Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Garafiano
Moderator: moderatorteam
- Dibbes
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Garafiano
Dat vind ik heel mooie honden. Ik was even op de website van stichting AAI aan het kijken en daar kwam ik ze weer tegen. Toen ik Emma nog niet had ben ik ook weleens helemaal verliefd geweest op een hond van dit ras.
Zijn er mensen die dit ras kennen en er wat over kunnen vertellen?
Zijn er mensen die dit ras kennen en er wat over kunnen vertellen?

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
-
- Vaste gebruiker
- Dibbes
- Zeer actief
-
- Vaste gebruiker
-
- Vaste gebruiker
haha ok net te laatDibbes schreef:Daar kan je komen via http://www.garafiano.nl

- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Even intikken bij Google en je krijgt heel wat links. O.a. deze:
http://www.garafiano.nl/
http://garafiano.jumppage.nl/
http://www.garafiano.nl/
http://garafiano.jumppage.nl/

- Rosa
- Zeer actief
Ik vind het ook prachtbeesten!!!
Eveline, jij zag zeker Raya op stichting Aai? Mijn vriend en ik hebben nog over haar nagedacht als 2e hond maar zij wordt het toch niet. We zijn wel aan het zoeken naar een andere 2e hond!
Op het forum van www.garafiano.nl kan je de meeste info vinden!
Ben je op zoek naar een 2e hond?
Eveline, jij zag zeker Raya op stichting Aai? Mijn vriend en ik hebben nog over haar nagedacht als 2e hond maar zij wordt het toch niet. We zijn wel aan het zoeken naar een andere 2e hond!
Op het forum van www.garafiano.nl kan je de meeste info vinden!
Ben je op zoek naar een 2e hond?
Groetjes Rosa, Pongo en Rayos
Ik zal je nooit vergeten lieve Pacha (05-11-2008)

- Dibbes
- Zeer actief
Ja, Raya is erg mooi, maar ze hadden ook een reu zitten die me erg aansprak.
Ik ben zelf niet op zoek (zou wel willen, maar mijn vriend niet). De hond van mijn vriendin is in januari overleden en ze kan nog geen hond weer nemen. Ze woont nog thuis en haar ouders willen het niet meer. Ze staat al wel hoog genoeg in de punten om op korte termijn in aanmerking te komen voor een eigen huisje. Maar ze vind het vreselijk zonder hond en bekijkt vaker dan goed is alle websites waar honden te koop staan. Ik heb zelf ook zo'n periode gehad zonder hond en ik weet nog hoe vreselijk ik ermee bezig was. Tot Emma kwam -1,5 jaar later- toen kreeg het verlies van Dibbes pas een plek. Dus ik weet hoe het voelt en droom lekker met haar mee over een volgende hond.
Als ras zou ze het liefst een Australian Shepherd willen, maar een pup is op dit moment niet handig en de prijs valt ook niet mee. Dus daar wil ze eerst nog mee wachten. Maar ze houdt wel van een stevige, werklustige hond met halflang haar. Volgens mij kan een Garafiano daar aardig aan voldoen.
Ik ben zelf niet op zoek (zou wel willen, maar mijn vriend niet). De hond van mijn vriendin is in januari overleden en ze kan nog geen hond weer nemen. Ze woont nog thuis en haar ouders willen het niet meer. Ze staat al wel hoog genoeg in de punten om op korte termijn in aanmerking te komen voor een eigen huisje. Maar ze vind het vreselijk zonder hond en bekijkt vaker dan goed is alle websites waar honden te koop staan. Ik heb zelf ook zo'n periode gehad zonder hond en ik weet nog hoe vreselijk ik ermee bezig was. Tot Emma kwam -1,5 jaar later- toen kreeg het verlies van Dibbes pas een plek. Dus ik weet hoe het voelt en droom lekker met haar mee over een volgende hond.
Als ras zou ze het liefst een Australian Shepherd willen, maar een pup is op dit moment niet handig en de prijs valt ook niet mee. Dus daar wil ze eerst nog mee wachten. Maar ze houdt wel van een stevige, werklustige hond met halflang haar. Volgens mij kan een Garafiano daar aardig aan voldoen.

- Takkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
- little-wolf
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Bijnalittle-wolf schreef:ik vond het in een snelle blik wel wat op de hazer fuchs lijken. (schrijf ik t goed?)
Harzer Fuchs.
Uit de Harz (Duitsland), dan onthoudt het misschien iets makkelijker.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hm, ze zien er leuk uit, vooral die streepjeshonden.
Maar ik krijg toch een beetje het idee dat het gewoon een soort herdermix is die veel in spanje voorkomt en die naam Garafiano heeft gekregen. Er zit wel erg veel verschil tussen de verschillende honden die ik op die site zag.
Maakt ze niet minder leuk hoor, maar echt een ras kan je het niet noemen.
Maar ik krijg toch een beetje het idee dat het gewoon een soort herdermix is die veel in spanje voorkomt en die naam Garafiano heeft gekregen. Er zit wel erg veel verschil tussen de verschillende honden die ik op die site zag.

Maakt ze niet minder leuk hoor, maar echt een ras kan je het niet noemen.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- Dibbes
- Zeer actief
- Takkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
- *tweety*
- Zeer actief
- Rosa
- Zeer actief
Is er via de rasvereniging geen herplaatser Aussie te vinden?Dibbes schreef:Ja, Raya is erg mooi, maar ze hadden ook een reu zitten die me erg aansprak.
Raya staat trouwens niet meer op website.... ben benieuwd of ze geplaatst is of dat het baasje van Raya het bericht heeft ingetrokken.
Erg is dat he, als je vriend het nog niet wil...... mijn vriend wilde eerst ook niet maar nu wel jeeh!!! Dus ben nu ook alle sites aan het afzoeken die er maar zijn....
Ik hoop dat ze snel een leuk huisje krijgt en dan eeen leuke hond vind!
Groetjes Rosa, Pongo en Rayos