Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

met de trein op reis

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

annemie
Zeer actief

met de trein op reis

Ongelezen bericht door annemie »

Weet iemand of honden meemogen met de TGV naar Frankrijk en of ze dan in een bench moeten of gewoon aan de leiband bij je mogen zitten? Heeft iemand het al gedaan en hoe is het meegevallen, kan je tijdens de tussenstops je hond even uitlaten en hoeveel kost het?
groetjes!Afbeelding
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Toen ik een tijdje terug met Yis terugkwam van zee zaten er mensen naast me in de trein die van Zwitserland kwamen met hun hondje.

Ze hebben met het treinkaartje van hun hond laten zien. Ik vond het vrij duur, ook vertelden ze dat er vrij weinig tijd was om de hond uit te laten, maar omdat het een reu was kon hij natuurlijk tegen een paaltje plassen.

Hij mocht wel overal los (dus niet in een bench) op de trein, er stond wel op het kaartje dat ze een muilkorf moesten bijhebben.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

dit heb ik even heel snel van een of ander forum op het net afgeplukt. het is in het frans, ik neem aan dat jij als vlaming daar weinig problemen mee hebt :mrgreen: :
je voyage souvent avec mon chien de taille moyenne en TGV.Pour les petits chiens c'est une somme forfaitaire de 5 euro puis pour les moyennes comme pour les grandes races c'est un billet demi-tarif comme pour les gosses sauf qu'evidemment ils n'ont pas le droit a leur siege et que si une personne dans le wagon te dis qu'il n'aime pas les chiens alors tu seras dans l'obligation d'aller t'assoir sur les strapontins(de toute façon moi c'est la que je m'installe car le chien peut se coucher sans trop gener).La museliere est par contre obligatoire qu'il soit petit moyen ou grand.(Moi j'en avais acheté une pour lui mettre autour du cou quand on prendrai le train au cas ou on vienne me le demander mais depuis il l'a bouffé et je n'en ai jamais racheté mais il te precise bien sur le billet qu'elle est obligatoire.

annemie
Zeer actief

Ongelezen bericht door annemie »

Bedankt, heel duidelijk, behalve de "strapontins". Is dat aan de deuren?
Voor een enkele reis zal dat wel meevallen qua prijs, zeker in vergelijking met de auto en minder stresserend dan het vliegtuig.
groetjes!Afbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

annemie schreef:Bedankt, heel duidelijk, behalve de "strapontins". Is dat aan de deuren?
Voor een enkele reis zal dat wel meevallen qua prijs, zeker in vergelijking met de auto en minder stresserend dan het vliegtuig.
strapontins zijn klapbankjes. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”