Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Loops en cursus?

Moderator: moderatorteam

Takkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
Aantal honden: 1

Loops en cursus?

Ongelezen bericht door Takkie »

Ik had een vraagje...

Met Joy wil ik verder gaan met cursussen bij de kynologenclub. Als ik er nou voor kies om haar niet te castreren, hoe gaat dat dan met de cursus als ze loops is? Kunnen we dan 3 weken niet naar cursus en lopen we dan niet heel ver achter?
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Kun je het beste even vragen bij je KC. Iedereen die een ongeholpen teefje heeft, heeft hier last van. Als je een vast programma afloopt, kun je ook zonder hond naar de training komen. Op die manier kun je de oefeningen thuis aan je hond leren en krijgt deze geen achterstand.
indiera
Zeer actief

Ongelezen bericht door indiera »

Hoi dat is per vereneging verschillend ,bij ons op de vereneging wordt er gewoon doorgetraint hoor ,is wel wat lastig voor de reuen ,maar kan op een wedstrijd ook gebeuren en dan...
Nou train ik wel ipo ,maar dat maakt niets uit
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Misschien heeft de KC er iets voor geregeld? Bij ons kun je als je hond loops is een "bij spijker" les krijgen. Dan krijg je prive les of een lesje met nog iemand waarvan de hond loops is. Meestal kun je dan met 1 les weer aardig vooruit en lig je eigenlijk niet echt achter :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
bramtim
Actief

Ongelezen bericht door bramtim »

Ligt er inderdaad aan hoe het geregeld is. Op onze hondenschool mag je gewoon meetrainen met een loopse teef. Mocht een teef loops zijn met een examen, dan neemt zij na de rest het examen af.
Groetjes Wendy, Gwyn, Kijani en Maliki
* Scott **
Debora
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debora »

Het is dus verschillend zo te horen. Bij onze KC mag je absoluut niet komen trainen met je loopse teef, tja en dan wordt het wel 3 weken thuis oefenen.
Live as though heaven is on earth.
Kijk eens op mijn site: www.duskintheforest.nl

Afbeelding
Takkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Takkie »

Ja, ik weet het eigenlijk niet hoe het geregeld is, ik zal er dinsdag eens na vragen als ik er weer heen ga. bedankt!
Afbeelding
Sanna
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Sanna »

bij ons op de EG mocht je wel gewoon meedoen, maar dan wel verplicht met een broekje aan!
groetjes & poot

Sanna, Wodka en Daisy
Afbeelding[img]
Afbeelding

hij die de mens kent, leert van de dieren houden!
Nanc
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron

Ongelezen bericht door Nanc »

indiera schreef:Hoi dat is per vereneging verschillend ,bij ons op de vereneging wordt er gewoon doorgetraint hoor ,is wel wat lastig voor de reuen ,maar kan op een wedstrijd ook gebeuren en dan...
Bij ons op de vereniging wordt ook gewoon getraind met loopse honden, (ook IPO), maar dat is denk ik toch wel ietsje anders. Bij ons lopen de honden nl apart appel, nou ja, er zijn dan 2 a 3 honden op het veld. Maar ik zie wel eens bij andere clubs die gehoorzaamheid doen, dat ze met zijn allen langs elkaar lopen en alles tegelijkertijd moeten doen...... Dan kan ik me voorstellen dat het voor de reuen moeilijk wordt omdat ze bijv maar 2 meter van elkaar af lopen.
Afbeelding
Dibbes
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dibbes »

Bij ons mag je met een loopse hond niet komen trainen, maar het wordt zeer gewaardeerd als je wel zonder hond aanwezig bent bij de trainingen, zodat je weet waar je thuis aan moet werken.
Afbeelding
martine
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door martine »

hangt van de school af

zelf laat ik het toe ,je hebt wel produkten in de winkel waar je
de geslachtsdelen van je hond even extra mee wast of een reukje
aanbrengt bv Reu Weg is een bekende
maakt dat het teefje een paar uurtjes een andere geur geeft is onschadelijk ,maar is handiger voor de baasjes van de reutjes die hebben dan minder last van het teefje
succes
Martine
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

Als je bij de AKC traint, dan kun je inderdaad de weken dat je teefje loops is niet komen met de hond. Wat ik altijd wel doe, is gewoon gaan en kijken naar de anderen en dat thuis extra trainen. Heb tot nu toe nog niet gemerkt dat ik echt achterliep :wink:
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

indiera schreef:Hoi dat is per vereneging verschillend ,bij ons op de vereneging wordt er gewoon doorgetraint hoor ,is wel wat lastig voor de reuen ,maar kan op een wedstrijd ook gebeuren en dan...
Wat voor wedstrijden??
Toen ik nog een intacte teef had mocht ik niet eens aan de voorrondes van het nederlandse GG kampioenschap mee doen, niet eens als laatste. Terwijl je dan wel zeker weet dat je hond op de kampioenschappen zelf niet loops is :19:
weg gehaald zit een virus in
dobervriendin
Zeer actief
Mijn ras(sen): dobers en hollanders
Contacteer:

Ongelezen bericht door dobervriendin »

In het IPO mag je gewoon meedoen met examens en wedstrijden je moet alleen helemaal als laatste lopen dat is het enige. Uitgesloten van een wedstrijd word je nooit.

Ik vind persoonlijk dat men gewoon moet trainen met een loopse teef dit is goed om te leren hoe je met een reu moet omgaan als die een loopse teef tegen komt. Een reu ruikt namelijk een loopse teef al op een km afstand dus als op het veld naast je toch een loopse teef loopt heeft de reuen eigenaar er gewoon last van.

Ik heb wedstrijden gelopen met mijn reu terwijl er een loopse teef in de auto zat maar door dat ik erop getraind had was het geen probleem de hond wist niet beter. Hij wou dan wel heel snel naar de auto als we klaar waren :mrgreen: maar hij deed zijn werk wel goed.

Zo heeft ieder zijn regels of ze altijd goed zijn is vraag 2 maar je moet je aan de regels van een club houden. Wat voor club het ook is.
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”