Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
zelf dokteren?
Moderator: moderatorteam
-
Daan
zelf dokteren?
Doen jullie dat en wat en waarmee/waarbij?
- Ca Cajuina
- Zeer actief
Re: zelf dokteren?
Ja. Vooral bij kleine wondjes of wanneer ik zeker weet wat het probleem is en ik daar een oplossing voor heb.Daan schreef:Doen jullie dat en wat en waarmee/waarbij?
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Inderdaad bij kleine wondjes etc. wel.
Nu Marouck weer melkgift heeft ben ik ook eerst met een homeopathisch middel (Ablavetsem) in combinatie met kamferspiritus bezig. Als dat niet voldoende werkt kan ik altijd nog naar een regulier medicijn grijpen.
Als er gehoest wordt geef ik ook eerst hoestdrank.
En toen Danco laatst mank liep en het al heel snel duidelijk werd dat het vanuit zijn schouder kwam, hebben we ook zelf eerst rust gegeven en wat metacam als pijnstiller, na een paar dagen was het toen ook weer over.
Als ik het niet vertrouw ga ik wel eerst naar een dierenarts trouwens.
Nu Marouck weer melkgift heeft ben ik ook eerst met een homeopathisch middel (Ablavetsem) in combinatie met kamferspiritus bezig. Als dat niet voldoende werkt kan ik altijd nog naar een regulier medicijn grijpen.
Als er gehoest wordt geef ik ook eerst hoestdrank.
En toen Danco laatst mank liep en het al heel snel duidelijk werd dat het vanuit zijn schouder kwam, hebben we ook zelf eerst rust gegeven en wat metacam als pijnstiller, na een paar dagen was het toen ook weer over.
Als ik het niet vertrouw ga ik wel eerst naar een dierenarts trouwens.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Oppervlakkige wondjes en Hotspot behandel ik meteen zelf. Als de plekken Hotspot te erg worden en hij moet een antibioticakuur dan ga ik naar de dierenarts.
Verder ben ik iemand die bij veel dingen meteen naar de dierenarts hol. Soms een beetje te snel en dan is het wel een dure grap.
Verder ben ik iemand die bij veel dingen meteen naar de dierenarts hol. Soms een beetje te snel en dan is het wel een dure grap.
Groetjes van Charlotte

- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
wij doen zoveel mogelijk zelf , we hebben ook heel veel spullen liggen, die we meegekregen hebben van onze DA ,pijnstillers , koortsremmers , antiebraakmiddel , AB enz , speciaal omdat we niet steeds voor ieder dingetje een pokke stuk hoeven te rijden. Maar we overleggen wel eerst alles met hem per telefoon , en houden hem elkedag op de hoogte hoe het gaat met de patient .

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.