Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

teelballetjes

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

zwijntje
Actief

teelballetjes

Ongelezen bericht door zwijntje »

hoi , ik heb een sheltiepup van iets meer als 3 maand (reu)
bij zijn laatste bezoekje bij de DA is er vastgesteld dat de teelballen nog niet ingedaald zijn :idea:
het kan dat dit nog komt omdat zijn tandjes nog steeds niet uitgevallen zijn ( naar mijn weten gebeurt dat maar vanaf de 4e maand maar alé)
en hij misschien wat later is met alles
maar als dit niet is gebeurt op 8 maanden moet hij een operatie doen
wat houd die operatie eigenlijk in ???
wordt hij dan ook gecastreerd???
ik weet niet goed wat er dan gebeurd maar ze het wel eens willen weten
want ik wil weten wat er met mijn scheetje gebeurd
thnx , swijnie
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

voor het tanden wisselen is hij idd nog jong hoor, en daarbij staat dat ook los van het indalen van de balletjes, heeft hij geen van beide balletjes? ze kunnen idd nog wel komen, maar hij is wel laat hoor... de kans dat ze dus idd niet komen is zeer aanwezig..

maar hoezo gelijk een operatie? wat heeft jou Da gezegd dan?
Sjiel
Zeer actief

Re: teelballetjes

Ongelezen bericht door Sjiel »

zwijntje schreef:het kan dat dit nog komt omdat zijn tandjes nog steeds niet uitgevallen zijn ( naar mijn weten gebeurt dat maar vanaf de 4e maand maar alé)
en hij misschien wat later is met alles
maar als dit niet is gebeurt op 8 maanden moet hij een operatie doen
wat houd die operatie eigenlijk in ???
wordt hij dan ook gecastreerd???
Die ballen moeten met 10 dagen al op hun plekje zitten (of daar gezeten hebben). Van wie heb je dat dat van het wisselen afhangt????
Over het weghalen van niet ingedaalde ballen bestaan ook verschillende meningen. Mijn eigen reu heeft nog 1 bal in de buikholte zitten en voorlopig zien we geen reden om die weg te halen.
De operatie bestaat uit het weghalen van de ballen, een castratie dus.
weg gehaald zit een virus in
chaco
Actief

Ongelezen bericht door chaco »

Wij hebben een reu van, nu, 8 maanden. Hij heeft 1 hele kleine ingedaalde bal en 1 niet ingedaalde bal.
Van verschillende DA horen we verschillende adviesen. De 1 zegt "weghalen", de ander zegt "weghalen met anderhalf" en weer een ander zegt "niet weghalen, een operatie bregngt meer risico's met zich mee, dan een niet ingedaalde teelbal".
Nu hebben we besloten om "het zaakie" te laten zitten.
Maar ik moet zeggen dat je van al die verschillende meningen soms niet meer weet wat het beste is.

Dus Zwijntje, weeg alle voors en tegens goed tegen elkaar af, hoe lastig dit soms ook kan zijn.

Chaco
Bekijk ook eens onze weblog
Afbeelding
http://www.chaconayo.punt.nl/
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Een van de pups van Sjefke van vorig jaar had toen ik hem liet controleren bij de DA voordat hij weg ging ook maar 1 ingedaalde teelbal. De andere voelden ze nauwelijks.
De eigenaar is er ook mee naar zijn eigen DA gegaan en die voelde hetzelfde.
Met een maand of 5 1/2 bleek toch de tweede bal nog ingedaald te zijn!
Dit gebeurt niet vaak meer maar kan dus wel.
Ik zou zelf bij je DA nog eens heel goed navraag doen, en goed te overwegen of je het t.z.t. wel wilt laten opereren.
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

waar zitten de ballen nu dan precies? echt aan de buitenkant niet zichtbaar/voelbaar, dus in de buikholte, of hangen ze bijvoorbeeld ergens in de liesjes?
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

Snuf heeft ook maar 1 ingedaalde teelbal. Mijn DA zegt dat operatie pas nodig is als hij er last van krijgt, maar verwacht van niet. Ik heb geprobeerd te achterhalen waar die andere gebleven is, maar die is van buiten niet voelbaar, ook niet in de liesstreek. Zal wel in de buikholte zitten dan. :19:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
zwijntje
Actief

Ongelezen bericht door zwijntje »

wel de DA zegt dat je de teelballetjes kan voelen maar ze zitten wel ver in zijn lies.
Zij zegt dat hij moet geopereerd worden als ze niet indalen , maar ik hoor hier verschillende reacties van mensen die geen operatie hebben laten doen bij hun hond.
Kan dat dan??
Moet daar niets aan gedaan worden?
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Zwijntje,

Onze Max had ook geen ingedaalde ballen. Zijn ballen zaten diep in de buikholte. Wij hebben ze, op advies van de dierenarts, toen laten verwijderen, omdat er grote kans zou zijn dat deze ballen tumoreus zouden worden, omdat ze te warm zitten in de buikholte. Dan is het in feite een castratie, ja.
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

zwijntje schreef:wel de DA zegt dat je de teelballetjes kan voelen maar ze zitten wel ver in zijn lies.
Zij zegt dat hij moet geopereerd worden als ze niet indalen , maar ik hoor hier verschillende reacties van mensen die geen operatie hebben laten doen bij hun hond.
Kan dat dan??
Moet daar niets aan gedaan worden?
Als de teefballetjes in de liezen zitten heb je nog een goede kans dat ze toch nog in de balzak komen.

Het opereren doen ze vaak om tumoren etc te voorkomen. Hebben zelf ook een reu gehad die een bal in de balzak had en de andere in het lieskanaal en die kon je met enige masseren met gemakt in de balzak krijgen. Wij masseerden dat elke dag even in de hoop dat hij daar zou blijven en dat is met 6 maanden toch in de balzak gebleven.

Ik denk als ze met 7/8 maanden niet de balzak zitten dat je het eigenlijk kan vergeten. En dan goed moet informeren wanneer opereren en waarom en wat daar de risico´s allemaal van zijn.

Maria
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Scooby schreef:omdat er grote kans zou zijn dat deze ballen tumoreus zouden worden, omdat ze te warm zitten in de buikholte.
Er is een grotere kans (dan bij ingedaalde ballen) op tumoreuze ontaarding inderdaad, ingedaalde ballen kunnen ook tumoreus ontaarden.

Ik heb door een erfelijke afwijking een 7 keer grotere kans dan anderen mensen 9 die niet die afwijking hebben) op trombose. Hoe groot de kans is dat ik trombose krijg weet ik niet want ik weet niet wat de kans op trombose is voor een "normaal" mens.
weg gehaald zit een virus in
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”