Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wandelen in de regen?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Takkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
Aantal honden: 1

Wandelen in de regen?

Ongelezen bericht door Takkie »

Ik weet niet of hier al eens een discussie over is geweest, maar er is me iets opgevallen:

Als het mooi weer is, lijkt het of ineens iedereen zijn/haar hond gaat uitlaten.
Als het regent, lijkt het wel of ik de enige in het bos ben. Of dan ineens niemand meer zijn/haar hond uitlaat.

Ik vind dat wel een beetje raar.
Natuurlijk wacht ik wel eens tot er een bui over is gewaait, maar ik blijf nooit thuis omdat het slecht weer is.

En jullie?
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

soms idd ff wachten tot de bui over is, maar ja, als die een hele dag duurd....

ik heb een mooie knalrode regenpak. die trek ik aan en ga dan wandelen met de honden.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ook ik ga gewoon lopen hoor, lekker rustig :wink:
Maar na een paar dagen regen ben ik het wel een beetje zat
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Inderdaad opvallend. Moet zeggen dat ik ook liever niet in een hoosbui loop, maar ik vind het op zich wel prettig wandelen als het een beetje miezerd. Word je nauwelijks nat van, maar het is wel lekker rustig.
Afbeelding
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Fribbel van mij houdt niet van regen. als het hard regent weigert hij te lopen.
vanmorgen ben ik wel tijdens een plensbui in het bos geweest, maar toen had ik z'n balletje mee. dan vergeet hij de regen even.

het was wel rustig iid, maar ik ben toch nog wel wat mensen+honden tegengekomen. maar ik woon dan ook in een grote stad en loop in 1 van de weinige losloopgebieden
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Re: Wandelen in de regen?

Ongelezen bericht door Podenji »

Takkie schreef:Ik weet niet of hier al eens een discussie over is geweest, maar er is me iets opgevallen:

Als het mooi weer is, lijkt het of ineens iedereen zijn/haar hond gaat uitlaten.
Als het regent, lijkt het wel of ik de enige in het bos ben. Of dan ineens niemand meer zijn/haar hond uitlaat.

Natuurlijk wacht ik wel eens tot er een bui over is gewaait, maar ik blijf nooit thuis omdat het slecht weer is.

En jullie?
mijn honden willen niet ver wandelen met harde regen, dus dat is ook in mijn voordeel :mrgreen:
maar het valt me wel op dat er heel weinig mensen wandelen als er een klein buitje is, of een donkere wolk of warmer dan 20 graden of kouder dan 10 graden.....
met minder of heel mooi weer, kom je alleen de " Die hards" tegen lijkt het wel
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

hier in rotterdam hebben ook weinig mensen zin om met de regen naar buiten te gaan ik vindt het helemaal niet erg en ga juist met regen naar buiten met monky kan hij lekker stukken los lopen ik kom dan zelden mensen & honden tegen amy vindt regen niet leuk en wacht ik altijd ff op de buurman als ze lekker kan spelen met een andere hond vindt ze het wel leuk maar ja als je dan niemand buiten tegen komt is het voor haar dus niet gezellig
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Sandracula
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sandracula »

Wij gaan ook gewoon wandelen als het regent :ok:
Nessa vindt regen niet echt leuk (ze schudt zich iedere 5 meter uit en trekt een kop alsof ze ieder moment dood kan gaan :mrgreen: ), maar ik vind het heerlijk :wink:
Ook hier is het net alsof ik de enige ben die buiten loopt en àls ik dan iemand tegenkom, zijn het altijd dezelfde :19:
Regen, vorst, sneeuw, niets houdt ons tegen om te gaan wandelen, alhoewel: als het 30 graden is zie je ons niet veel buiten, dan staan we gewoon een paar uurtjes eerder op en gaan we rond half 6 'smorgens voor de grote ronde :8):
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Ik heb nog geen hond maar ga wel vaak wandelen, ook in de regen. Het valt mij inderdaad ook op dat zodra het mooi weer is er heel veel honden met hun baasjes wandelen. Die honden zie je niet als het regent.
Als mijn hond er straks is weerhoudt de regen mij niet toch te gaan lopen. Ik schaf een lekker regendicht pak aan en lopen maar..

Als het mooi weer is op zondag is het bos afgeladen met honden maar als het regent loopt er bijna niemand :19:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ik ga niet naar het bos wanneer het regent, maar ik laat mijn honden wel gewoon uit.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

wij wandelen wel, maar met regen korter dan anders.

sam is namelijk een enorme zeikzak en ik ben alleen bezig hem onder stuiken vandaan te trekken....

hij vind er niks aan. loopt op het plein altijd los perfect naast me en als het regent kan ik knipperen met mijn ogen en zit ie tegen de voordeur aangeplakt... :19:
Afbeelding
Ben
Actief
Mijn ras(sen): Boerenfox

Ongelezen bericht door Ben »

Wandelen in de regen?

:denken: :idea: Daar groeit je haar van toch?
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Sommige honden houden niet van regen.

Ik heb laatste nog een poging tot gedaan toen het zo regende, ik dacht ik ga lekker naar het bos.

Nou joepie, wat was het leuk, twee honden die aan je been plakken met de staart tussen de benen en de oren stijf tegen de kop aan.

Nou ja, laat maar dan. :denken:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

als het hele harde regen is, doe ik casper er echt geen plezier mee...
staart laag, oren helemaal plat, en steeds uitschudden....
nee dat vind ie niks
maar zulke regen als nu?
gewoon van die zachte regen en een beetje miezerig, vind ie helemaal niet erg!
en ik ook niet!

al is het wel zo dat als het wat warmer is, dat ik dan wel geneigd ben om een stukkie verder en langer te lopen als normaal
dus dan zie je mij idd ook komen op plekken waar ik met vies weer niet kom
net als vele mensen, en dan is het ook een stuk drukker
Branka
moderator

Ongelezen bericht door Branka »

Ja, die heb je inderdaad. Ergens wel een luxe. Wij hebben meer van die 'slecht weer honden'. Die lopen extra te teuten bij een regenbui. Alsof ze doorhebben dat je eigenlijk wilt opschieten :roll: :mrgreen:
Afbeelding
Bowie
Actief

Ongelezen bericht door Bowie »

Juist als het regent gaan wij wandelen, lekker rustig in het bos :wink:
Groetjes van Marjolein, Bowie, Chanti & Chamook
samX
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door samX »

Sam houdt niet van harde regen, dus dan doen we alleen de korte ronde. Het valt mij ook op dat hier in de lente de meeste mensen pas weer in het bos komen. In de winter en in de regen kom je altijd dezelfde honden (en baasjes) tegen.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Bowie schreef:Juist als het regent gaan wij wandelen, lekker rustig in het bos :wink:
Wij ook ja want mijn honden hebben er totaal geen hekel aan
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Nou minyo vind regen maar niks!! dus zo kort mogelijk..anders vliegtie zelf wel naar huis! :mrgreen:
Afbeelding
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

ik ga gewoon wandelen in de regen, maakt me niks uit, ook onze honden vinden het niet erg. Op de dijk waar ik vaak wandel met de honden, is geen kip als het regent. Ook niet als het bewolkt is. Alleen als de zon schijnt zijn er mensen te vinden, daarom noem ik ze ook mooi weer mensen :mrgreen:
Als het mooi weer is, en ik wandel op de dijk, kom ik ook meteen baasjes met honden tegen die ik nog nooit eerder gezien heb. Maar de meeste baasjes met honden die ik ken, kom ik bijna iedere dag tegen.
vinkje
Zeer actief
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Weer of geen weer, regen of droog, warm of koud, ik ga wandelen met Beau, Beau vind het heerlijk als het regent. En je komt inderdaad geen hond tegen :mrgreen: Toen het laatst die warme dag was, kwam ik echt mensen met honden tegen die ik nog nooit gezien heb.
Hier in de straat woont ook zo'n luie madam, van haar huis tot het rozenperk hier in ons straatje is het nog geen 25 meter, ze komt naar buiten met haar Alaskan Malamute, loopt naar het perk hond mag piesen en poepen en hup madam is weer naar binnen, die hond krijgt geen beweging, en zo herhaald zich dat ongeveer drie keer per dag. :19:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Angeniet
Erelid

Ongelezen bericht door Angeniet »

Juda is ook zo'n heerlijke slecht-weer-hond, zalig en Izzy krijgt ook al aardig de smaak te pakken. Bij een blokje om in de buurt word ik ook kletsnat, dus dan kunnen we het maar beter leuk hebben en trekken we er gewoon op uit!
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Wij gaan gewoon naar het bos of het land op. De honden vinden het heerlijk en wij ook. :19: Als het warmer dan 19/20 graden is zijn die van ons niet vooruit te branden. Dan maken we de rondjes korter.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
cane corso
Zeer actief

Ongelezen bericht door cane corso »

WIj wandelen dus ook gewoon met regen, gisteren nog hebben we in t'leesten gewandeld toen er een wolkbreuk kwam.
Net daarvoor was er onder een conflict tussen 2 reuen waar Alonso zich mee bemoeide een duw geweest waardoor hij helemaal onder ging in een plas en daardoor niet rood maar zwart was.
Toen we door liepen kwam die wolkbreuk en wij waren allemaal nat tot op ons ondergoed maar wat kan mij dit schelen.
Daarna zouden we nog koffie drinken bij een mede loopster en daar hebben we alles in de droger gegooid en allemaal een badlaken gekregen om om te slaan en zijn we lekker aan de koffie,thee,koek en brood gegaan.
Na een uurtje hadden we onze kleren weer aan en waren niet gesmolten.
Als ik terug denkt had ik nog wel langer willen lopen maar er waren mensen met alleen maar een trui aan dus dat wilden we hun niet aan doen.
Ik heb speciaal een waxhoedje op de hondenshow aangeschafd en daar was ik wel blij mee, mijn haren waren i.i.g. droog.

Dus voor ons gewoon wandelen in de regen. :ok:
Groetjes van Deborah, Spiky en Alonso.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Als het regent, en wij moeten naar buiten, dan denk ik altijd k*tttt. Maar goed, ik ga toch, want die van mij hebben er geen benul van of het regent of niet, die moeten gewoon naar buiten.
En als ik eenmaal nat ben, dan maakt het ook allemaal geen reet meer uit. Dan zing en dans ik in de regen, want eigenlijk is het ook wel heel erg lekker om je door- en doornat te laten regenen. En het is inderdaad zo heerlijk rustig buiten. En dan thuis lekker een warme douche, of een warm bad. Heerlijk :mrgreen:
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Ik wandel gewoon door hoor :mrgreen:
Behalve afgelopen dinsdag niet, ik stapte dapper uit de auto (midden in een gigantische hoosbui) Na veel gepier alle honden uit de bus (arme Yildah, die had er de pest in :mrgreen: )

Na tien minuten alles weer in de bus gezet omdat het ging onweren. Ik heb samen met de honden achterin de bus gezeten en toen het onweer over was zijn we verder gewandeld.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Ik loop ook gewoon met regen.
Om 8.30 uur ga ik naar het bos of naar het water.
Behalve in schoolvakanties.
Wat een zeikneuzen kunnen die dochters van mij zijn zeg....
:devil: :devil: :devil:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Wij wachten altijd de bui af. De hond vindt harde regen heel erg en wil dan geen stap verzetten. Verder lopen we altijd elke dag ongeveer drie uur buiten, tegenwoordig vaak vier.

Met mooi weer kom je altijd heel andere honden tegen dan normaal, dat valt soms wel op. Ik denk dat veel mensen gewoon een kort rondje doen in het koude seizoen en op een lekkere dag naar het losloopgebied gaan.

Begrijpen doe ik dat niet, want de hond moet toch elke dag lekker kunnen rennen. Juist als het koel is, kan je een lekkere lange wandeling met je hond maken. Afgelopen zondag heeft onze hond de hele middag geslapen en wilde geen poot verzetten, alleen om naar haar waterbak te lopen.

Met mooi weer zie je ook ineens mensen met de hond aan de fiets, terwijl het veel te warm is voor zo'n beest om zo te draven naast de fiets :boos:

Anne
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Het is maar water denk ik altijd en het droogt wel hoor, maar dan moet je wel een hondje hebben wat naar buiten wil met regen, die van mij komen de deur uit en zien de regen en willen gelijk alweer links en rechtsomkeerd maken :mrgreen: .......wat dan opvalt is dat ze in no-time alles eruit persen en doen en dan gaan tegenstribbelen dat ze weer terugwillen.
Mama Sanneke
Zeer actief

Re: Wandelen in de regen?

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Takkie schreef:Ik weet niet of hier al eens een discussie over is geweest, maar er is me iets opgevallen:

En jullie?
Dat is in Belgie ook zo maar nog erger.
Als de zon schijnt zie je ze uit hun schulpjes komen, als het regent helemaal niet en bij het gewone weer bwa wat zal ik zeggen :mrgreen:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”