Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenclubs?

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Hondenclubs?

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Vanaf september ga ik de jonge honden cursus bij Wim van Overeem doen, dat is op een door de weekse dag op de avond. Jammer, want ik vond het juist zo leuk om op zaterdag iets met Bram te doen.

Zijn er nog andere dingen die ik naast de gehoorzaamheidstraining kan doen? Zijn er hondenclubs die samen wat ondernemen bijvoorbeeld? Natuurlijk kan ik zelf wat gaan doen, maar ik vind het juist leuk om met anderen en het liefst een trainer bezig te zijn.

Hebben jullie een idee wat ik zou kunnen doen? Ik weet natuurlijk dat er flyball is enzo, maar het lijkt me dat dit pas kan als hij wat ouder is. Bram is nu bijna 5 maanden.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Dibbes
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dibbes »

Er zijn wel clubs die puppieflyball aanbieden. Dat is afgestemd op wat puppie kunnen en mogen doen. Maar ik weet niet of dat ook bij jou in de buurt wordt gegeven.
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Wij doen ook puppyflyball :ok: Dus misschien eens naar informeren of ze dat bij jou in de buurt ook doen? :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Zoek stok!
Zeer actief

Wat leuk, dan ga ik daar naar zoeken. Ik woon dichtbij Utrecht, dus dan zal het vast wel op rijafstand gegeven worden.

Bedankt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Lil

Ongelezen bericht door Lil »

Hoe oud is de puppy???
Wij doen ook met jonge honden (vier maanden) aangepaste behendigheid. Latjes op de bodem en de hond met lekkers in de richting lokken die je wilt. De schutting wordt heel erg laag gemaakt, zodat ze erover kunnen. Hondjes worden op de wip getilt en dan schommelen we met ze en mogen ze naar beneden lopen (trainer doet dan de wip omlaag, zodat de hond geen schokken krijgt). Deze honden hebben erg veel plezier, het is niet belastend voor de botten en ze leren al spelenderwijs wat ze moeten doen. Je ziet later als ze volwassen zijn en wedstrijd lopen ook veel minder problemen ontstaan dan met honden die pas "laat" zijn begonnen.
Puppyflyball is bij ons flyball zonder sprongen, alleen het apparaat dat de ballen schiet. Lopen eingenlijk zolang als ik bij de club ben (1 1/2 jaar) geen pups bij de flyball.
Zoek stok!
Zeer actief

Lil schreef:Hoe oud is de puppy???
Wij doen ook met jonge honden (vier maanden) aangepaste behendigheid. Latjes op de bodem en de hond met lekkers in de richting lokken die je wilt. De schutting wordt heel erg laag gemaakt, zodat ze erover kunnen. Hondjes worden op de wip getilt en dan schommelen we met ze en mogen ze naar beneden lopen (trainer doet dan de wip omlaag, zodat de hond geen schokken krijgt). Deze honden hebben erg veel plezier, het is niet belastend voor de botten en ze leren al spelenderwijs wat ze moeten doen. Je ziet later als ze volwassen zijn en wedstrijd lopen ook veel minder problemen ontstaan dan met honden die pas "laat" zijn begonnen.
Puppyflyball is bij ons flyball zonder sprongen, alleen het apparaat dat de ballen schiet. Lopen eingenlijk zolang als ik bij de club ben (1 1/2 jaar) geen pups bij de flyball.
Waar doe je dat? Ik kan echt niks vinden op internet bij hondenscholen in Utrecht! Wil er best een eindje voor rijden....
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
baukje
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door baukje »

Lil schreef:Hoe oud is de puppy???
Bij welke hondenvereniging is dit? Ik krijg nl in oktober een puppie ernbij en ben op zoek naar een goede vereniging in de omgeving van Oirsbeek.
Willy, pootje van Femke

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”