Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Twee bultjes, onopgemerkte teken??

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Niekie
Zeer actief

Twee bultjes, onopgemerkte teken??

Ongelezen bericht door Niekie »

Doerak heeft twee kleine bultjes....eentje met een klein korstje erop, volgens mij afkomstig van een onopgemerkte teek.
Het andere bultje zit in zijn lies en is een beetje vreemd. Het is een heel klein bultje, maar er zit geen rood vlekje op o.i.d., wat je wel ziet bij een teek. Het voelt aan als een plekje waar nog een teek zit, je voelt een klein hard knobbeltje (lijkt een teek), ter grootte van een teek die vastzit, maar nog niet heel erg lang. Maar er zit dus geen teek :19:
Kan dat iets anders zijn en moet ik daar iets mee, of zal er toch een teek hebben gezeten?

Hoe groot is het risico dat mijn hond ziek wordt van een tekenbeet en hoe lang na een beet kan dit zichtbaar worden? Waar moet ik op letten?

Die :boos: beesten. Hij heeft druppels gehad, maar die vieze beesten vinden hem nog lekker...
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
ramona r
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): markiesje
Aantal honden: 1
Contacteer:

tekenbeet

Ongelezen bericht door ramona r »

Als de hond behandelt word tegen teken dan vallen ze na een tijdje van de hond af en kan er een klein ontstekingje zitten in vorm van hard bultje.
Bij mensen die een 'besmette'tekenbeet oplopen moet je opletten of er een rode 'kring' om de plek heen komt is dit zo dan is de teek besmet geweest met Lyme of dit bij honden ook opgaat weet ik dus niet.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”