Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik heb een vervelende opdringerige niet luisterende reu.....

Moderator: moderatorteam

Baily

Ik heb een vervelende opdringerige niet luisterende reu.....

Ongelezen bericht door Baily »

................ :jank: :jank: :jank:

Want het is weer loopse honden tijd........ :boos: Veel honden die bijna loops zijn of net geweest. Normaal ben ik best tevreden over zijn gehoorzaamheid.........maar nu even niet. :neenee:

Hij is nu...........$%&*(())) :boos:

Hij loopt met rode oren (denkbeeldig dan, maar er komt bijna stoom uit) achter de teefjes aan. En dat wil ik niet........ :neenee:

Soms kan ik hem meekrijgen, bij een teefje vandaan, maar na een aantal meters aarzelt hij, kijkt achterom, en ik weet al wie het gaat verliezen............ :devil:

Inge O, ik heb gegooid met iets maar het heeft niet geholpen................... :jank:

iemand tips, behalve castreren, want dat doen we toch maar niet........ :19:
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Een ijszak ?
:wink:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Niet naar de plaatsen gaan waar de dames in kwestie uitgelaten worden.
AfbeeldingAfbeelding
Baily

bram en thijs schreef:Niet naar de plaatsen gaan waar de dames in kwestie uitgelaten worden.
Er zijn hier geen rustige gebieden zonder andere honden....... :19: (Den Haag e.o).
Baily

Re: Ik heb een vervelende opdringerige niet luisterende reu.

Inge O schreef:
Baily schreef:Inge O, ik heb gegooid met iets maar het heeft niet geholpen................... :jank:
:oeps: nee, baily, dat doet het ook niet als je dit meteen in moeilijke omstandigheden gebruikt. zeg nou zelf, zou jij onder de indruk zijn van een lijntje als je met je kop in de wolken zit :wink: ?

ik gebruik dat gooien of boos naartoe rennen alleen maar IN de trainingsopbouw wanneer ik weet dat het niet KAN mislukken, omdat ik de omstandigheden er zo naar heb gemaakt.
het dient alleen om via training de hond te leren dat komen moét, dat het géén meerkeuzevraag is.

als je daar een zelfbewuste, verliefde reu op dát ogenblik (= het verkeerde ogenblik) wil van overtuigen, dan leer je hem maar één ding : dat hij zich ook van zo'n correctie niks hoeft aan te trekken.
O, oke...... :wink: ik dacht er ineens aan en ik probeerde het een keer.Omdat ik ook al, echt helemaal tegen mijn pricipes in, hem had geprobeerd aan te lijnen.

Tot twee keer aan toe vanmorgen kreeg ik hem niet te pakken. :boos: Hij maakt daar mooi een spelletje van. Ook helemaal verkeerd, ik weet het. Maar normaal kan ik weg lopen en kiest hij eieren voor zijn geld en komt met me mee.

Maar nu kan ik mooi vertrekken, hij blijft nog wel even....... :pffff:

Ik doe dus nooit mee aan dat soort "krijgertje"spelletjes. maar je moet toch wat als hij de andere hond blijft lastig vallen en de eigenaar van die hond, terecht, boos gaat kijken.
gelderen
Actief

Ongelezen bericht door gelderen »

Het is een zeer sterke drift waar je weinig aan kunt doen.
Het is zelfs gevaarlijk, het zou niet de eerste keer zijn dat er 2 honden die nooit vechten toch met elkaar gaan knokken om een teef.
Aanlijnen is naar mijn idee je enige optie. En alleen los als er geen loopse teven zijn.

Groeten,
Eelco
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Prodier Geslachtsdrift :idea:
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

gelderen schreef:Het is een zeer sterke drift waar je weinig aan kunt doen.
Alles heeft z'n grens. Ik ben niet apert tegen straffen, maar als ik er aan denk dat ik dit er bij Spok uit zou moeten krijgen, dan hebben we het over mishandelen. Gewoon accepteren dat je er niks aan kunt doen, hoofd koel houden, en je hond proberen te pakken.
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Anna Penta schreef:Prodier Geslachtsdrift :idea:
Hoi Anna,

Heb jij, of iemand die jij kent, hier ervaring mee?
gelderen
Actief

Wil de hond schreef:
Anna Penta schreef:Prodier Geslachtsdrift :idea:
Hoi Anna,

Nee geen ervaring mee.

Groeten,
Eelco
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

gelderen schreef:
Wil de hond schreef: Hoi Anna,

Nee geen ervaring mee.

Groeten,
Eelco
Hou dan gewoon je mond joh!
gelderen
Actief

Wil de hond schreef:
gelderen schreef:

Nee geen ervaring mee.

Groeten,
Eelco
Sorry hoor. Ik wist niet dat je boos werdt. :denken:
Groeten,
Eelco
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Het is gewoon zo ontzettend dom om op een vraag die niet aan jouw gericht is te antwoorden dat je het antwoord niet weet.

Als je grappig wilt lijken moet het toch niet zo heel moeilijk zijn om iets beters te verzinnen.
gelderen
Actief

Wil de hond schreef:Het is gewoon zo ontzettend dom om op een vraag die niet aan jouw gericht is te antwoorden dat je het antwoord niet weet.

Als je grappig wilt lijken moet het toch niet zo heel moeilijk zijn om iets beters te verzinnen.
En jij vindt het nodig mij daarop te wijzen hoe dom en niet grappig dat wel niet is?

Hoe normerend kun je zijn....Je doet me aan mijn ex denken :mrgreen:

Groeten,
Eelco
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Drie zinnetjes van je gelezen, en ik ben nu al blij voor je ex.
gelderen
Actief

Wil de hond schreef:Drie zinnetjes van je gelezen, en ik ben nu al blij voor je ex.
hehehhe fijn dat je na 3 zinnen al je oordeel klaar hebt... need I say more? :smile:

Lees nou je laatsten berichten eens door. Niet alleen naar mij maar naar iedereen. Bijna allemaal commentaar, normerend of beledigend naar andere mensen.

Groeten,
Eelco
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

En dat zegt iemand die meent dat nietszeggende antwoorden iets bijdragen?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Het is zelfs gevaarlijk,
geslachtsdrift gevaarlijk?
Ja dat ze onder een auto kunnen lopen als ze niet voldoende onder apel staan... maar verder :denken:
gewoon goed op je hond letten, de verschijnselen zijn duidelijk waarneembaar als er een loopse meid rondhuppeld. Gewoon ergens anders gaan lopen waar geen loopse teven zijn.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
gelderen
Actief

malinois schreef:
Het is zelfs gevaarlijk,
Ja dat ze onder een auto kunnen lopen als ze niet voldoende onder apel staan... maar verder :denken:
gewoon goed op je hond letten, de verschijnselen zijn duidelijk waarneembaar als er een loopse meid rondhuppeld. Gewoon ergens anders gaan lopen waar geen loopse teven zijn.
Ik heb regelmatig reuen zien vechten om een loopse teef. Dat vindt ik gevaarlijk.

Groeten,
Eelco
malinois
Zeer actief
Contacteer:

gelderen schreef:
malinois schreef:
Het is zelfs gevaarlijk,
Ik heb regelmatig reuen zien vechten om een loopse teef. Dat vindt ik gevaarlijk.

Groeten,
Eelco
De enige reuen die ik heb zien vechten om een loopse teef waren m'n eigen reuen, en dat was ook geen vechten dat was even een krachtmeting wie er wel en niet in de buurt mocht komen.
Heb nog nooit 2 wildvreemde honden om een loopse teef zien vechten, misschien omdat ik nooit op uitlaatveldjes etc. kom....
Wat versta je onder vechten, echt bloed en gaten dus dierenartsbezoek of heel veel gegrom, gehap maar weinig wol?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
gelderen
Actief

malinois schreef:
gelderen schreef:
malinois schreef:
Het is zelfs gevaarlijk,

Groeten,
Eelco
De enige reuen die ik heb zien vechten om een loopse teef waren m'n eigen reuen, en dat was ook geen vechten dat was even een krachtmeting wie er wel en niet in de buurt mocht komen.
Heb nog nooit 2 wildvreemde honden om een loopse teef zien vechten, misschien omdat ik nooit op uitlaatveldjes etc. kom....
Wat versta je onder vechten, echt bloed en gaten dus dierenartsbezoek of heel veel gegrom, gehap maar weinig wol?
Nee ik bedoel serieuze gevechten waarna soms DA bezoek nodig is. :jank: De Alfa heeft het exclusieve recht tot voortplanting. Waar normaal dit niet bepaald hoeft te worden kan de drang tot voortplanting bij de aanwezigheid van een loopse teef ver oplopen.
Groeten,
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Wil de hond schreef:
gelderen schreef:

Nee geen ervaring mee.

Groeten,
Eelco
Doe effe normaal zeg :roll: Alsof hier nooit iemand reageerd in de trant van "helaas geen ervaring mee" of "nee dat product ken ik niet"........
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

gelderen schreef:Nee ik bedoel serieuze gevechten waarna soms DA bezoek nodig is. :jank: De Alfa heeft het exclusieve recht tot voortplanting. Waar normaal dit niet bepaald hoeft te worden kan de drang tot voortplanting bij de aanwezigheid van een loopse teef ver oplopen.
Groeten,
heb ik nog nooit gezien, 2 willekeurige reuen zomaar op straat om die reden.
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Sunnybunny schreef:
Wil de hond schreef:
gelderen schreef:

Nee geen ervaring mee.

Groeten,
Eelco
Doe effe normaal zeg :roll: Alsof hier nooit iemand reageerd in de trant van "helaas geen ervaring mee" of "nee dat product ken ik niet"........
Inderdaad, leeghoofdige reakties zat hier op het forum.

Ik heb helaas de onhebbelijke gewoonte om daar niet tegen te kunnen. En als er dan zo´n reaktie komt op een vraag van mij aan iemand anders, tsja, dan zeg ik daar wat van. Raar hè?
zepenko
Zeer actief

Ongelezen bericht door zepenko »

malinois schreef:
gelderen schreef:Nee ik bedoel serieuze gevechten waarna soms DA bezoek nodig is. :jank: De Alfa heeft het exclusieve recht tot voortplanting. Waar normaal dit niet bepaald hoeft te worden kan de drang tot voortplanting bij de aanwezigheid van een loopse teef ver oplopen.
Groeten,
Nee, ik ook niet. Het hele alfa-verhaal klopt ook niet, want twee wildvreemde honden heb geen rangrelatie met elkaar.
bram en thijs
Zeer actief

zepenko schreef:
malinois schreef:
Groeten,
Nee, ik ook niet. Het hele alfa-verhaal klopt ook niet, want twee wildvreemde honden heb geen rangrelatie met elkaar.
De heren zijn érg verliefd, eten niet, willen heel graag "naar haar van hiernaast", slapen slecht en hijgen veel. Maar een onderlinge of externe knokpartij heb ik nog nooit gezien.
AfbeeldingAfbeelding
Baily

Het is bij Buck wel zo dat hij in zo'n periode nog meer dominant gedrag gaat vertonen tegenover andere (vreemde) reuen. De kans dat hij gaat vechten met een andere reu is normaal gesproken al aanwezig als ik hem niet goed bij me zou houden. Maar dan is de neiging om een andere reu mores te leren echt wel veel sterker.

Hij heeft nog nooit gevochten met gaten of wonden enzo. Daar krijgt hij geen kans toe.

Ergens anders lopen is ook niet altijd een optie, vooral als je zo'n periode hebt dat er zoveel honden loops moeten worden of net geweest zijn, merk ik gewoon verschil in zijn gedrag. Duurt gelukkig niet het hele jaar..... :wink:
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

zepenko schreef:
malinois schreef:
Groeten,
Zoals ik van Gelderen begrijp is dat ook wat hij zegt: door de afwezigheid van een rangorderelatie ontstaan problemen tussen reuen om een loopse teef.

Wat Spok betreft kan ik dit bevestigen. Nee, niet echt vechten met bloed en dat soort narigheid, maar dat heb ik toch al nooit mee gemaakt.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Baily schreef:Het is bij Buck wel zo dat hij in zo'n periode nog meer dominant gedrag gaat vertonen tegenover andere (vreemde) reuen. De kans dat hij gaat vechten met een andere reu is normaal gesproken al aanwezig als ik hem niet goed bij me zou houden. Maar dan is de neiging om een andere reu mores te leren echt wel veel sterker.
maar zou hij daadwerkelijk gaan knokken of is hij alleen maar heel groot en stoer :19: Want die heb je er ook bijlopen.
En wat ik al zei mijn honden hebben het 1 x gedaan om hun loopse teef maar die woonde dan ook nog eens in hetzelfde huis, maar echt knokken met bloed en dierenarts dat was het niet... was veel lawaai en aktie maar weinig aan de hand.
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief

malinois schreef:
Baily schreef:Het is bij Buck wel zo dat hij in zo'n periode nog meer dominant gedrag gaat vertonen tegenover andere (vreemde) reuen. De kans dat hij gaat vechten met een andere reu is normaal gesproken al aanwezig als ik hem niet goed bij me zou houden. Maar dan is de neiging om een andere reu mores te leren echt wel veel sterker.
maar zou hij daadwerkelijk gaan knokken of is hij alleen maar heel groot en stoer :19: Want die heb je er ook bijlopen.
Mijn heren zijn iets haniger, maar daar houdt het ook mee op.
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”