Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Duitse Dog aan het werk

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
Aantal honden: 2

Duitse Dog aan het werk

Ongelezen bericht door greatdane »

Ze zijn met doggen als politiehond na de 2e wereldoorlog gestopt in duitsland vanwege de schade die ze aanrichten,maar nu zie ik steeds vaker op buitenlandse sites toch doggen aan het werk en volgens de info die ik terugkrijg blijken ze goed hierin te zijn,iemand hier ervaring met doggen? Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Jeetje....ziet er imposant uit maar heb wel wat medelijden met de pakwerkers :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

Geen ervaring mee, maar vind het wel erg gaaf om te zien...is toch wee eens iets anders dan herders of een dobermann!
Maar idd, arme pakwerker :mrgreen:
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik krijg er spontaan de lach van :smile:
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

qyan schreef:Geen ervaring mee, maar vind het wel erg gaaf om te zien...is toch wee eens iets anders dan herders of een dobermann!
Maar idd, arme pakwerker :mrgreen:
hadie maar geen pakwerker moeten worden :pffff:

mooie foto's! :ok:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

jidde schreef:Ik krijg er spontaan de lach van :smile:
Dat zal je niet meer hebben als ze tegenover je staan :wink:
Niet zo minderwaardig he, want het ras is wel een van de betere stabiele verdedigers :pffff: Daar kan een hedder nog wat van leren
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
greatdane
Zeer actief

chrico schreef:
jidde schreef:Ik krijg er spontaan de lach van :smile:
Dat zal je niet meer hebben als ze tegenover je staan :wink:
Niet zo minderwaardig he, want het ras is wel een van de betere stabiele verdedigers :pffff: Daar kan een hedder nog wat van leren
Dit zeggen de mensen die ze africhten ook en je betaalt er nog een flinke duit aan.En ze gaan alleen naar mensen die zeer veel ervaring hebben met dit soort verdedigers.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind het in ieder geval ronduit belachelijk en duidelijk tekenend voor de tijd dat alles niet bruut en agressief genoeg kan.

Je zou de lippen van die honden eens moeten zien :roll: Bijten met zo'n lappen om je tanden is vragen om gaten. Verder heb je een hond die sterker is dan een mens niet aan te moedigen door te krijgen dat hij werkelijk sterker is.
Mensen zouden hun verantwoordelijkheid moeten nemen. De eerste dog die dit doet en een beetje leip is zal wel een gruwelijk incident gaan veroorzaken. Verder kun je een dog helemaal niet africhten wat betreft een 100% strakke gehoorzaamheid. Iets dat ik toch wel een vereist vind eer je dit soort geintjes gaat uithalen.

Die dog moet eerst maar eens laten zien minimaal 96 punten te scoren in de andere takken van africhting eer hij zijn eerste mouwtje ziet. Lukt je dat dan zie ik geen probleem in pakwerk. Een dog die alleen wat pakwerk doet zonder verder afgericht te zijn vind ik een kwelling voor het ras en een foto waar ik koppijn van krijg :jank:
Afbeelding
greatdane
Zeer actief

MARC_S schreef:Ik vind het in ieder geval ronduit belachelijk en duidelijk tekenend voor de tijd dat alles niet bruut en agressief genoeg kan.

Je zou de lippen van die honden eens moeten zien :roll: Bijten met zo'n lappen om je tanden is vragen om gaten. Verder heb je een hond die sterker is dan een mens niet aan te moedigen door te krijgen dat hij werkelijk sterker is.
Mensen zouden hun verantwoordelijkheid moeten nemen. De eerste dog die dit doet en een beetje leip is zal wel een gruwelijk incident gaan veroorzaken. Verder kun je een dog helemaal niet africhten wat betreft een 100% strakke gehoorzaamheid. Iets dat ik toch wel een vereist vind eer je dit soort geintjes gaat uithalen.

Die dog moet eerst maar eens laten zien minimaal 96 punten te scoren in de andere takken van africhting eer hij zijn eerste mouwtje ziet. Lukt je dat dan zie ik geen probleem in pakwerk. Een dog die alleen wat pakwerk doet zonder verder afgericht te zijn vind ik een kwelling voor het ras en een foto waar ik koppijn van krijg :jank:
Of het slim is vroeg ik me ook al af,omdat ze er jaren geleden toch vanaf gestapt zijn,omdat een bijtgrage dog door zijn kracht en afmeting gevaarlijk is.Maar de harlekijndog die je ziet bv. is schutzhund 3 (ipo3)dus ik neem aan dat hij de rest ook wel kan en het probleem met de lippen snap ik eigenlijk niet,dan zou mijn dog ook al heel wat gaten gehad moeten hebben.
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Amateurfoto's.....zo staan er van Tosa's en Mastino's ook genoeg fotoos op het internet, en allemaal van dubieuze kwaliteit.
:roll:
greatdane
Zeer actief

Angel-eyes schreef:Amateurfoto's.....zo staan er van Tosa's en Mastino's ook genoeg fotoos op het internet, en allemaal van dubieuze kwaliteit.
Kijk maar eens naar deze site :wink: http://www.dogschoolmrazovac.co.yu/en/index.php
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

greatdane schreef:
Angel-eyes schreef:Amateurfoto's.....zo staan er van Tosa's en Mastino's ook genoeg fotoos op het internet, en allemaal van dubieuze kwaliteit.
Kijk maar eens naar deze site :wink: http://www.dogschoolmrazovac.co.yu/en/index.php

Wat ik al tikte....dubieus.
greatdane
Zeer actief

Angel-eyes schreef:
greatdane schreef:

Leg uit,zelf heb ik niet veel verstand van africhting :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

greatdane schreef:Maar de harlekijndog die je ziet bv. is schutzhund 3 (ipo3)dus ik neem aan dat hij de rest ook wel kan
SchH III is niet hetzelfde als IPO III. Het is wel vergelijkbaar.
Maar een hond die met 3 x 70 pnt. IPO III haalt heeft hem ook. Dat wil nog niet zeggen dat die hond er ook geschikt voor is.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
laeken
Zeer actief

Met de problemen met de lippen bedoel ik dat als een hond op een mouw springt en door het dolle is hij makkelijk zijn lippen kapot blijft bijten. Een herder of andere normale werkhond heeft geen vleeslippen die tussen zijn tanden kunnen komen bij pakwerk. Molossers in pakwerk hebben vaak bloederige muilen doordat die lippen iedere keer tussen de mouw en de tanden terecht komen omdat de hond vooruit bijt en doorschuift bij aanspringen. Dan zitten de lippen er dus tussen :wink:
Afbeelding
greatdane
Zeer actief

malinois schreef:
greatdane schreef:Maar de harlekijndog die je ziet bv. is schutzhund 3 (ipo3)dus ik neem aan dat hij de rest ook wel kan
Maar een hond die met 3 x 70 pnt. IPO III haalt heeft hem ook. Dat wil nog niet zeggen dat die hond er ook geschikt voor is.
Zoals ik al zei heb ik geen verstand van africhting,maar omdat ik dit steeds vaker zie wilde ik vragen of er iemand hier ervaring mee heeft.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

greatdane schreef:
malinois schreef:
Zoals ik al zei heb ik geen verstand van africhting,maar omdat ik dit steeds vaker zie wilde ik vragen of er iemand hier ervaring mee heeft.
nee, ik niet. Er is een lijst met honden die africhting mogen doen en die lijst is er denk ik niet voor niets.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rob*
Zeer actief

malinois schreef:
greatdane schreef:
malinois schreef:
nee, ik niet. Er is een lijst met honden die africhting mogen doen en die lijst is er denk ik niet voor niets.
Ja precies, maar in veel dubieuze landen doen ze pakwerk met dit soort rassen, Mastino Tosa, het maakt ze niks uit, ziet er soms heel spectaculair uit hoor, maar vraag me alleen af als zo'n hondje door het lint gaat hoe je die effe bij zijn kladden kan pakken??Niet dus.
visaton
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Hollandse herder

Ongelezen bericht door visaton »

MARC_S schreef:Met de problemen met de lippen bedoel ik dat als een hond op een mouw springt en door het dolle is hij makkelijk zijn lippen kapot blijft bijten. Een herder of andere normale werkhond heeft geen vleeslippen die tussen zijn tanden kunnen komen bij pakwerk. Molossers in pakwerk hebben vaak bloederige muilen doordat die lippen iedere keer tussen de mouw en de tanden terecht komen omdat de hond vooruit bijt en doorschuift bij aanspringen. Dan zitten de lippen er dus tussen :wink:
Mijn Hollandse herder heeft al meerdere keren dwars door zijn lip gebeten en mist ook een stukje uit de zijkant van zijn tong en hij is niet de enige herder die daar wel eens last van heeft, heeft meer te maken met “onbehouwenâ€
Afbeelding

Ervaring is de naam die we geven aan de optelsom van onze fouten.
laeken
Zeer actief

[quote="visaton"]Mijn Hollandse herder heeft al meerdere keren dwars door zijn lip gebeten en mist ook een stukje uit de zijkant van zijn tong en hij is niet de enige herder die daar wel eens last van heeft, heeft meer te maken met “onbehouwenâ€
Afbeelding
visaton
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Hollandse herder

Ongelezen bericht door visaton »

Als jij dit zegt:
MARC_S schreef:Een herder of andere normale werkhond heeft geen vleeslippen die tussen zijn tanden kunnen komen bij pakwerk.
dan is een kleine correctie op zijn plaats ook..Iedere herder of “normaleâ€
Afbeelding

Ervaring is de naam die we geven aan de optelsom van onze fouten.
laeken
Zeer actief

Ik vind het naast dom en gevaarlijk ook nog eens ongepast om een hond met jachtdrift op mensen te leren jagen. Een herder waakt en verdedigd van nature, een dog jaagt en haalt zwijnen neer om ze een kopje kleiner te maken.

Als je dan al met een jachthond pakwerk wil gaan doen moet je een weimaraner nemen, die kunnen dat wel aan en zijn er ook op gefokt :ok:
Afbeelding
greatdane
Zeer actief

MARC_S schreef: Dan kan je je dus voorstellen dat die doggen hun hele bek kapot bijten op die mouw als ze rondgeslingerd worden aan hun tanden waar een halve lip tussen is gekomen.
Ik heb nog niemand(foto) gezien die een dog aan zijn arm rondslingerd :mrgreen:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

malinois schreef:
Dank u!
Dat een hond IPO 3 of SchIII heeft zegt me helemaal niks, wil graag de punten erbij zien en het liefst de hond zelf zien werken.
estelle

greatdane schreef:
Angel-eyes schreef:
greatdane schreef:

Leg uit,zelf heb ik niet veel verstand van africhting :wink:
Nou neem bijv. de eerste foto. Die lijn hangt ze slap als een vaatdoek, die lijn hoort, vind ik, strakker gespannen te zijn, daarbij staat die geleider erbij alsof tie brood aan het kopen is ipv bijv. de hond aan te moedigen, belonende klopjes te geven e.d. :wink:
estelle

Ohja nog een ding.
Als ik deze foto's zie dan vraag ik mij af hoe deze manwerkers in vredesnaam een gevecht moeten houden met deze honden als dat er bijv. gebeurt met een herder. Ik zie een manwerker een duitsedog nog niet met 4 poten van de grond de lucht door slingeren aan de mouw.
Dus ja als ze zo'n gevecht niet hoeven te leveren is het ook vrij simpel.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik kan ook zo'n foto met mijn Kooiertje maken.

Anne
zepenko
Zeer actief

Ongelezen bericht door zepenko »

starfleet schreef:

Anne
En mijn York heeft ook steeds meer een volle beet.

In principe is het ook elke hond te leren (omdat het gewoon kunstjes zijn). En als het bijten als spel aangeleerd wordt, geloof ik niet dat een hond het zomaar in zijn bol haalt om een mens aan te vallen. Anders is het als hij agressief op mensen gemaakt wordt, maar dat is de bedoeling van de sport niet.
estelle

zepenko schreef:
starfleet schreef:

Anne

In principe is het ook elke hond te leren (omdat het gewoon kunstjes zijn). En als het bijten als spel aangeleerd wordt, geloof ik niet dat een hond het zomaar in zijn bol haalt om een mens aan te vallen. Anders is het als hij agressief op mensen gemaakt wordt, maar dat is de bedoeling van de sport niet.
Op zich is het elke hond wel te leren alleen haken ze af zodra de dreiging erbij komt en die is al vrij snel te heftig voor het gros van de honden.

Van het manwerken bij de IPO wordt een hond niet agressief, is idd spel.
Hera is super sociaal, gek op mensen maar met manwerken gaat de knop om. Zo is het bij alle honden op mijn vereniging, lopen in de kantine, knuffelen langs de kant met de mensen etc.
zepenko
Zeer actief

Ongelezen bericht door zepenko »

estelle schreef:
zepenko schreef:
starfleet schreef:

Anne

Op zich is het elke hond wel te leren alleen haken ze af zodra de dreiging erbij komt en die is al vrij snel te heftig voor het gros van de honden.

Van het manwerken bij de IPO wordt een hond niet agressief, is idd spel.
Hera is super sociaal, gek op mensen maar met manwerken gaat de knop om. Zo is het bij alle honden op mijn vereniging, lopen in de kantine, knuffelen langs de kant met de mensen etc.
En zo hoort het ook! :ok:
Het gaat erom dat de hond enthousiast genoeg is om te spelen/bijten. Als dat zo is, is de dreiging vaak ook geen probleem.
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”