Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoe je hond nog gekker maken van de bal
Moderator: moderatorteam
- lihramj
- Vaste gebruiker
hoe je hond nog gekker maken van de bal
Hallo
Mijn hond is thuis hartstikke gek van de bal. Als ik met zo'n shooter gooi blijft hij maar lopen. Alleen ben ik nu naar de flyball training geweest en toont hij echt geen interesse voor de bal. Sterker nog als hij voor het apparaat staat lijkt het net of hij nog nooit een bal heeft gezien.
Nu heb ik een duitse staander die helemaal gek is op wild. Dus een konijn gaat voor de bal. Hoe krijg ik hem zo gek. k weet wel dat ik hem niet zo gek krijg als een border collie op de bal maar een beetje i AL GENOEG. Wie kan me helpen?
Mijn hond is thuis hartstikke gek van de bal. Als ik met zo'n shooter gooi blijft hij maar lopen. Alleen ben ik nu naar de flyball training geweest en toont hij echt geen interesse voor de bal. Sterker nog als hij voor het apparaat staat lijkt het net of hij nog nooit een bal heeft gezien.
Nu heb ik een duitse staander die helemaal gek is op wild. Dus een konijn gaat voor de bal. Hoe krijg ik hem zo gek. k weet wel dat ik hem niet zo gek krijg als een border collie op de bal maar een beetje i AL GENOEG. Wie kan me helpen?
- M@ri@nne
- Zeer actief
- lihramj
- Vaste gebruiker
- M@ri@nne
- Zeer actief
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
- zepenko
- Zeer actief
Re: hoe je hond nog gekker maken van de bal
Begrijpt hij wel hoe het apparaat werkt?lihramj schreef:Hallo
Waarom laat je hem niet gek worden op jou? Al wordt het idd bij een jachthond wel moeilijk als hij al achter een konijn aanzit.lihramj schreef:Nu heb ik een duitse staander die helemaal gek is op wild. Dus een konijn gaat voor de bal. Hoe krijg ik hem zo gek. k weet wel dat ik hem niet zo gek krijg als een border collie op de bal maar een beetje i AL GENOEG. Wie kan me helpen?
- kristien
- Actief
- Contacteer:
Hoi,
Ik had ook zo een hond: bal kwam uit het apparaat en bleef voor haar voeten liggen en ze deed niks (dwaas rond zich kijken). Mij is toen gezegd dat als ze niet reageert (niet te lang wachten), bal zelf opnemen en heel enthousiast een eindje weggooien, als ze daar dan achter gaat nog even enthousiast met bal en hond spelen.
De oefening aan het apparaat zo voortdoen tot ze de associatie gelegd heeft (en niet bijvoorbeeld al beginnen met 'poot'. Bij mijn hond lukt het al beter .
Kristien
Ik had ook zo een hond: bal kwam uit het apparaat en bleef voor haar voeten liggen en ze deed niks (dwaas rond zich kijken). Mij is toen gezegd dat als ze niet reageert (niet te lang wachten), bal zelf opnemen en heel enthousiast een eindje weggooien, als ze daar dan achter gaat nog even enthousiast met bal en hond spelen.
De oefening aan het apparaat zo voortdoen tot ze de associatie gelegd heeft (en niet bijvoorbeeld al beginnen met 'poot'. Bij mijn hond lukt het al beter .
Kristien
- Jorda
- Actief
flyball
Ik loop zelf al een paar jaar met twee honden Flyball en vaak spelen mensen elke dag met de bal en daardoor hebben ze vaak minder interesse in de bal op het moment dat ze voor het apparaat staan. De honden moeten de link gaan leggen tussen iets leren (poot en vangen) en dat de beloning leuk is, namelijk de bal. Speel eens een hele week NIET met de bal zodat als ie op het veld komt om te Flyballen hij blij is dat ie weer met een bal mag spelen. Onthoudt ook dat het een spelletje is, dus leg niet te veel druk en als de hond de bal niet gelijk pakt, ga dan zelf uitdagend met de bal spelen. Het lijkt een simpel spel (en als ze het kunnen is het dat ook), maar de honden moeten leren een goede coordinatie te krijgen (het snel vangen van de bal en tegelijk draaien) en ze moeten leren op afstand te werken wat ook best moeilijk is.
Dus mijn advies is, niet spelen met de bal en lekker gek doen op het veld!
Greetz van Jorda.
Dus mijn advies is, niet spelen met de bal en lekker gek doen op het veld!
Greetz van Jorda.