ik heb niet de indruk dat het jeukt want ik zie hem er niet aan likken of bijten.
Hij eet en drinkt nog goed en is nog speels.
Heb het ontsmet met Isobetadine en dat liet hij ook gewoon toe.
Wat zou dit kunnen zijn, hij heeft dit nog nooit gehad?
Denk dat ik straks even voor de zekerheid naar de DA ga.
Zondag was er eerst een bultje te zien maar nu is het bultje weg en is het haar op die plaats weg. Waar het haar gezeten heeft is er nu een rode/roze plek te zien, ongeveer zo groot als een 2 Euro muntstuk. Ik heb niet de indruk dat het jeukt want ik zie hem er niet aan likken of bijten.
Hij eet en drinkt nog goed en is nog speels.
Heb het ontsmet met Isobetadine en dat liet hij ook gewoon toe.
Wat zou dit kunnen zijn, hij heeft dit nog nooit gehad?
Denk dat ik straks even voor de zekerheid naar de DA ga.
Laatst gewijzigd door Fozze op 25 aug 2005 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Sjiel
- Zeer actief
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi Veronique,
Is Fozze niet gestoken door iets?
Als je naar de dierenarts gaat hiermee, vertel dan voor de zekerheid erbij dat jullie net terug zijn uit Zuid-Frankrijk. Daar leven namelijk ook rare beestjes.
Is Fozze niet gestoken door iets?
Als je naar de dierenarts gaat hiermee, vertel dan voor de zekerheid erbij dat jullie net terug zijn uit Zuid-Frankrijk. Daar leven namelijk ook rare beestjes.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Fozze
- Actief
Zag er eerst uit als een insectenbeet maar paar dagen later was het een kale roze/rode plek geworden. Plek is droog en de huid is iets gezwollen op die plaats. Ik zie Fozze niet likken of krabben op die plaats.
Hij is gewoon zichzelf zoals anders.
Vanavond naar de DA en ik zal zeker vermelden dat we in Frankrijk geweest zijn.
Hij is gewoon zichzelf zoals anders.
Vanavond naar de DA en ik zal zeker vermelden dat we in Frankrijk geweest zijn.
-
makkie
- Vaste gebruiker
- Fozze
- Actief
Zijn naar de DA geweest en het was een soort schimmel.makkie schreef:en wat was het nou
en is het wat beter geworden
groetjes marion
Welke kon hij niet zo meteen zeggen, heeft een staal genomen en ging hier een kweek mee doen en dan zouden we na een dag of 10 telefoon krijgen. Hebben nu zalf gekregen : Daktacort en dit moeten we 2 x per dag op de plek smeren. Plek is er nog steeds maar ik heb de indruk dat ze kleiner geworden is. Normaal gezien krijgen we morgen of woensdag telefoon met de resultaten van het onderzoek.
Schimmel zou Fozze in Frankrijk opgelopen kunnen hebben of anders van 1 van onze 2 katten. Katten zouden schimmels met zich meedragen zonder er zelf hinder van te hebben maar met contact met mens of hond kan dit wel doorgegeven worden.
-
Sjiel
- Zeer actief
Welke schimmel het is maakt voor de behandeling niet zoveel uit, voor jou wel, want sommige schimmels zijn op de mens overdragbaar, houdty in de gaten of je jeukende plekjes krijgt en als dat zo is heb je kans dat het schimmel is.Fozze schreef:Zijn naar de DA geweest en het was een soort schimmel.makkie schreef:en wat was het nou
en is het wat beter geworden
groetjes marion
Welke kon hij niet zo meteen zeggen, heeft een staal genomen en ging hier een kweek mee doen en dan zouden we na een dag of 10 telefoon krijgen. Hebben nu zalf gekregen : Daktacort en dit moeten we 2 x per dag op de plek smeren. Plek is er nog steeds maar ik heb de indruk dat ze kleiner geworden is. Normaal gezien krijgen we morgen of woensdag telefoon met de resultaten van het onderzoek.
Schimmel zou Fozze in Frankrijk opgelopen kunnen hebben of anders van 1 van onze 2 katten. Katten zouden schimmels met zich meedragen zonder er zelf hinder van te hebben maar met contact met mens of hond kan dit wel doorgegeven worden.
weg gehaald zit een virus in
- Fozze
- Actief
Gisterenavond telefoon gehad van de DA, kale plek is niet veroorazzkt door een schimmel. Kweek heeft geen resultaat gegeven. DA weet niet wat het wel kan zijn. Moeten nu maar even verder blijven behandelen met Dactacort zalf. Plak is niet groter geworden en is minder roze/rood dan 10 dagen geleden. Heb nog steeds de indruk dat Fozze er weinig tot geen last van heeft. Even afwachten dus. Hebben jullie nog tips of ideeën?
-
Sjiel
- Zeer actief
- Fozze
- Actief
Fozze is inderdaad een blauwe dog maar ik heb nog nooit van color mutant alopecia gehoord.Sjiel schreef:Fozze is een blauwe dog? Blauwe dieren kunnen zg color mutant alopecia krijgen.
Dat het minder rood is geworden isniet zo gek als je er corticostroiden(daktakort) op smeert
Gaan nog even door met de zalf en hoop dat de plek snel weg is.
-
Sjiel
- Zeer actief
Niet alle boeken over rassen zijn even eerlijk of volledig in de informatie die gegeven wordt, net als fokkers, eigenaren, liefhebbers en sommige rasverenigingen.Fozze schreef:Fozze is inderdaad een blauwe dog maar ik heb nog nooit van color mutant alopecia gehoord.Sjiel schreef:Fozze is een blauwe dog? Blauwe dieren kunnen zg color mutant alopecia krijgen.
Dat het minder rood is geworden isniet zo gek als je er corticostroiden(daktakort) op smeertBen dit ook nog in geen enkel doggenboek tegengekomen.
weg gehaald zit een virus in
- Fozze
- Actief
Ik ga wat info zoeken op het internet en dan misschien nog maar eens naar de DA.Sjiel schreef:Niet alle boeken over rassen zijn even eerlijk of volledig in de informatie die gegeven wordt, net als fokkers, eigenaren, liefhebbers en sommige rasverenigingen.Fozze schreef:Fozze is inderdaad een blauwe dog maar ik heb nog nooit van color mutant alopecia gehoord.Sjiel schreef:Fozze is een blauwe dog? Blauwe dieren kunnen zg color mutant alopecia krijgen.
Dat het minder rood is geworden isniet zo gek als je er corticostroiden(daktakort) op smeertBen dit ook nog in geen enkel doggenboek tegengekomen.
-
Sjiel
- Zeer actief