Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

rasstandaard

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

mulan
Vaste gebruiker

rasstandaard

Ongelezen bericht door mulan »

Ik zag de rasstandaard van de amerikaanse bulldog en ik zag dat dat alleen de rasstandaard is van de nkc.
hellaas doordat de ab nog niet erkend is zijn er meerdere rasstandaarden.
zo ook heb je de rasstandaard van de abna.
Op kleine vlak wijken die verschillen wel af.
zoals bij voorbeeld de rozen oren mag bij nkc niet bij abna weer wel.
Ik ben dus van mening dat als je de rasstandaard wil neer zetten van de ab dat je dus ook die van de abna neer moet zetten.
groetjes Ilse
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Als een ras erkent wordt door de FCI is het land van herkomst verantwoordelijk voor de rasstandaard.
Vermoedelijk is dit in samenwerking met de rasvereniging, aangezien die het belang van het ras dient te vertegenwoordigen. Dus in het geval van de Am. Bull zou dat de Amerikaanse rasvereniging worden wanneer het ras door de FCI wordt erkent.
Weet niet of dat is wat jij stelt aangezien ik niet genoeg thuis in het ras om te weten wat de Amerikaanse rasvereniging is.
Afbeelding
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Ik denk dat er meerdere verenigingen en verschillende standaarden zijn, zowel in de VS als in Nederland.

Dat maakt het er niet gemakkelijker op.

Je hebt ook 2 types : Johnson en Scott (naast nog andere en tussentypes....).
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
mulan
Vaste gebruiker

dat er twee type's zijn weet ik ook wel dat we nog niet erkend zijn weet ik ook wel en ik weet ook dat dat voorlopig ook niet in zit en wat het verhaal erkend allang zo vaak besproken is op de ab forum.
waar wij eerst naar toe moeten gaan is de voorlopige registratie dat is het enige waar de rvb over spreekt.
en ook dat kan nog wel even duren.
en misschien gebeurt het ook wel nooit.
maargoed misschien is het dan wel intersant omdan toch de meerdere rastandaarden neer te zetten om goed te zien wat nu juist de verschillen zijn.
groetjes Ilse
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik zou zeggen... open een topic en zet alles erin?

ik ben wel benieuwd wat de uiteindelijke standaard zal worden..

engelse staffordjes hebben veel types, maar de ambul lijkt wel uit 5 verschillende rassen te bestaan als je naar uiterlijk kijkt!

dat is nog niet bekend welke het uiteindelijk wordt?
Afbeelding
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

En wie bepaalt welk type 'beter' is dan de andere ?

Dat zal wel tot de nodige discussies leiden...
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
mulan
Vaste gebruiker

johan1969 schreef:En wie bepaalt welk type 'beter' is dan de andere ?

Dat zal wel tot de nodige discussies leiden...
wie dat bepaald ik zou het niet weten ben god niet hahahahahaha
nee zonder dollen het klopt amerikaanse bulldoggen zijn vele verschillende types in.
wat mijn favorieten zijn nou dan begin ik maar eerst met de reuen.

de eerste reu voor mij nr 1 dat is

Afbeelding
bigtime suicide king

op 2
Afbeelding
Bullforce exel of snug

op 3
Afbeelding
bigtime navigator of wildwood

van de teven zijn het

op 1
Afbeelding
bigtime penny
maar wel op de voet gevolgt door
op 2
Afbeelding
bullfoce ellis of snug
op 3 staat
Afbeelding
bigtime suzyq

dit zijn voor mij geweldige amerikaanse bulldoggen in nederland en zo zijn er wel meer.
en dit zijn wel een beetje de type waar ik op val.
maarja ben nog steeds geen god dus ik bepaal het niet
en verder ik zal wel eens alle rasstandaarden op een rij zetten voor jullie is altijd wel erg intersant om het met elkaar te vergelijken.
en tja dat er zoveel types zijn is een feit maar ik vind dat eigenlijk persoonlijk ook wel erg charmant van dit ras.
groetjes Ilse
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

doe mij maar reu 2 en teef 1

:mrgreen:
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

van de reuen geen van allen van de teven neem ik nr 1

want welke standaard ook der reuen en de 2 tal teven ondans ze geplaatst worden of wat ook vallen er in mijn opinie echt niet in de standaard dus he

mol :8):
Ursula
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ursula »

Mol schreef:van de reuen geen van allen van de teven neem ik nr 1

Ik ook! Ik vind de reuen TE bully! En de onderste twee teven ook, de tweede teef vind ik sowieso niet mooi staan, te laag van voor maar dat kan de foto zijn en wie ben ik?????
Life is great with a Molosser by your side!!!

Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Oeh bah wat een enge smaak heb jij.... :wink: Vind alleen teef 1 acceptabel, de rest is mismaakt.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
mulan
Vaste gebruiker

Ursula schreef:

Ik ook! Ik vind de reuen TE bully! En de onderste twee teven ook, de tweede teef vind ik sowieso niet mooi staan, te laag van voor maar dat kan de foto zijn en wie ben ik?????
en dat vind ik nou net niet vind trouwens reu 1 en reu 3 niet te bully want wat is daar nou te bully aan en wat is voor jou te bully. en de ondrste twee teven ook te bully teef een is meest bully type van allemaal.

vind het van mol betreft wel grappig dat hij wel een vrij bully type teef uit kiest en zou graag willen weten waarom juist deze wel zou kiezen.
en vertel mol leg me eens jou standaard betreft al deze honden uit die ik gekozen heb. dat zou nou eens erg intersant zijn.
groetjes Ilse
mulan
Vaste gebruiker

Sunnybunny schreef:Oeh bah wat een enge smaak heb jij.... :wink: Vind alleen teef 1 acceptabel, de rest is mismaakt.
en waarom juist teef 1 voor jou dan wel acceptabel is en graag niet mee praten met mol maar graag je eigen mening geven en anders graag alleen de mening van mol en de juiste reden erachter en hoe hij de rasstandaard aanpakt en uitlegt op deze honden.
groetjes Ilse
Ursula
Zeer actief

Ik vind het net Old English Bulldogs zelf. Maar ja, ik hou zelf ook veel meer van de standard.
De bully's doen me toch vaak teveel aan BD's met vlekken denken, (die voor een BD overigens ook veel te zwaar gebouwd zouden zijn naar mijn mening dan)

Afbeelding
mulan
Vaste gebruiker

Ursula schreef:Ik vind het net Old English Bulldogs zelf. Maar ja, ik hou zelf ook veel meer van de standard.
De bully's doen me toch vaak teveel aan BD's met vlekken denken, (die voor een BD overigens ook veel te zwaar gebouwd zouden zijn naar mijn mening dan)
hahahahaaha je bent grappig en hoe ziet een old englisch volgens jou dan uit :denken:
groetjes Ilse
Ursula
Zeer actief

mulan schreef:
Ursula schreef:Ik vind het net Old English Bulldogs zelf. Maar ja, ik hou zelf ook veel meer van de standard.
hahahahaaha je bent grappig en hoe ziet een old englisch volgens jou dan uit :denken:
Ben blij dat je me grappig vindt, gelukkig verschillen smaken nogal!
Dit is een OEB, oké, die jij geplaatst hebt hebben iets langere poten, maar verder kan ik wel wat overeenkomsten ontdekken hoor.
Afbeelding

En ook dit is een OEB, deze lijkt weer totaal niet op bully's:
Afbeelding

Zo heb je bij veel rassen diverse types en maten, en iedereen houdt weer van iets anders denk ik. Ik ben geen keurmeester, dus wat dat betreft hoef je je niets aan te trekken van wat ik vind. Gelukkig maar dat smaken verschillen!!!

Afbeelding
Mol
Zeer actief

mulan schreef:
Ursula schreef:

en dat vind ik nou net niet vind trouwens reu 1 en reu 3 niet te bully want wat is daar nou te bully aan en wat is voor jou te bully. en de ondrste twee teven ook te bully teef een is meest bully type van allemaal.

vind het van mol betreft wel grappig dat hij wel een vrij bully type teef uit kiest en zou graag willen weten waarom juist deze wel zou kiezen.
en vertel mol leg me eens jou standaard betreft al deze honden uit die ik gekozen heb. dat zou nou eens erg intersant zijn.
het bully maakt mij niet uit maar het lichamelijke gedeelte moet kloppen
de teef die ik gekozen hebt staat zowiezo recht met haar voorpoten onder het lichaam de ellebogen sluiten op het lichaam aan de hond heeft veel teweinig voor borst maar dit is met goede lijteeld en met de juiste combinatie er voledig uit te fokken.

de andere honden zijn kwa bouw gewoon fout in mijn ogen of ze nou bully zijn of niet, de voor poten zijn naast het lichaam geplaatst en de schouder zijn te stijl, de elebogen staan veel te ver van het lichaam en als de hond zijn voor poten onder het lichaam plaats worden ze O benig in de frond.
tef 2 zadel zelfs in de rug en is te lang in de rug.
pak je standaard na keuzen en zoek op hoe borst en ribben kars moet en zijn en zoek ook maar op hoe de voorpoten geplaats moeten worden.

mulan
Vaste gebruiker

ik zie geen vergelijkenis in de honden die jij me laat zien en die ik heb laten zien hoor totaal niet.
groetjes Ilse
Ursula
Zeer actief

mulan schreef:ik zie geen vergelijkenis in de honden die jij me laat zien en die ik heb laten zien hoor totaal niet.
Gelukkig ben ik geen kenner :mrgreen: alleen maar een individu met een eigen smaak en ja, dat is dan een andere smaak dan jouw smaak.

Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Ben geen AmBull "kenner" maar ik vind teef 1 wel mooi, de rest vind ik eng, en dan doel ik op het feit dat de voorpoten zo'n enorm end naast het lijf staan :N:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

cloris schreef:Ben geen AmBull "kenner" maar ik vind teef 1 wel mooi, de rest vind ik eng, en dan doel ik op het feit dat de voorpoten zo'n enorm end naast het lijf staan :N:
Dat is wat mij ook gelijk opviel. En dan hoef je geen kenner te zijn maar gewoon je gezonde verstand te gebruiken.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
mulan
Vaste gebruiker

grappig grappig grappig dat mol dit allemaal zo ziet vanaf deze foto's :E:
en mensen als mol gesproken heeft dat jullie ineens allemaal er verstand van hebben :ok:
maargoed beste mol ik nodig je uit om eens op de eerst volgende ab show te komen en eens de ab's te komen bekijken.
aangezien je blijkbaar zo'n geweldige kerumeester bent.
vind grappig dat jij over deze honden spreekt dat ze o benen hebben erg grappig maar goed ik zou zeggen kom eens langs bij een show vergeet niet een trui aan te trekken met een mol erop dan weten we allemaal tegen wie we spreken :blah:
en verder beste mensen als jullie nog nooit een amerikaan hebben gezien en niet weten hoe of wat dit ras is en hoe dit ras eruit moet zien en alleen maar met goeroe mol mee kunnen lullen zijn jullie in mijn ogen behoorlijk zwakzinnig.
ik accepteer de mening van mol enorm en vind dat hij het zeer goed uit kan leggen maar dat wil niet zeggen dat iedereen zijn mening deelt.
in mijn ogen zijn deze ab's en bij meerdere mensen en ook bij zeer veel keurmeesters die deze honden gekeurt hebben zijn dit tophonden.
maar goed meningen verschillen maar ik vind het zeer frapant dat jullie je bek open gaan trekken als jullie goeroe meester mol heeft gesproken wel grappig.
blijkbaar is de hondenwereld overal het zelfde.
:wc:
ik ben van mening dat jullie pas over dit ras wat kunt zeggen als je zelf er volledig in verdiept hebt.
voor mij zijn dit top honden en voor meerdere mensen in de ab wereld.
dus beste mensen ga nu gewoon lekker verder in je eigen ras verdiepen dan in plaats van je eigen goeroe te volgen die misschien ook wel eens ongelijk kan hebben.
dus mol als het goed is is er in september in almere weer een ab show ik zou zeggen kom eens kijken ben je ook weer een keer een dagje uit.
de groeten en mensen wat mij betreft :offt: :ok:
doei doei :cheer: :cheer: :cheer:
groetjes Ilse
*Linda*
Zeer actief

mulan schreef:
Sunnybunny schreef:Oeh bah wat een enge smaak heb jij.... :wink: Vind alleen teef 1 acceptabel, de rest is mismaakt.
en waarom juist teef 1 voor jou dan wel acceptabel is en graag niet mee praten met mol maar graag je eigen mening geven en anders graag alleen de mening van mol en de juiste reden erachter en hoe hij de rasstandaard aanpakt en uitlegt op deze honden.
Als je je had verdiept in een aantal reacties van mij, had je kunnen lezen dat ik nooit!! met mol meepraat, integendeel. Ik heb gekozen voor teef 1 omdat zij als enige op de foto een normale stand van de voorpoten heeft. De rest ziet er belachelijk uit met de naast het lichaam geplaatste voorpoten. Daar hoef je trouwens geen "kenner" voor te zijn, dat kan iedere leek nog wel zien :roll:
*Linda*
Zeer actief

* Als keurmeesters dit tophonden vinden, vrees ik het ergste voor dit ras. Zonde, ik had er graag ooit nog eentje gewild.....
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

mulan schreef:grappig grappig grappig dat mol dit allemaal zo ziet vanaf deze foto's :E:
en mensen als mol gesproken heeft dat jullie ineens allemaal er verstand van hebben :ok:
maargoed beste mol ik nodig je uit om eens op de eerst volgende ab show te komen en eens de ab's te komen bekijken.
vind grappig dat jij over deze honden spreekt dat ze o benen hebben erg grappig maar goed ik zou zeggen kom eens langs bij een show vergeet niet een trui aan te trekken met een mol erop dan weten we allemaal tegen wie we spreken :blah:
en verder beste mensen als jullie nog nooit een amerikaan hebben gezien en niet weten hoe of wat dit ras is en hoe dit ras eruit moet zien en alleen maar met goeroe mol mee kunnen lullen zijn jullie in mijn ogen behoorlijk zwakzinnig.
ik accepteer de mening van mol enorm en vind dat hij het zeer goed uit kan leggen maar dat wil niet zeggen dat iedereen zijn mening deelt.
in mijn ogen zijn deze ab's en bij meerdere mensen en ook bij zeer veel keurmeesters die deze honden gekeurt hebben zijn dit tophonden.
maar goed meningen verschillen maar ik vind het zeer frapant dat jullie je bek open gaan trekken als jullie goeroe meester mol heeft gesproken wel grappig.
ik ben van mening dat jullie pas over dit ras wat kunt zeggen als je zelf er volledig in verdiept hebt.
dus beste mensen ga nu gewoon lekker verder in je eigen ras verdiepen dan in plaats van je eigen goeroe te volgen die misschien ook wel eens ongelijk kan hebben.
dus mol als het goed is is er in september in almere weer een ab show ik zou zeggen kom eens kijken ben je ook weer een keer een dagje uit.
Ben je er nu alleen uit om je gram tegen Mol te halen? :denken:
Ik hoef mij niet in een ras te verdiepen om te zien dat die poten zover naast het lichaam niet normaal en gezond is hoor.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
cloris
Zeer actief

mulan schreef:grappig grappig grappig dat mol dit allemaal zo ziet vanaf deze foto's :E:
:smile: :smile: O hou op ik kom niet meer bij van jouw reacties geweldig wat een onzin kan een mens uitkramen heha even mijn tranen van mijn wangen vegen :smile2:

Nee wees niet bang, Mol is onze goeroe niet :N: en dat jij hem graag onderuit wil halen, prima doe dat 1 tegen 1 maar gebruik ons daar niet bij, wij hoeven niet volgelingen te zijn om te zien dat dit gewoon niet klopt
Afbeelding
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Mol
Zeer actief

sorry hoor maar wat ben je een onsetent zielig persoon, ik geef andwoord op jou vraag, en wil hier een leuke informatieve discussie met je voeren, en komt dan ook met vragen richting jou toe om je standaard er bij te pakken, en krijg je dit gezwans kom op ze, jij bevestigt maar weer dat ook jij dus totaal niet weet waar je over praat als je het over je eigen ras heb, jammer hoor

Ursula
Zeer actief

Nope, nog nooit een AB gezien :19: :19: :19:

Afbeelding
cloris
Zeer actief

Ursula schreef:Nope, nog nooit een AB gezien :19: :19: :19:
Ze moeten hier maar even kijken denk ik :wink:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=67921
Afbeelding
Ursula
Zeer actief

cloris schreef:
Ursula schreef:Nope, nog nooit een AB gezien :19: :19: :19:
Ze moeten hier maar even kijken denk ik :wink:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=67921
Ohhhhh.... zijn dat nou AB's :denken: :mrgreen:

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”