Bashi, de leenkelpi van Regine met wie ik naar de Ardennen ben geweest (zie Vakantie met de hond), kreeg de eerste avond dat we daar waren zijn schaal brokken.
De volgende dag, laat in de middag, ging hij ineens veel drinken en spuugde toen al zijn brokken uit. Die waren nauwelijks verteerd.
We vragen ons af hoe dit mogelijk is. Ik dacht dat voer na acht uur volledig verteerd was... vandaar ook dat ik probeer zo'n tijd te laten zitten tussen vleesvoeding en granen...
Iemand enig idee hoe dit mogelijk is? Zou er sprake van stress hebben kunnen zijn, die de spijsvertering stillegde? Maar dan zou hij de hele nacht stress gehad moeten hebben, en zo zag hij er niet uit.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
na 20 uur eten nog niet verteerd
Moderator: moderatorteam
-
Sjiel
- Zeer actief
De tijd die nodig is om de maag te ledigen verschilt per hond, 8-12 uur wordt aangehouden als"normaal". Vandaar de 12 uur periode die een hond minimaal moet vasten voor die onder narcose gaat. Alleen er zijn ook honden die er langer over doen. Dat het er na 20 uur nog als brokken uitziet en dat hi ze eruit heeft gegooid komt omdat ie zich niet lekker voelt, kan door de stress maar ook andere oorzaak, misschien kan ie wel niet zo goed tegen autorijden en is zijn maag daar van van streek 
weg gehaald zit een virus in