Mijn naam is Jantien, ik ben 20 jaar en woon samen met mijn vriend Falco in een klein maar fijn huisje in Rolde (Drenthe). Na de vakantie ga ik beginnen met de opleiding HBO Communicatie aan de Hanzehogeschool in Groningen. Mijn hobby's en interesses zijn paarden (ik heb 2 pony's, waarvan 1 helaas te koop en 1 met pensioen), honden, handboogschieten, koken, spiritualiteit en lezen.
Toen ik nog bij mijn ouders woonde hebben we 8 jaar lang een West Highland White Terriër gehad, genaamd Prince. Helaas is hij afgelopen januari veel te jong gestorven aan de gevolgen van een hersentumor.
Ik miste het om voor een hondje te zorgen, ermee te wandelen en lekker samen op de bank te zitten lezen of tv te kijken. Gelukkig is mijn vriend ook een dierenliefhebber dus besloten we om op zoek te gaan naar een nieuwe Westy. Het ras is voor mij hierbij wel belangrijk omdat ik helaas astmatisch en allergisch ben, voor de ene hond meer als de ander, maar toch. Tot nu toe bekend ben ik niet allergisch voor Westy's, Poedels en Airdales. Gelukkig spreekt het karakter van de Westy mij ook erg aan dus de keuze was snel gemaakt!
Sinds een paar dagen ben ik de trotse mama van Suusje! Ze is een Westy teefje van tussen de 3-5 jaar oud (volgens de verkoopster 3, volgens de dierenarts ongeveer 4/5). Ik heb haar uit een pension gehaald en haar puur meegenomen op karakter, ze zat binnen 5 minuten al bij me op schoot en ik kan haar bij wijze van spreken op de kop houden en dan wordt ze nog niet vervelend. Ze is dus ontzettend lief en knuffelig en voor de Westy begrippen behoorlijk rustig. Ze kent nog geen commando's, maar ik ben op zoek naar een geschikte gehoorzaamheidscursus en ze begint wel al 'kom' en 'nee' te begrijpen. We zijn net voor een check bij de dierenarts geweest en ze heeft een beetje last van de bekende Westy-huidaandoening (ben de naam even kwijt
Ik hoop op dit forum een gezellig plekje te vinden om te praten over de honden en informatie in te winnen bij problemen of misschien zelfs wel een keertje advies te geven. Hiernaast ben ik al een aantal jaar actief op een paardenforum.