Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Loops en cursus?
Moderator: moderatorteam
- Takkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
- Aantal honden: 1
Loops en cursus?
Ik had een vraagje...
Met Joy wil ik verder gaan met cursussen bij de kynologenclub. Als ik er nou voor kies om haar niet te castreren, hoe gaat dat dan met de cursus als ze loops is? Kunnen we dan 3 weken niet naar cursus en lopen we dan niet heel ver achter?
Met Joy wil ik verder gaan met cursussen bij de kynologenclub. Als ik er nou voor kies om haar niet te castreren, hoe gaat dat dan met de cursus als ze loops is? Kunnen we dan 3 weken niet naar cursus en lopen we dan niet heel ver achter?

- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Misschien heeft de KC er iets voor geregeld? Bij ons kun je als je hond loops is een "bij spijker" les krijgen. Dan krijg je prive les of een lesje met nog iemand waarvan de hond loops is. Meestal kun je dan met 1 les weer aardig vooruit en lig je eigenlijk niet echt achter 

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- bramtim
- Actief
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Takkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
- Aantal honden: 1
-
- geregistreerd lid
- Nanc
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
Bij ons op de vereniging wordt ook gewoon getraind met loopse honden, (ook IPO), maar dat is denk ik toch wel ietsje anders. Bij ons lopen de honden nl apart appel, nou ja, er zijn dan 2 a 3 honden op het veld. Maar ik zie wel eens bij andere clubs die gehoorzaamheid doen, dat ze met zijn allen langs elkaar lopen en alles tegelijkertijd moeten doen...... Dan kan ik me voorstellen dat het voor de reuen moeilijk wordt omdat ze bijv maar 2 meter van elkaar af lopen.indiera schreef:Hoi dat is per vereneging verschillend ,bij ons op de vereneging wordt er gewoon doorgetraint hoor ,is wel wat lastig voor de reuen ,maar kan op een wedstrijd ook gebeuren en dan...
Nou train ik wel ipo ,maar dat maakt niets uit

- Dibbes
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- martine
- Zeer actief
- Contacteer:
hangt van de school af
zelf laat ik het toe ,je hebt wel produkten in de winkel waar je
de geslachtsdelen van je hond even extra mee wast of een reukje
aanbrengt bv Reu Weg is een bekende
maakt dat het teefje een paar uurtjes een andere geur geeft is onschadelijk ,maar is handiger voor de baasjes van de reutjes die hebben dan minder last van het teefje
succes
Martine
zelf laat ik het toe ,je hebt wel produkten in de winkel waar je
de geslachtsdelen van je hond even extra mee wast of een reukje
aanbrengt bv Reu Weg is een bekende
maakt dat het teefje een paar uurtjes een andere geur geeft is onschadelijk ,maar is handiger voor de baasjes van de reutjes die hebben dan minder last van het teefje
succes
Martine
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
www.dogs-dream.com
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Wat voor wedstrijden??indiera schreef:Hoi dat is per vereneging verschillend ,bij ons op de vereneging wordt er gewoon doorgetraint hoor ,is wel wat lastig voor de reuen ,maar kan op een wedstrijd ook gebeuren en dan...
Nou train ik wel ipo ,maar dat maakt niets uit
Toen ik nog een intacte teef had mocht ik niet eens aan de voorrondes van het nederlandse GG kampioenschap mee doen, niet eens als laatste. Terwijl je dan wel zeker weet dat je hond op de kampioenschappen zelf niet loops is

weg gehaald zit een virus in
- dobervriendin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): dobers en hollanders
- Contacteer:
In het IPO mag je gewoon meedoen met examens en wedstrijden je moet alleen helemaal als laatste lopen dat is het enige. Uitgesloten van een wedstrijd word je nooit.
Ik vind persoonlijk dat men gewoon moet trainen met een loopse teef dit is goed om te leren hoe je met een reu moet omgaan als die een loopse teef tegen komt. Een reu ruikt namelijk een loopse teef al op een km afstand dus als op het veld naast je toch een loopse teef loopt heeft de reuen eigenaar er gewoon last van.
Ik heb wedstrijden gelopen met mijn reu terwijl er een loopse teef in de auto zat maar door dat ik erop getraind had was het geen probleem de hond wist niet beter. Hij wou dan wel heel snel naar de auto als we klaar waren
maar hij deed zijn werk wel goed.
Zo heeft ieder zijn regels of ze altijd goed zijn is vraag 2 maar je moet je aan de regels van een club houden. Wat voor club het ook is.
Ik vind persoonlijk dat men gewoon moet trainen met een loopse teef dit is goed om te leren hoe je met een reu moet omgaan als die een loopse teef tegen komt. Een reu ruikt namelijk een loopse teef al op een km afstand dus als op het veld naast je toch een loopse teef loopt heeft de reuen eigenaar er gewoon last van.
Ik heb wedstrijden gelopen met mijn reu terwijl er een loopse teef in de auto zat maar door dat ik erop getraind had was het geen probleem de hond wist niet beter. Hij wou dan wel heel snel naar de auto als we klaar waren

Zo heeft ieder zijn regels of ze altijd goed zijn is vraag 2 maar je moet je aan de regels van een club houden. Wat voor club het ook is.
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf