Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
tussenrek er in/er uit
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
tussenrek er in/er uit
Weet eigenlijk niet waar dit onder past, maar omdat veel africhters gebruik maken van busjes cq. Caddy-achtige auto's zet ik hem hier neer. Als het niet goed is merk ik het wel.
Heeft iemand ervaring mee met het ertussenuit halen van een tussenschot van een bus en/of Caddy?
Mag dit nu officieel of officieel niet? Eerder mocht het niet wat ik begreep omdat het te maken had met het grijze kenteken. Aangezien dat nu niet meer van toepassing is bij veel particulieren vroeg ik me af of het nu wel mocht. En wat de regels hiervoor eigenlijk zijn. Wanneer hij er wel uit mag en wanneer niet. Heeft iemand er ook ervaring mee wat de eventuele boete is als je hem er ongeoorloofd uithaalt, wordt er veel op gecontroleerd? Ik vind hem namelijk verschrikkelijk onhandig, laat geen lucht door naar de hondenkooien achterin etc.
Zeker met het warme weer van afgelopen weken.
Heeft iemand ervaring mee met het ertussenuit halen van een tussenschot van een bus en/of Caddy?
Mag dit nu officieel of officieel niet? Eerder mocht het niet wat ik begreep omdat het te maken had met het grijze kenteken. Aangezien dat nu niet meer van toepassing is bij veel particulieren vroeg ik me af of het nu wel mocht. En wat de regels hiervoor eigenlijk zijn. Wanneer hij er wel uit mag en wanneer niet. Heeft iemand er ook ervaring mee wat de eventuele boete is als je hem er ongeoorloofd uithaalt, wordt er veel op gecontroleerd? Ik vind hem namelijk verschrikkelijk onhandig, laat geen lucht door naar de hondenkooien achterin etc.
Zeker met het warme weer van afgelopen weken.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik heb een dicht tussenschot en dat bevalt me dus totaal nietjaninca2002 schreef:In een Caady zit een rek met gaten laat lucht door

Als het volgende week weer zo warm wordt haal ik hem er gewoon maar uit denk ik... 't zijn een paar schroefjes.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
doe ik ookjaninca2002 schreef:tussenuit halenmalinois schreef:ik heb een dicht tussenschot en dat bevalt me dus totaal nietjaninca2002 schreef:In een Caady zit een rek met gaten laat lucht door![]()
Als het volgende week weer zo warm wordt haal ik hem er gewoon maar uit denk ik... 't zijn een paar schroefjes.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik heb dit gevonden op internet:
De Belastingdienst beschouwt een auto als een bestelauto als die aan een aantal algemene en specifieke eisen voldoet.
Algemene eisen
Uw bestelauto moet aan de volgende algemene eisen voldoen om voor het verlaagde tarief van de motorrijtuigenbelasting in aanmerking te komen:
De laadruimte moet geheel zijn voorzien van een vaste, vlakke laadvloer die over de hele breedte en lengte van de laadruimte is aangebracht.
In de laadruimte mogen geen zitplaatsen zijn aangebracht.
Specifieke eisen
Omdat er verschillende typen bestelauto's bestaan, zijn er per type bestelauto specifieke eisen voor de afmetingen van de laadruimte en de cabine vastgesteld. De volgende typen bestelauto's moeten aan specifieke eisen voldoen om als bestelauto te worden beschouwd:
Een middelgrote bestelauto zonder verhoogd dak moet voldoen aan de volgende eisen:
dak laadruimte: minder dan 25 cm hoger dan het hoogste gedeelte van de portieropening van de bestuurderszitplaats;
zijruiten: één zijruit aan de rechterzijde van de laadruimte is toegestaan ongeacht de grootte ervan;
laadruimte: ten minste 125 cm lang en ten minste 98 cm hoog over een breedte van ten minste 20 cm en een lengte van ten minste 125 cm;
tussenschot: direct achter de bestuurderszitplaats over de volle breedte en hoogte van de bestuurderscabine. Een of meerdere vaste ramen in het tussenschot zijn toegestaan over de volle breedte met een maximale hoogte van 40 cm.
In het begin staat dus om een lager tarief motorrijtuigenbelasting te moeten betalen moest je dus aan die eisen voldoen. Dit geldt niet meer per 1-7-05 dus zou dit niet meer van toepassing zijn?
Altijd lastig die belastingdienst...
De Belastingdienst beschouwt een auto als een bestelauto als die aan een aantal algemene en specifieke eisen voldoet.
Algemene eisen
Uw bestelauto moet aan de volgende algemene eisen voldoen om voor het verlaagde tarief van de motorrijtuigenbelasting in aanmerking te komen:
De laadruimte moet geheel zijn voorzien van een vaste, vlakke laadvloer die over de hele breedte en lengte van de laadruimte is aangebracht.
In de laadruimte mogen geen zitplaatsen zijn aangebracht.
Specifieke eisen
Omdat er verschillende typen bestelauto's bestaan, zijn er per type bestelauto specifieke eisen voor de afmetingen van de laadruimte en de cabine vastgesteld. De volgende typen bestelauto's moeten aan specifieke eisen voldoen om als bestelauto te worden beschouwd:
Een middelgrote bestelauto zonder verhoogd dak moet voldoen aan de volgende eisen:
dak laadruimte: minder dan 25 cm hoger dan het hoogste gedeelte van de portieropening van de bestuurderszitplaats;
zijruiten: één zijruit aan de rechterzijde van de laadruimte is toegestaan ongeacht de grootte ervan;
laadruimte: ten minste 125 cm lang en ten minste 98 cm hoog over een breedte van ten minste 20 cm en een lengte van ten minste 125 cm;
tussenschot: direct achter de bestuurderszitplaats over de volle breedte en hoogte van de bestuurderscabine. Een of meerdere vaste ramen in het tussenschot zijn toegestaan over de volle breedte met een maximale hoogte van 40 cm.
In het begin staat dus om een lager tarief motorrijtuigenbelasting te moeten betalen moest je dus aan die eisen voldoen. Dit geldt niet meer per 1-7-05 dus zou dit niet meer van toepassing zijn?

Altijd lastig die belastingdienst...

- Mechelfanaat
- Actief
Als je de kennels goed vast hebt staan zou ik het gewoon doen.malinois schreef:ik heb een dicht tussenschot en dat bevalt me dus totaal nietjaninca2002 schreef:In een Caady zit een rek met gaten laat lucht door![]()
En anders zou ik even langs een garage gaan en er een ijzer of kustof gaas rek in laten plaatsen. Voor de veiligheid. Dat is volgens mij ook het enige doel van die rekken. Zorgen dat je bij een nood stop niet al je bagage in je nek krijgt.
Ik heb zelf een Caddy met een kunstof gaas rek en heb mijn kennels aan de achterzijde ( cabiene kant van de auto ) ook met opzet niet helmaal dicht laten betimmeren om de zelfde reden als jij aan geeft.
Als ik nu met mijn raam open rij krijgen ook zij frisse lucht

En verder heb ik ook nog een fentilator op het dak die dus ook lekker frisselucht naar binnenhaalt en de warme lucht naar buiten zuigt.