En dat die tak er heel anders uitzag als de zg politiehonden.
Gr Bertus.

Moderator: moderatorteam
Het lijkt net of dat er knikken in de oren zitten, of komt dat bij de Wolven of Duitseherders ook voor?idorh schreef:De Saarlooswolfhond (Europesewolfhond)is ontstaan uit de wolf en Duitseherder, zie ik het nu verkeerd of zou er nog iets anders doorheen kunnen zitten, ik weet wel dat Leen Saarloos zijn inkomen had door geleide honden af te leveren.
En dat die tak er heel anders uitzag als de zg politiehonden.
Gr Bertus.
die foto's van de Matin, ja dat waren altijd een beetje 'wrakkige' soort honden vond ik. Ook zo overbouwd en stonden niet mooi op de poten. Ik vroeg me dan af hoe zulke honden voor de kar konden lopen of dat ze er juist zo uitzagen omdat ze voor de (te zware) kar liepen.Bas Rouge schreef:Ik vind het best een grote, zware hond. Hij doet me denken aan de Matin Belge, een type hond dat niet meer bestaat maar dat het prototype van de trekhond was in de vorige eeuw.
De Matin Belge was kortharig, hangoren, beetje dogachtig maar niet heel zwaar.
Maar weet niet of Saarloos dit type gebruikt zal hebben ....?
Ja ik heb nu precies de zelfde gedachte als jij alleen ik denk dan een beetje richting Labrador???mallemute schreef:
Ik snap je vraag a.d.h van deze foto wel; de kop mn de breedte, zijwaards gedragen oren en kaaklijn en losse keelhuid behoren niet tot een wolf en ook niet tot de DH.
Ook het overbouwd zijn niet. Dan denk je toch aan iets dogachtigs ofzo wat er ook nog in zit.
Maar in de Saarlozen van nu zie je dit type toch niet meer?