Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
aankomend DH bezitter
Moderator: moderatorteam
-
perdita
- nieuw lid
aankomend DH bezitter
Hallo, ik ben een nieuwe hondenliefhebber en ben via via op dit forum terecht gekomen. Pf wat zal ik over mijzelf vertellen, vroeger thuis bij mijn ouders altijd een hond gehad en eigenlijk ben ik er dus van jongs af mee opgegroeit en altijd gek op gebleven. Honden van kennissen en vrienden kan ik allemaal goed mee en zij zijn dol op mij.
Ik ben begin dit jaar gaan samenwonen en ga de droom van een echt helemaal eigen hond binnenkort waarmaken, hoop ik.
Voornaamste reden dat ik mij hier aanmeld is omdat ik een Duitse Herder van iemand wil overnemen die heel goed bij mij past qua karakter en eigenschappen, echter deze hond heeft een operatie na een maagkanteling gehad. Eigenlijk komt nu al gelijk mijn hele verhaal, ik hoor zo tegen strijdige adviezen/verhalen. De een zegt ja kan goed gaan, de ander zegt nooit aan beginnen is een herhalend iets...
Ik zit dus erg in dubio om de hond wel of niet in huis te nemen. Haal ik me een zorgenkindje in huis of misschien het maatje voor het leven?
Ik hoop hier wat meer informatie en ervaringen te vinden die mogelijk kunnen helpen bij mijn beslissing.
Ik ben begin dit jaar gaan samenwonen en ga de droom van een echt helemaal eigen hond binnenkort waarmaken, hoop ik.
Voornaamste reden dat ik mij hier aanmeld is omdat ik een Duitse Herder van iemand wil overnemen die heel goed bij mij past qua karakter en eigenschappen, echter deze hond heeft een operatie na een maagkanteling gehad. Eigenlijk komt nu al gelijk mijn hele verhaal, ik hoor zo tegen strijdige adviezen/verhalen. De een zegt ja kan goed gaan, de ander zegt nooit aan beginnen is een herhalend iets...
Ik zit dus erg in dubio om de hond wel of niet in huis te nemen. Haal ik me een zorgenkindje in huis of misschien het maatje voor het leven?
Ik hoop hier wat meer informatie en ervaringen te vinden die mogelijk kunnen helpen bij mijn beslissing.
-
*wendy*
- Actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog
- Contacteer:
Welkom hier.
Wat betreft je vraag kan ik je niet helpen. Alleen denk ik dat je altijd wel voorzichtig zal moeten blijven met de hond. En dan bedoel ik na het eten.
Verder denk ik dat het geen probleem hoeft te zijn.
Maar er zijn hier zoveel mensen , dat er vast wel 1 tussen zit die het uit eigen ervaring weet
Wat betreft je vraag kan ik je niet helpen. Alleen denk ik dat je altijd wel voorzichtig zal moeten blijven met de hond. En dan bedoel ik na het eten.
Verder denk ik dat het geen probleem hoeft te zijn.
Maar er zijn hier zoveel mensen , dat er vast wel 1 tussen zit die het uit eigen ervaring weet
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
- Rocky1
- Zeer actief
- Contacteer:
- Dutch
- Actief
- *tweety*
- Zeer actief
- Ursula
- Zeer actief
Welkom hier en veel plezier!!!
Geen idee... ik denk inderdaad dat je een heleboel zelf kunt doen om een kanteling te voorkomen zoals hierboven door Tulp al gezegd is.
Ik heb ook wel eens gehoord dat bij een operatie na een kanteling de maag zo vastgezet wordt dat 't in principe niet meer kan gebeuren, misschien is dat bij deze hond ook wel gebeurd.
Ik denk niet dat ik het om die reden niet zou doen om de hond te nemen.
Succes ermee in elk geval!
Geen idee... ik denk inderdaad dat je een heleboel zelf kunt doen om een kanteling te voorkomen zoals hierboven door Tulp al gezegd is.
Ik heb ook wel eens gehoord dat bij een operatie na een kanteling de maag zo vastgezet wordt dat 't in principe niet meer kan gebeuren, misschien is dat bij deze hond ook wel gebeurd.
Ik denk niet dat ik het om die reden niet zou doen om de hond te nemen.
Succes ermee in elk geval!
Life is great with a Molosser by your side!!!

- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
welkom op dit forum.
Wil je meer weten over maagkanteling bij Duitse herders, kun je misschien naar het Duitse herder forum gaan: http://www.forum.duitseherders.com/foru ... /index.php
Hier is wel eens een onderwerp over geweest. Gebruik daar de zoekfunctie voor.
Wil je meer weten over maagkanteling bij Duitse herders, kun je misschien naar het Duitse herder forum gaan: http://www.forum.duitseherders.com/foru ... /index.php
Hier is wel eens een onderwerp over geweest. Gebruik daar de zoekfunctie voor.
- chaco
- Actief
- Goldenlover
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Hoi welkom! Ik kan je niet echt helpen met je vraag, sorry. Maar er is vast iemand die je wel kan helpen.
Groetjes Fleur en Dodger
He's the one I love
He's the one I trust,
He's the one who understands me without words He's my dog.
www.goldenretrievers.mysites.nl
www.groups.msn.com/DancingwithRetrievers
He's the one I love
He's the one I trust,
He's the one who understands me without words He's my dog.
www.goldenretrievers.mysites.nl
www.groups.msn.com/DancingwithRetrievers