Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vraagje over hond en vakantie

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Hsien

vraagje over hond en vakantie

Ongelezen bericht door Hsien »

Als we binnen Nederland met vakantie gaan dan nemen we Beau altijd mee, maar naar het buitenland hebben we dat nog nooit gedaan. Nu gaan we in de zomer naar Bretagne en twijfelen nog of we hem gaan meenemen. Hier op de site heb ik al gelezen dat Bretagne juist heel hondvriendelijk is, das dus 1 twijfel minder :wink:.
Wat zijn jullie ervaringen met het meenemen van de hond[en] op vakantie naar het buitenland?

Groet,
Vivian
de drentjes
Actief

Ongelezen bericht door de drentjes »

Hoi,

Wij nemen de honden altijd mee op vakantie. Die ene keer dat we noodgedwongen zonder gegaan zijn heb ik de hele tijd de dagen geteld tot dat we weer naar huis gingen. Niet te geloven maar ik verveelde me zonder hen.

Met Frankrijk heb ik geen ervaring. Wel een paar keer er doorheen gereden en in het bos gewandeld (ardennen)maar verder niet. Belgie (ardennen) is prima; daar gaan we ook al jaren heen. Duitsland, Oostenrijk ook maar dat is al een aantal jaren geleden maar ook nooit problemen gehad.

Deze zomer gaan we naar Wales dus ik ben benieuwd hoe dat is.
dan moeten ze een paar uur alleen in de auto blijven (gedurende de overtocht)

Hou je er wel rekening mee dat je een geldige rabiesenting moet hebben?

www.dogsincluded.nl

En als we op stap gaan met de honden heb ik ook altijd hun papieren bij me voor het geval dat..... Maar we hebben ze nog nooit nodig gehad.

Wil
annemie
Zeer actief

Ongelezen bericht door annemie »

Wij zijn al verschillende keren met Boris naar Frankrijk geweest, het is altijd heel goed meegevallen.
Ik zou wel uitzoeken of je met de hond op het strand mag, kan zijn dat ze daar moeilijk over doen. Een van de eerste dingen die ik doe, is het adres van een dierenarts zoeken, kan altijd van pas komen.
groetjes!Afbeelding
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Een paar jaar geleden onze Bordeaux Dog Ramyra meegenomen op vakantie naar Oostenrijk.
Oostenrijkers zijn over het algemeen bang voor grote honden. Grote honden worden meestal als waakhond gebruikt zeker op het platteland.
Vorig jaar mijn twee Heelers meegenomen en dat ging prima. Toen waren mensen heel belangstellend en maakte vaak een praatje over de honden. We sliepen overigens in een hotel met de honden.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Vivian,

Voor ons geen vakantie zonder onze dogjes. Dus ook op onze kampeervakanties in Frankrijk gaan de dogjes gewoon mee!
yana en mokke

Ongelezen bericht door yana en mokke »

Ook wij nemen onze hondjes steeds mee op reis naar Frankrijk. Daar wij op prive terrein zitten te vissen hebben we nog nooit problemen gehad over het loslopen. Nu blijkt dat er steeds meer niet-eigenaars er problemen mee hebben dat de karpervissers hun hond meebrengen, wordt dit jammerlijk genoeg op meer en meer meren verboden...... Gelukkig gaan wij steeds naar hetzelfde meer en is de eigenares eigenlijk een beetje verliefd op ons mokke'tje. Dit jaar is het de eerste maal dat yana mee gaat, maar we verwachten wel dat ze zich daar te pletter gaat amuseren.
dobervriendin
Zeer actief
Mijn ras(sen): dobers en hollanders
Contacteer:

Ongelezen bericht door dobervriendin »

Wij gaan altijd met de honden op vakantie en nooit geen problemen.
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

We zijn net naar Zweden, Lappland en zelfs een beetje Finland geweest en het was weer reuze gezellig met zijn vieren. In september gooien we Noorwegen erbij en gaan we echt naar Finland.
AfbeeldingAfbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Onze honden zijn vrijwel altijd meegeweest op vakantie (uitzondering van een paar weekends, dat ze bij vrienden logeerden). Omdat mijn ouders altijd kamperen en liever een stevige wandeling in de bergen maken dan aan het strand liggen, kunnen de honden dus makkelijk mee.
Op een camping waar de honden niet welkom zouden zijn, willen ze niet eens staan. Kan mij niet herinneren dat er ooit een probleem tijdens de vakanties zijn geweest en de jongens hebben dus al diverse Europese landen 'gezien'. O.a. Duitsland, Oostenrijk, Zwiterserland, Hongarije en Tsjechië.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ze gaan mee. Wel zoeken wij de bestemmingen heel duidelijk uit met in ons achterhoofd de honden. Frankrijk zal ik daarom niet snel doen. Niet om de insectenellende, en niet om de temperatuur. Wij zoeken het dichter bij huis, of noordelijker.
Fozze
Actief

Ongelezen bericht door Fozze »

Wij gaan nooit op vakantie zonder Fozze, meestal gaan we naar Zuid-Frankrijk en huren we daar een woning met tuin. Wel steeds goed vermelden dat er een hond bij is en dat deze groot is. Ik doe dit meestal per fax of e-mail om problemen te vermijden. Is altijd super en heb nog nooit een negatieve opmerking gekregen in Frankrijk.
Groetjes Veronique en ne dikke poot van Fozze

Afbeelding
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

ik kampeer altijd met mijn honden (en mijn oudste is nu 14 jaar) en wel met een tent. Vaak in Frankrijk geweest en nooit problemen gehad. Alleen moet je wel altijd campings uitzoeken waar honden toegelaten worden.
Vorig jaar ben ik naar Tsjechie gegaan. Het meest hondvriendelijke land dat ik ooit meegemaakt heb: niemand is bang voor honden en als je op een terras gaat zitten komen ze de bestelling opnemen met een bak water voor de hond in de hand!( het was er warm!) Oftewel je hond heeft eerder drinken als jijzelf.
Als klap op de vuurpijl bleek ik op een kleine tsjechische camping beland te zijn, waar niemand zijn hond vastlegde. Als hij te ver afdwaalde riep je je hond terug en je zorgde dat hij niet op het terrein zijn behoefte deed.
De hond mocht mee het strandje op ( het lag aan een meer) en kon dus lekker zwemmen.( Ooit samen met je hond gezwommen?//)
En in Tsjechie hebben ze op campings vuurkuiltjes, dus als je geluk hebt en een goed plekje weet te veroveren ,kan je 's avonds een kampvuurtje maken! Het hout daarvoor werd zelfs op de camping verkocht.
De Tsjechen zelf zijn mensen die gemakkelijk zijn en zich niet gauw druk maken om iets. Perfect land om op vakantie te gaan met honden.
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Ma-Rianne schreef:ik kampeer altijd met mijn honden (en mijn oudste is nu 14 jaar) en wel met een tent. Vaak in Frankrijk geweest en nooit problemen gehad. Alleen moet je wel altijd campings uitzoeken waar honden toegelaten worden.
Vorig jaar ben ik naar Tsjechie gegaan. Het meest hondvriendelijke land dat ik ooit meegemaakt heb: niemand is bang voor honden en als je op een terras gaat zitten komen ze de bestelling opnemen met een bak water voor de hond in de hand!( het was er warm!) Oftewel je hond heeft eerder drinken als jijzelf.
Als klap op de vuurpijl bleek ik op een kleine tsjechische camping beland te zijn, waar niemand zijn hond vastlegde. Als hij te ver afdwaalde riep je je hond terug en je zorgde dat hij niet op het terrein zijn behoefte deed.
De hond mocht mee het strandje op ( het lag aan een meer) en kon dus lekker zwemmen.( Ooit samen met je hond gezwommen?//)
En in Tsjechie hebben ze op campings vuurkuiltjes, dus als je geluk hebt en een goed plekje weet te veroveren ,kan je 's avonds een kampvuurtje maken! Het hout daarvoor werd zelfs op de camping verkocht.
De Tsjechen zelf zijn mensen die gemakkelijk zijn en zich niet gauw druk maken om iets. Perfect land om op vakantie te gaan met honden.
Hoi Marianne,

Hier kan ik me helemaal bij aansluiten! :ok:
dobervriendin
Zeer actief
Mijn ras(sen): dobers en hollanders
Contacteer:

Ongelezen bericht door dobervriendin »

ik sluit me hier ook bij aan een super land Tjechie
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf
sam&gijs
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sam&gijs »

Ik heb m'n honden ook een aantal keren meegenomen naar frankrijk en kan zeggen datdat een hondvriendlijk land is.
we hebben nooit problemen gehad. :ok:
Lidy
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Lidy »

Ma-Rianne schreef:ik kampeer altijd met mijn honden (en mijn oudste is nu 14 jaar) en wel met een tent. Vaak in Frankrijk geweest en nooit problemen gehad. Alleen moet je wel altijd campings uitzoeken waar honden toegelaten worden.
welke camping was dat...? klinkt heel goed :idea:
Liefs Lidy

"Een hondenleven is zo gek nog niet!"
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”