Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Advocate van Bayer

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

car&kids
Vaste gebruiker

Advocate van Bayer

Ongelezen bericht door car&kids »

Kent iemand dit product en wat zijn dan de bevindingen? Ik heb het opgezocht met 'zoeken', maar kon niet heel veel er over vinden. Ik las het vandaag als advertentie in zo'n gratis blad wat je bij de dierenarts krijgt. "dierenarts in beeld"...

Het beschermt dus tegen vlooien, larven, spoelwormen, haakwormen, hartworm, zweepworm, oormijt, schurftmijt en demodex....

Is dit een soort wondermiddel wat je gewoon elke maand moet geven (ben wel zeeeer benieuwd hoeveel zoiets kost, dat staat er nou nooit bij :mrgreen: ), en huppekee.. hele hond beschermd, behalve tegen teken dan.
Groet van Carla, mama van 3 kids, 2 katten en 2 hondjes.. Lady en Jazzy het pupje... en oja..
Rob is er ook nog :P

Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Volgens de vertegenwoordiger van Bayer wel dus :mrgreen: Wat er op de verpakking staat dat het doet is waar het middel voor geregistreerd is: die werking hebben ze met onderzoek moeten bewijzen.
weg gehaald zit een virus in
car&kids
Vaste gebruiker

Kan me voorstellen dat Bayer dat vind ja, hahahaha. Nu nog mensen vinden die het daadwerkelijk hebben gebruikt bij hun hond....

Als het nou echt zo is.... dan ben je in 1x klaar met 1 pipetje in de nek. :ok:
Groet van Carla, mama van 3 kids, 2 katten en 2 hondjes.. Lady en Jazzy het pupje... en oja..

Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ze zijn ook zo trots op hun product dat er op de website niets over te vinden is :denken: Lekker slechte marketing
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

sam gebruyikt het..

hij heeft gister zijn tweede pipetje gehad, hij moet er 4 of 5 met steeds 4 weken ertussen.

na het eerst pipetjec was binnen 3 dagen de jeuk zo goed als weg! na 2 weken heeft hij 2 dagen jeuk gehad en toen was het weer over.. nu heeft hij dan het tweede pipetje gehad en hij heeft er nog nooit zo goed uitgezien..

ik denk echt dat dit mijn sam na 2 jaar aanklooien gaat genezen!
Afbeelding
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

Krijgt Sam ook bultjes en korstjes? Ik ben nieuwschierig want Djengis heeft t heel erg op zijn kop en in zijn nek en hals :wink:
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
M@scha
Zeer actief

linda schreef:Krijgt Sam ook bultjes en korstjes? Ik ben nieuwschierig want Djengis heeft t heel erg op zijn kop en in zijn nek en hals :wink:
sams hals, oksels, liezen, binnenkantvoorpoten en achterkant oor zijn 1 grote korst met soms bultjes..

ander voer deed niks.. ecge veel te zware pillen ook niet.

afkrabsels lieten geen mijt zien, maar toch dit geprobeert omdat de DA toch denkt aan demodex die is blijven hangen..

em ik heb goede hoop want het is nog nooit zo goed gegaan.
Afbeelding
linda
Zeer actief

In zijn oksels en liezen is t bij Djengis gelukkig weg,daar heeft ie medicijnen voor gehad omdat ie ook allergies is voor huisstofmijt.Maar op zijn kop en hals blijft allemaal terugkomen,ook achter zijn oren en zijn wangen zien er ook uit. binnenkort toch maar weer terug naar de dierenarts :denken:
Afbeelding

M@scha
Zeer actief

vraag het gewoon..

op deze foto kun je zien dat ie weer een beetje vacht achter het linker ook heeft.. dat was eerst tot de helft van zijn koppie een grote rode vlek met korsten

Afbeelding
Afbeelding
linda
Zeer actief

Djengis krijgt eerst bultjes,dat worden korsten en dan krijgt ie kale plekken. T ziet er echt niet uit. Ik moet binnenkort echt terug,voor de 6de x in 3 maanden ofzo al want ik vind t echt sneu,t jeukt ook als de pest volgens mij
Afbeelding

linda
Zeer actief

Heb je trouwens een andere hond bij? Boef in je onderschrift :mrgreen: Ben niet nieuwschierig hoor :wink:
Afbeelding

linda
Zeer actief

Oeps fotohoek sorry :mrgreen:
Afbeelding

plenty
Zeer actief

Ongelezen bericht door plenty »

Het staat er wel hoor :wink: http://www.dier.bayer.nl/
M@scha
Zeer actief

linda schreef:Heb je trouwens een andere hond bij? Boef in je onderschrift :mrgreen: Ben niet nieuwschierig hoor :wink:
van mijn mama, maar die gele vacht kleurde zo leuk in mijn onderschrift hihihi

ik ben met sam vanaf week 1 bij de DA aan het leuren...

toen hij 8 maanden was kwamen we erachter dat het demodex was... na behandeling leek het weg, maar kwam steeds terug, maar da zei dat het geen demodex kon zijn, nadat hij mij veels te zware pillen voor het manneke had gegeven ben ik van DA geswitched en is nu het plan kijken of dit werkt en anders bloedonderzoek, maar hopelijk is dat niet nodig omdat dat heel vervelend is voor de hond..
Afbeelding
linda
Zeer actief

Nou maar hopen dat t wegblijft bij Sam dan! ik ga van de week ook eens trug naar de da,afentoe denk ik t gaat weg maar dan komt t weer terug,ben al van voer gewisseld overgeschakeld op versvoer maar t helpt allemaal niet echt. En iedere x dat in en uitlopen bij de dierenarts is ook niet echt leuk voor m.Zit een beetje met mijn handen in t haar met m.
Afbeelding

M@scha
Zeer actief

linda schreef:Nou maar hopen dat t wegblijft bij Sam dan! ik ga van de week ook eens trug naar de da,afentoe denk ik t gaat weg maar dan komt t weer terug,ben al van voer gewisseld overgeschakeld op versvoer maar t helpt allemaal niet echt. En iedere x dat in en uitlopen bij de dierenarts is ook niet echt leuk voor m.Zit een beetje met mijn handen in t haar met m.
dat had ik ook, versvlees hielp niet, terug naar brokken, ook geen verbetering, prins hypoallergeenbrok... ook niks..

probleem was ook dat ik perse met sam naar de da moest, door al die prikken enz was ie zo bang dat ie soms leek te gaan happen (nooit gedaan gelukkig)

aangezien sam mij op een of andere manier beter vertrouwd dan pascal moest ik mee en zag ik hem lijden...

bij de nieuwe da is alles weer nieuw en knuffelt hij zelfs met de da.. dus nu durf ik ook weer. want bij de oude had ik geen 3x meer moeten komen, dan was het misgegaan.
Afbeelding
plenty
Zeer actief

Ongelezen bericht door plenty »

Als ik het op de site van Bayer lees wordt ik daar tovh niet echt vrolijk van , kijk alsjeblieft uit met collie's of een kruising daar van .
linda
Zeer actief

Nou je geeft me weer moed! Bedankt :ok: Maar weer terug dan! Gelukkig heb ik een vriendelijke dierenarts en is djengis niet bang ofzo,maar al dat gezenuw en gestress is ook niet goed natuurlijk. Succes met Sam ik ga ook maar weer eens mijn portemonnee opentrekken,want wat zijn ze vort duur :ok:
Afbeelding

M@scha
Zeer actief

plenty schreef:Als ik het op de site van Bayer lees wordt ik daar tovh niet echt vrolijk van , kijk alsjeblieft uit met collie's of een kruising daar van .
ik zag dat ook en heb naar de pipetjes gekeken van een ander merk die ik heb voor lola..

daar staat dat ook op.. er is iets met colli's wat reageert ofzo, ik weet het ook niet
Afbeelding
car&kids
Vaste gebruiker

Hee bedankt voor jullie reacties, ik ga ook even op die site van Bayer kijken....

Maar Massam jij denkt dat het wel een goed middel is voor je hond? Ik ben ook met Lady een paar keer naar de DA geweest, zo'n korstig huidje,veel jeuk, geen vlooien dus kan geen vlooienallergie zijn, schraapseltje vertelde niets, ga zo maar door... Ik lees dat je met Sam ook het een en ander hebt meegemaakt, lijkt me vervelend hoor, hopelijk helpt dit bij hem!!

Ik heb nu pas Frontline gegeven, ga volgende week naar de DA, dus dan ga ik vragen wat hij er van vindt...

In ieder geval THANKS :mrgreen: , er zijn verder weinig baasjes die dit gebruiken, he???

Afbeelding
M@scha
Zeer actief

car&kids schreef:Hee bedankt voor jullie reacties, ik ga ook even op die site van Bayer kijken....

Maar Massam jij denkt dat het wel een goed middel is voor je hond? Ik ben ook met Lady een paar keer naar de DA geweest, zo'n korstig huidje,veel jeuk, geen vlooien dus kan geen vlooienallergie zijn, schraapseltje vertelde niets, ga zo maar door... Ik lees dat je met Sam ook het een en ander hebt meegemaakt, lijkt me vervelend hoor, hopelijk helpt dit bij hem!!

Ik heb nu pas Frontline gegeven, ga volgende week naar de DA, dus dan ga ik vragen wat hij er van vindt...

In ieder geval THANKS :mrgreen: , er zijn verder weinig baasjes die dit gebruiken, he???
het is pas een maand of 3 op de markt, daarom is er weinig over bekend.

ik ben tot nu toe in ieder geval erg tevreden over de werking.

nog een voorbeeldje: die binnenkant van de voorpoten ziet er kaal uit.. ook dit was totaal kaal en korstig, nu na 4 weken is dit al het resultaat en de behandeling duurt nog 16 weken ongeveer!!

en zie je die rechter achterpoot? die was bloedrood en heeft nu alweer wat haar

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
car&kids
Vaste gebruiker

Op die foto ziet het er inderdaad goed uit zeg! Mooie hond trouwens!!!!

Lady heeft ook nog hormoonpilletjes gehad, die hielpen wel enigzins, maar nu lijkt het toch weer slechter te gaan... ga toch van de week weer terug...

Nog 1 vraagje: hoe duur is het????? Als het nou HET middel is tegen al die dingen, hoef ik ook geen ontwormingskuur en Frontline meer te doen... etc etc... maar ben toch benieuwd hoeveel ze er voor vragen :mrgreen: ??

Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

plenty schreef:Het staat er wel hoor :wink: http://www.dier.bayer.nl/
Ah dank. Ik was op www.bayer.nl :19:
Sjiel
Zeer actief

car&kids schreef:[ Ik ben ook met Lady een paar keer naar de DA geweest, zo'n korstig huidje,veel jeuk, geen vlooien dus kan geen vlooienallergie zijn, schraapseltje vertelde niets, ga zo maar door...

Je doet nu voor het eerst aan vlooienbestrijding???
Sjiel
Zeer actief

plenty schreef:Als ik het op de site van Bayer lees wordt ik daar tovh niet echt vrolijk van , kijk alsjeblieft uit met collie's of een kruising daar van .
Sjiel in een andere topic schreef:Overigens is niet alleen de collie drager van het MDR1-1delta gen (de mutatie die verantwoordelijk is voor de overgevoeligheid voor bepaalde farmaca bij oa collies)
Collies exhibit the highest frequency by far of the mdr1-1Δ mutation, with 3 of 4 collies possessing at least one mdr1-1Δ allele. Many of the common dog breeds have been tested. So far the mdr1-1Δ mutation has been found (in lower frequencies) in Australian Shepherds, English Shepherds, Shetland Sheepdogs, Old English Sheepdogs, McNabs, Long-haired Whippets, and Silken Windhounds.
Sjiel in een diezelfde topic schreef:Ik kan het helemaal op moleculair niveau uitleggen (op verzoek) maar in het kort komt het hier op neer: er komt bij collies(en een aantal aan collies verwante rassen en bastaards) een erfelijke afwijking voor die er voor zorgt dat bepaalde medicijnen (waaronder ivermectie) de bloed-hersenbarriere kan passeren. Dan vertonen ze vergiftigingsverschijnselen en kunnen door gaan. Dus ivermectine is giftig voor bepaalde honden met een erfelijke afwijking.
Er zijn ook nog andere erfelijke afwijkingen die overgevoeligheid voor bepaalde medicijnen geven.
car&kids
Vaste gebruiker

Neee... het niet NU PAS Frontline gegeven :mrgreen: , maar NU NET, hahahaha, dus niet handig om dan wat anders te geven. (Ik las het net zelf terug en dan kan je het inderdaad zo opvatten.)
Ach, je moest eens weten wat voor kapitalen we uitgegeven hebben aan die rotvlooien! En wie niet, he??

Afbeelding
M@scha
Zeer actief

kosten waren voor sam 33 euro voor de advocate, dat zijn 3 pipetjes voor honden van 10 tot 25 kilo, ze bestellen bij de da wat jij nodig hebt.

dat is dus 11 euro per maand. ze geven aan dat je 4 tot 5 keer moet behandelen dus ik doe het 6 keer omdat er per doos 3 pipetjes zitten.

uiteindelijk kost het dus 66 euro.

het is idd ook voor andere schruftbeessies, verschillende worden en andere bijtbeessies..

precies moet je even op hun site kijken
Afbeelding
car&kids
Vaste gebruiker

Maar dan ben je dus klaar? Ik bedoel: je geeft het 6x, dus 6 maanden lang elke maand een pipetje en dan?? Is de hond daarna voor langere tijd beschermd ofzo? En ik ben helaas niet zo goed in duits.. verzeihung :mrgreen: !

Afbeelding
M@scha
Zeer actief

car&kids schreef:Maar dan ben je dus klaar? Ik bedoel: je geeft het 6x, dus 6 maanden lang elke maand een pipetje en dan?? Is de hond daarna voor langere tijd beschermd ofzo? En ik ben helaas niet zo goed in duits.. verzeihung :mrgreen: !

het werkt net als normale pipetjes tegen vlooien enzo.. 1x per 4 weken een pipetje en hij is minimaal die 4 weken beschermt.

het pipetje van advicate doet in die 4 weken ook ff mijtjes vermoorden en om zeker te wekten dat ze allemaal weg zijn doe je de behandeling een keer of 5
Afbeelding
car&kids
Vaste gebruiker

Okeee... thanx!! Ik dacht al dat het zo werkte :wink: !
Ik ga maandag naar de DA met Lady, effe weer naar het huidje laten kijken, het is ook zo vettig nu en schilferig, en wordt bovenop weer kalig, heel jammer want het ging eindelijk weer goed. En dan ga ik vragen wat hij er van vindt..... in ieder geval bedankt voor je advies! :ok:

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”