Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
gedrag husky
Moderator: moderatorteam
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
gedrag husky
zoek gedragseigenschappen van de husky.
heb ook gehoord dat als men een kruising neemt met bv husky/labrador en de hond lijkt op labrador,deze ook meer het karakter ervan zal hebben,klopt dit?
sonja
heb ook gehoord dat als men een kruising neemt met bv husky/labrador en de hond lijkt op labrador,deze ook meer het karakter ervan zal hebben,klopt dit?
sonja
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
Re: gedrag husky
Ik ben niet zo bekend met huskys. Wat ik weet is dat ze erg energiek zijn, zelfstandig.schelsey schreef:zoek gedragseigenschappen van de husky.
sonja
Van kruisingen is het niet te zeggen hoe het karakter uitvalt. Dit hangt niet samen met het uiterlijk.
Carmen
- schelsey
- Zeer actief
eigenlijk om heel juist te zijn gaat het over een teef labrador/duitseherder is en deze is gedekt door een husky.
zullen deze pups dan altijd een mengeling van de 3 hebben of kan het ook zijn dat er in sommige pups echt huskygedrag in zit.
als men daarvan een pup zou nemen,zit er dan een groot risico aan vast dat de hond eens hij wat ouder is,wegloopgedrag vertoont en niet goed luistert,meer huskygedrag dus,of ou het doordat er nog 2 andere rassen inzitten goed meevallen.
sonja
zullen deze pups dan altijd een mengeling van de 3 hebben of kan het ook zijn dat er in sommige pups echt huskygedrag in zit.
als men daarvan een pup zou nemen,zit er dan een groot risico aan vast dat de hond eens hij wat ouder is,wegloopgedrag vertoont en niet goed luistert,meer huskygedrag dus,of ou het doordat er nog 2 andere rassen inzitten goed meevallen.
sonja
Wat een combinatie zeg..............schelsey schreef:eigenlijk om heel juist te zijn gaat het over een teef labrador/duitseherder is en deze is gedekt door een husky.
sonja

Ik heb een herderachtige/husky kruising. Hij heeft niet echt een herder karakter, wel wat eigenschappen van de herder en ook wat karaktertrekken van een husky.
De combinatie maakt het soms extra moelijk om met bepaalde nadelen van een ras om te gaan. Want bijvoorbeeld als de hond waaks gedrag vertoont (herder) en daarbij zelfstandigheid (husky) is dat niet prettig. Het lijkt mij echt niet een makkelijke combinatie die je daar noemt.
- schelsey
- Zeer actief
ben ook een beetje schrikachtig naar die combinatie,maar als ik dan de pups ervan zien,amai,die zijn zo prachtig,echte dikke wollige beertjes.
ben nu al wel wat gewent op hondengebied,heb altijd belgische herders gehad en dat zijn nu ook geen al te simpele honden,alleen luisteren ze zo goed nadat ze opgeleid zijn en dat vind ik erg belangerijk.
daarom mijn vraag of zo'n combi ook misschien te trainen valt door die lab en herder die erin zit.
sonja
ben nu al wel wat gewent op hondengebied,heb altijd belgische herders gehad en dat zijn nu ook geen al te simpele honden,alleen luisteren ze zo goed nadat ze opgeleid zijn en dat vind ik erg belangerijk.
daarom mijn vraag of zo'n combi ook misschien te trainen valt door die lab en herder die erin zit.
sonja
- Angeniet
- Erelid
- Aantal honden: 1
Mijn husky/herderachtige kruising Izzy heeft als voornaamste trekken de waakzaamheid en trouw van de herder en de zelfstandigheid en aanhankelijkheid van de husky. Ze luistert prima en heeft niet echt het wegloopgedrag van de husky, hoewel ik haar wel goed in de gaten moet houden. Als ze niet genoeg te doen heeft, gaat ze voor zichzelf op zoek naar avontuur. Van beide rassen zie ik veel karaktertrekken in haar terug.
- schelsey
- Zeer actief
Ben vrijdag nog eens gaan kijken en die persoon die de pups verzorgd zei dat het nu al te zien is wie meer husky gedrag vertoont.
De pup waar ik intresse in heb zou meer naar de labrador herder gaan van karakter,is aanhankelijk en loop haar achterna,komt kijken als er iemand in de handen klopt,dus denk toch een beetje positief.
sonja
De pup waar ik intresse in heb zou meer naar de labrador herder gaan van karakter,is aanhankelijk en loop haar achterna,komt kijken als er iemand in de handen klopt,dus denk toch een beetje positief.
sonja
Vind persoonlijk belgen erg makkelijk (ik val dan ook op deze honden). Mijn moeder heeft een kruising huskey herder gehad (we vermoeden belgische herder, maar we weten niet zeker welke herder erin zat) deze hond was heel moeilijk in de opvoeding. De zuivere huskeys die we gehad hebben waren "makkelijker" je wist wat voor karaktereigenschappen ze hadden. De makkelijkste honden die we hadden waren de belgen.schelsey schreef:ben nu al wel wat gewent op hondengebied,heb altijd belgische herders gehad en dat zijn nu ook geen al te simpele honden,alleen luisteren ze zo goed nadat ze opgeleid zijn en dat vind ik erg belangerijk.
sonja
Heb nu dus boris (kruising mechelaar labrador) en het klinkt heel stom maar zijn overheersende karaktereigenschappen kunnen soms per dag wisselen. Eigenlijk is hij meer belg, maar af en toe is hij een dag gewoon labrador, heel stom.
- schelsey
- Zeer actief
Ik denk dat een kruising Husky altijd wel wat karakter trekken van de Husky heeft en daardoor niet zo strak onder appel te zetten is als een belgische herder.
Mijn hond heeft niet het wegloopgedrag van de Husky, maar ik heb echt vanaf het begin daar ook veel aandacht aan besteed.
Ik geef je groot gelijk als je zegt dat zulke kruisingen vaak prachtig zijn om te zien. Ik ben er ook helemaal weg van. Maar eentje tegelijk is wel meer dan genoeg................
heb je ook foto's?
Mijn hond heeft niet het wegloopgedrag van de Husky, maar ik heb echt vanaf het begin daar ook veel aandacht aan besteed.
Ik geef je groot gelijk als je zegt dat zulke kruisingen vaak prachtig zijn om te zien. Ik ben er ook helemaal weg van. Maar eentje tegelijk is wel meer dan genoeg................

heb je ook foto's?
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik ben van mening dat je wel het een en ander kan zien aan de hond zijn uiterlijk. Puur omdat ik dat denk en mijn gevoel dat ingeeft.
Ik denk dat je een mooie test hebt aan de apporteertest. Test het hondje op werklust in de vorm van goed en graag apporteren. Doet de pup dat graag en snel dan zal je met een werklustig en baasgerichte pup te maken hebben. Je hebt omdat de pup te motiveren is en graag werkt dan een troef in handen en minder kans op huskiegedrag. Huskies apporteren niet graag, die rennen wel maar halen niet snel wat op.
Labjes en herders halen wel graag wat op. Het achter de baas aanlopen zegt niets, juist huskies ontwikkelen razendsnel als pup en lopen dus al snel mee met de baas.
De pups die het langst sullig en suf blijven hebben ook meer labrador dan huskie dus.
Je zou eigenlijk ook een pluizig speeltje rond moeten trekken aan een touwtje, de pups die spelen als kittens dus snel en happerig achter de prooi aan gaan zijn meer de huskietypes waarschijnlijk.
Felheid is ook een kenmerk. Haantje de voorste in het nest zal een huskie zijn en wel om het feit dat een huskie hoe dan ook veel sneller ontwikkelt en dus een voorsprong heeft op de broers en zussen.

Ik denk dat je een mooie test hebt aan de apporteertest. Test het hondje op werklust in de vorm van goed en graag apporteren. Doet de pup dat graag en snel dan zal je met een werklustig en baasgerichte pup te maken hebben. Je hebt omdat de pup te motiveren is en graag werkt dan een troef in handen en minder kans op huskiegedrag. Huskies apporteren niet graag, die rennen wel maar halen niet snel wat op.
Labjes en herders halen wel graag wat op. Het achter de baas aanlopen zegt niets, juist huskies ontwikkelen razendsnel als pup en lopen dus al snel mee met de baas.
De pups die het langst sullig en suf blijven hebben ook meer labrador dan huskie dus.
Je zou eigenlijk ook een pluizig speeltje rond moeten trekken aan een touwtje, de pups die spelen als kittens dus snel en happerig achter de prooi aan gaan zijn meer de huskietypes waarschijnlijk.
Felheid is ook een kenmerk. Haantje de voorste in het nest zal een huskie zijn en wel om het feit dat een huskie hoe dan ook veel sneller ontwikkelt en dus een voorsprong heeft op de broers en zussen.
- schelsey
- Zeer actief
- M@ri@nne
- Zeer actief
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=18814schelsey schreef:bedankt,ik ga vrijdag weer naar de pups,zal eens zien wie er om een balletje reageert.
zou wel een foto willen plaatsen maar weet niet hoe dit werkt.
sonja
Groetjes, Marianne.