starfleet schreef:Dat is een beetje overweldigend voor een terughoudend hondje. Terughoudende honden kan je het beste negeren en laat gewoon wat lekkers achteloos vallen, dat vinden ze veel minder eng.
Alle kans dat als je niet op hem focused dat hij komt snuffen.
Nee, Anne. Het was absoluut niet overweldigend. Ook niet voor een terughoudend hondje. Ik zal het je nog gedetailleerd uitleggen ook:
Wij kwamen elkaar tegemoet. Op een paadje van 50 cm breed. Ik zag hem aankomen, dus ik lijn mijn honden aan. Een meter van hem en de pup af blijf ik staan, praat wat met de man. Mijn honden staan achter mij. Pup staat naast de man. Na een beetje gekeuveld te hebben met de man, laat ik me door mijn knieën zakken. Mijn honden nog steeds achter mij. Ik lok de pup met geluidjes en kleine gebaartjes. Pup komt bij me. Ik vraag de man of hij een pensbotje mag. Ja, dat mag wel. Ik geef de pup een pensbotje. Pup laat het vallen. Ik pak het botje weer, en biedt het de pup op mijn open hand weer aan. Hij pakt het uit mijn hand, laat het weer vallen. Zo 6x aan toe. Niks overweldigends, en niks opgedrongen.
Ik stoor me eigenlijk een beetje aan je betweterige toon, Anne. "Da's een beetje overweldigend", terwijl je eigenlijk niets van de situatie weet. Ik weet niets van je achtergrond hoor, je zult ongetwijfeld veel weten. Maar jij weet ook niets van mijn achtergrond, en ik ben geen onbenul die met zijn doldrieste allemansvriendjes bovenop een pup kruipt. En zo wens ik ook niet toegesproken te worden.
En ook niet met stellige zinnetjes als "Niet zo doorzeuren. Punt"