Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vraagje ivm men hond aan strand
Moderator: moderatorteam
-
- geregistreerd lid
vraagje ivm men hond aan strand
hallo,
ik heb een duitse schaper hij is bijna 3 jaar vroeger ben ik er nog mee naar strand geweest toen hij nog een puppy was en hij speeld altijd met een bal, maar de vorige keer was er een klein kindje met een bal en m'n hond ging daar natuurlijk naartoe, hij heeft het kind natuurlijk wel niets gedaan en ook geraakte hij in ruzie met een andere hond
maar hoe zou ik hem kunnen leren om niet naar andere ballen/speelgoed te kijken en zou je ook kunnen leren om je hond geen ruzie te laten maken met andere honden?
ik heb een duitse schaper hij is bijna 3 jaar vroeger ben ik er nog mee naar strand geweest toen hij nog een puppy was en hij speeld altijd met een bal, maar de vorige keer was er een klein kindje met een bal en m'n hond ging daar natuurlijk naartoe, hij heeft het kind natuurlijk wel niets gedaan en ook geraakte hij in ruzie met een andere hond
maar hoe zou ik hem kunnen leren om niet naar andere ballen/speelgoed te kijken en zou je ook kunnen leren om je hond geen ruzie te laten maken met andere honden?
-
- Actief
-
- Zeer actief
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik zou ook belonen als hij andere honden/mensen (of wat dan ook) negeert, maar je moet dit wel opbouwen en niet meteen in heel moeilijke situaties verwachten dat je hond dit kan. Eerst beginnen op de afstand dat je hond inderdaad die honden of mensen negeert en stapje voor stapje die afstand gaan verkleinen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
-
- Actief
Mijn hond heeft zo ook eens achter een klein meisje aangehold op het strand.
Ik heb een kruising welsh corgi, daar zit herdersbloed in. Dat wist ik toen nog niet dus toen hij wat kinderen druk door elkaar zag rennen, ging hij hun even "bij elkaar drijven".
Hij hapte in hun kuitjes en sjeeste erachteraan. :N: Meisje in paniek, ouders boos. Ik schaamde me dood en dacht echt, maar dat heeft ie nog noooooit gedaan.
Ben meteen uit gaan zoeken hoe dat kwam en het bleek dus in zijn bloed te zitten.
Nu zorg ik gewoon dat als hij in zo´n situatie komt dat ik zijn aandacht afleid door een leuk spelletje, een wat grotere bocht eromheen neem en hem desnoods een stukje aanlijn.
Kan me voorstellen dat je nu twijfels hebt bij hem loslaten op het strand, maar met niet meer heengaan of hem aangelijnd houden wordt niks opgelost.
Zolang de hond metaal gestimuleerd wordt met leuke spelletjes, je kan ook een lekker hapje gebruiken (doet het ook altijd wel), dan blijft zijn aandacht afgeleid van de prikkel en is er niks aan de hand.
Als hij dan toch op die bal afrent, kun je ook een slipketting of sleutelbos ofzo voor hem gooien om hem te laten merken dat hij fout zit. Dit moet je alleen wel eerst trainen zodat hij snapt wat het betekent. Achteraf straffen nooit doen!
Ik heb een kruising welsh corgi, daar zit herdersbloed in. Dat wist ik toen nog niet dus toen hij wat kinderen druk door elkaar zag rennen, ging hij hun even "bij elkaar drijven".
Hij hapte in hun kuitjes en sjeeste erachteraan. :N: Meisje in paniek, ouders boos. Ik schaamde me dood en dacht echt, maar dat heeft ie nog noooooit gedaan.
Ben meteen uit gaan zoeken hoe dat kwam en het bleek dus in zijn bloed te zitten.
Nu zorg ik gewoon dat als hij in zo´n situatie komt dat ik zijn aandacht afleid door een leuk spelletje, een wat grotere bocht eromheen neem en hem desnoods een stukje aanlijn.
Kan me voorstellen dat je nu twijfels hebt bij hem loslaten op het strand, maar met niet meer heengaan of hem aangelijnd houden wordt niks opgelost.
Zolang de hond metaal gestimuleerd wordt met leuke spelletjes, je kan ook een lekker hapje gebruiken (doet het ook altijd wel), dan blijft zijn aandacht afgeleid van de prikkel en is er niks aan de hand.
Als hij dan toch op die bal afrent, kun je ook een slipketting of sleutelbos ofzo voor hem gooien om hem te laten merken dat hij fout zit. Dit moet je alleen wel eerst trainen zodat hij snapt wat het betekent. Achteraf straffen nooit doen!
- Zoie
- Zeer actief
Re: vraagje ivm men hond aan strand
Luna was ook niet te stuiten als ze spelende kinderen met een bal zag. Goed opletten en de situatie vermijden, en net zo lang aan gehoorzaamheid werken tot je je hond echt kunt vertrouwen dat hij naar je luistert.hosten schreef:hallo,
maar hoe zou ik hem kunnen leren om niet naar andere ballen/speelgoed te kijken
Nou, dat zou ik ook wel eens willen weten !!! Haha, even serieus, denk niet dat je er zo in het algemeen veel over kunt zeggen.en zou je ook kunnen leren om je hond geen ruzie te laten maken met andere honden?

-
- geregistreerd lid
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Jeetje dan koop je toch een bal die niet kapot kan. Je had beter een hondje bij Bart Smit kunnen kopen, die zijn zo gemakkelijk, die kwijlen je niet onder, maken geen ruzie met andere honden, blaft niet naar vogels die in de bomen zitten, blaft niet naar vogels die op de dakpannen zitten,je hoeft ze niet uit te laten, en je hoeft ze ook geen eten te geven, makkelijker kan het toch niet.hosten schreef:hij moet maar een bal horen, als hij er niet bijkan begint hij te janken/blaffen.
en als ik hem een bal zou geven zou hij vlug kapot zijn vrees ik.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
- sandra pethome
- geregistreerd lid
het is al aangegeven probeer hem af te leiden door of mischien zijn
leukste speeltje mee te nemen
of zodra je ziet dat hij weg wil lopen ....
ren dan de andere kant is op en/of verstop je ....nou is dat op het strand wat moeilijker natuurlijk
het is inderdaad heel naar als je hond zomaar op een kindje afstuikft al heeft ie daar goede bedoeling bij ...
en dat ruzie maken is dat echt grommen en bijten dan?
of echt supermacho gedrag
groetjes sandra
leukste speeltje mee te nemen
of zodra je ziet dat hij weg wil lopen ....
ren dan de andere kant is op en/of verstop je ....nou is dat op het strand wat moeilijker natuurlijk

het is inderdaad heel naar als je hond zomaar op een kindje afstuikft al heeft ie daar goede bedoeling bij ...
en dat ruzie maken is dat echt grommen en bijten dan?
of echt supermacho gedrag
groetjes sandra
-
- geregistreerd lid
- sandra pethome
- geregistreerd lid
-
- geregistreerd lid
het is de hond van mijn broer maar die is nu verhuisd dus wil ik wel zijn baasje worden,vinkje schreef:Jeetje dan koop je toch een bal die niet kapot kan. Je had beter een hondje bij Bart Smit kunnen kopen, die zijn zo gemakkelijk, die kwijlen je niet onder, maken geen ruzie met andere honden, blaft niet naar vogels die in de bomen zitten, blaft niet naar vogels die op de dakpannen zitten,je hoeft ze niet uit te laten, en je hoeft ze ook geen eten te geven, makkelijker kan het toch niet.hosten schreef:hij moet maar een bal horen, als hij er niet bijkan begint hij te janken/blaffen.
en als ik hem een bal zou geven zou hij vlug kapot zijn vrees ik.![]()
![]()
het is beter dat dan dat er niemand naar kijkt hé