Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Afbouwen Metacam(LPC) lukt niet.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Jop
geregistreerd lid

Afbouwen Metacam(LPC) lukt niet.

Ongelezen bericht door Jop »

Jop is 1 december 2004 geopereerd aan beide ellebogen ivm. LPC.
Omdat er 2 grote stukken zijn verwijderd was zijn progonose een 7 en moest hij wel een onderhoudsdosering van 1 x in de week Metacam hebben.

Na iedere dag Metacam zijn we naar een halve dosering gegaan en toen naar om de dag en 3 maanden geleden naar om de 2 dagen.

Nu moet ik dus eigenlijk naar om de 3 dagen maar dat lukt niet. Hij is echt aan zijn dosering toe na 2 dagen. Hij loopt namelijk nooit helemaal zuiver maar na 2 dagen geen medicijen zie hem duidelijk nog slechter gaan lopen.

Hij krijgt naast de Metacam ook glucosamine als supplement.

Ik heb contact gehad met de orthopeed(dhr. Crama) en ik mag langs komen als ik wil.

Ga dus binnenkort maar weer eens heen maar ik zit daar altijd een halve dag en na 10 minuten in de behandelruimte gaan we weer.

Wat zouden jullie doen. :19:
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ik zou er toch maar weer heen gaan, want blijkbaar heeft je hond gewoon pijn. En dus is er iets (nog) niet goed. :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Marga
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Cairn terrier
Aantal honden: 1

Re: Afbouwen Metacam(LPC) lukt niet.

Ongelezen bericht door Marga »

[quote="Jop"]Jop is 1 december 2004 geopereerd aan beide ellebogen ivm. LPC.
Omdat er 2 grote stukken zijn verwijderd was zijn progonose een 7 en moest hij wel een onderhoudsdosering van 1 x in de week Metacam hebben.

Na iedere dag Metacam zijn we naar een halve dosering gegaan en toen naar om de dag en 3 maanden geleden naar om de 2 dagen.

Nu moet ik dus eigenlijk naar om de 3 dagen maar dat lukt niet. Hij is echt aan zijn dosering toe na 2 dagen. Hij loopt namelijk nooit helemaal zuiver maar na 2 dagen geen medicijen zie hem duidelijk nog slechter gaan lopen.

Hij krijgt naast de Metacam ook glucosamine als supplement.

Hoi Jop
Mijn hond heeft ook jaren op Metacam gezeten,ik durfde en kon er ook niet mee stoppen,maar na heel wat gelezen te hebben over Metacam ben ik er direct mee gestopt,en wat toen......
Na wat rond gesnuffeld te hebben op het internet kwam ik terecht bij een heel goed alternatief voor mijn hond,chinese kruiden en echt ze doet het er heel goed op ,ik merk niet meer dat ze pijn heeft,ze loopt als een jonge hond rond terwijl ze al 12 is.
Ik zeg niet dat het bij jouw hond helpt maar het is het proberen toch waard
www.huisdierendokter.nl
Veel sterkte met je hond.

Ik heb contact gehad met de orthopeed(dhr. Crama) en ik mag langs komen als ik wil.

Ga dus binnenkort maar weer eens heen maar ik zit daar altijd een halve dag en na 10 minuten in de behandelruimte gaan we weer.

Wat zouden jullie doen. :19:[/quote]
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”