Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Weer een meitoxine Golden

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Marion.

Weer een meitoxine Golden

Ongelezen bericht door Marion. »

Meisje van 6 is vol in haar gezicht gebeten door een Golden. Mensen dachten gelijk aan Saar en Miep (wij lopen daar 3 van de 4 keer per dag). Naaste buren, die ook een Golden hebben, hebben dat gelijk en stellig afgewezen.
Blijkt dus de Golden te zijn van de meneer van 80. Die wel eens met zijn hond fietst. Hem ook wel eens uitlaat tot het bosje en weer terug.

Zwaar kut dit. Je kunt die man zijn hond niet afnemen. Maar het kind is voor haar leven getekend. En zomaar even nog 2 "getuigenverslagen" en Saar of Miep had doodgemoeten :eek:
Rebel
Actief

Ongelezen bericht door Rebel »

:boos: Die getuigenverslagen kan ik ook niet tegen. "Het was een Golden Retriever" welke van de 1000? :boos:

Maar het is wel een dilemma, ik hoop dat ze aardig zijn voor die baas en dat hij dan maar zijn hond met een muilkorf om moet uitlaten maar in ieder geval zijn ze nog bij elkaar :roll:
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Jeetje dat is schrikken! Dat men zomaar even naar Saar en Miep wijst :jank: En helaas lijken alle Goldens op elkaar voor een leek.
Afbeelding
Marion.

Branka schreef:Jeetje dat is schrikken! Dat men zomaar even naar Saar en Miep wijst :jank: En helaas lijken alle Goldens op elkaar voor een leek.
Yep. Kun je ze ook nog niet eens kwalijk nemen ook niet.
Zoals Anja ook zegt, welke van de 1000? Nou, die twee die ik elke dag zie, daar leken ze op :eek:

Ben er overigens verder wel van overtuigd dat er meer is voorgevallen hoor. Hond is verder niet super-sociaal ofzo, maar doet niets. Als hij een kind gegrepen heeft, is er meer gebeurt. Baasje heeft er niet altijd zicht op, maar op zijn manier is het werkelijk een prima baas (en prima hond ook).
Ik hoop maar dat alles met een sisser afloopt. Dat kind meer geschrokken dan gwond is. En dat opa lekker met zijn Golden kan blijven fietsen (al dan niet gemuilkorfd)
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Hoe heeft dat kunnen gebeuren dan? Ik snap het even niet.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Marion.

Eline* schreef:Hoe heeft dat kunnen gebeuren dan? Ik snap het even niet.
Ik ook niet.
Er was een Golden, die daar een buurkindje vol in d'r gezicht gebeten heeft. Blijkbaar. Hoe dat gekomen is weet niemand (man is doorgefietst denk ik :denken: ). Maar die mensen kwamen wel gelijk met Saar en Miep als namen. Dat zijn goldens die ze meerdere keren per dag zien.

Ik denk wel dat die Golden van die oude fietsende man, kan gaan happen. Die hond is niets gewend, en die moet je als kind met rust laten ook. Man is niet meer snel genoeg om de boel in goede banen te leiden. En het is heel erg triest als dit uit de hand gelopen is (waar het wel op lijkt).

En wie is nu de schuldige? Ik vind dit heel erg moeilijk. Het is echt vreselijk voor dat kind hoor, maar het kind heeft wel een grensje overschreden. En dat had het niet moeten doen.
Ik zit hier ook met een knoop in mijn maag om de fietsende man, met zijn Golden...
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Marion. schreef:Het is echt vreselijk voor dat kind hoor, maar het kind heeft wel een grensje overschreden. En dat had het niet moeten doen.
maar zo'n kind weet dat natuurlijk niet.
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Jeetje wat erg. Verschrikkelijk voor dat kind natuurlijk, maar ook voor die oude man.
En dan dat mensen jou honden gaan aanwijzen als schuldige daar hoef je ook niet blij mee te zijn. Alle goldens lijke inderdaad wel op elkaar maar je ziet maar weer dat mensen die nergens van weten zomaar iemand beschuldigen.

Ik denk toch niet dat een hond zomaar bijt :wink: Volgens mij moet er toch meer zijn gebeurd (maar goed ik ken die hond dan wel niet). Maar ja daar kan je wel naar gissen en waarschijnlijk kom je er nooit achter wat er werkelijk is gebeurd. Wel fout van die oude man dan, als ie is doorgefietst, misschien uit paniek gevlucht :19: .Ik hoop dat dat kind er nog goed vanaf komt en dat die oude man zijn hond mag houden. Maar ja hier in Nederland is alles heel krom geregeld.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Ik ga me inhouden :roll:

Gelukkig maar dan dat het geen Staff of een van de andere "gevaarlijke" rassen is...
Want dan had z'n laatste uur bijna geslagen...
Belachelijk gewoon dat een Golden dan wel bij z'n baasje mag blijven maar goed...
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Leanne schreef:Belachelijk gewoon dat een Golden dan wel bij z'n baasje mag blijven maar goed...
Waarom nu toch, die hond kon er toch niets aan doen, en zijn baasje ook niet, het kind heeft het er zelf naar gemaakt... Goldens doen nooit iets verkeerd, wist je dat nog niet?
Rebel
Actief

Ongelezen bericht door Rebel »

Marion. schreef:
Branka schreef:Jeetje dat is schrikken! Dat men zomaar even naar Saar en Miep wijst :jank: En helaas lijken alle Goldens op elkaar voor een leek.
Yep. Kun je ze ook nog niet eens kwalijk nemen ook niet.
Zoals Anja ook zegt, welke van de 1000? Nou, die twee die ik elke dag zie, daar leken ze op :eek:

Ben er overigens verder wel van overtuigd dat er meer is voorgevallen hoor. Hond is verder niet super-sociaal ofzo, maar doet niets. Als hij een kind gegrepen heeft, is er meer gebeurt. Baasje heeft er niet altijd zicht op, maar op zijn manier is het werkelijk een prima baas (en prima hond ook).
Ik hoop maar dat alles met een sisser afloopt. Dat kind meer geschrokken dan gwond is. En dat opa lekker met zijn Golden kan blijven fietsen (al dan niet gemuilkorfd)
:offt:
Bedankt dat je me net geopereerd hebt :wink:
De naam is Martijn :wink:
Marion.

Wil de hond schreef:
Leanne schreef:Belachelijk gewoon dat een Golden dan wel bij z'n baasje mag blijven maar goed...
Waarom nu toch, die hond kon er toch niets aan doen, en zijn baasje ook niet, het kind heeft het er zelf naar gemaakt... Goldens doen nooit iets verkeerd, wist je dat nog niet?
Wat vreselijk flauw :tong:
De man kijkt niet naar z'n hond om, dat zeg ik. En die hond is in helemaal niets geinteresseerd. De oude man kan fietsen met de hond aan een gewoon lijntje. En ook als de 4 teckels met veel herrie langs hem lopen, blijft hij stoïcijns vooruit lopen (de hond dus).
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Leanne schreef:Ik ga me inhouden :roll:

Gelukkig maar dan dat het geen Staff of een van de andere "gevaarlijke" rassen is...
Belachelijk gewoon dat een Golden dan wel bij z'n baasje mag blijven maar goed...
ben ik heb mee eens. niet dat ik vind dat die golden afgemaakt moet worden hoor, maar een staff of ofzo had al een spuitje gehad.
en deze golden wordt als uitzondering gezien terwijl bij andere rassen het hele ras over 1 kam geschoren wordt. van "zie je wel, die zijn agressief"
Branka
moderator

Sorry hoor, maar net als het belachelijk is dat een Staff na 1 incident bij zijn baas zou moeten worden weggehaald is het ook belachelijk dat dit met een Golden zou moeten gebeuren.
We weten niet wat de exacte aanleiding is geweest. Als de hond zo stoïcijns is als Marion stelt, moet er m.i. iets zijn voorgevallen waarom deze hond is uitgevallen.
Afbeelding
Marion.

Floortje schreef:

ben ik heb mee eens. niet dat ik vind dat die golden afgemaakt moet worden hoor, maar een staff of ofzo had al een spuitje gehad.
en deze golden wordt als uitzondering gezien terwijl bij andere rassen het hele ras over 1 kam geschoren wordt. van "zie je wel, die zijn agressief"
Gelukkig generaliseren jullie helemaal niet :eek:

Er is net pas "vastgesteld" welke hond het heeft gedaan. Het is nog helemaal niet bekend wat er met de hond gaat gebeuren. Dat ik er zo over praat komt niet omdat het een Golden is, maar omdat ik die hond een beetje ken.
Maar goed, ik zal jullie aanbevelingen doorgeven. Misschien doen ze er wat mee :19:
Leanne
Zeer actief

Schijnbaar denken jullie dus dat ik die hond dood wil hebben? :piew:
Dat bedoel ik dus helemaal niet...
Wat ik bedoel is dat het niet eerlijk zou zijn als de Golden zou mogen blijven leven....terwijl een Staff bv meteen inbeslag zou zijn geworden
En we weten allemaal dat hij/zij dan een spuit zou krijgen...
Afbeelding
Branka
moderator

Ik meen toch dat het duidelijk is dat de meeste mensen het belachelijk vinden dat een Staff na het 1e incident in beslag wordt genomen. Dus waarom moet een ander ras er dan ook maar aan geloven omdat dat bij een Staff ook zo is?
En nee, deze mening heb ik niet omdat het nu 'mijn' ras betreft. Ik vind het ook belachelijk als een Staff na het 1e incident in beslag wordt genomen. Ik heb n.l. kennis met dat ras mogen maken (de AmStaff) en ik ben er stiekum een beetje verliefd op geworden. Hartstikke lieve en mensvriendelijke honden, die ik tot nu toe heb meegemaakt.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Leanne schreef:Schijnbaar denken jullie dus dat ik die hond dood wil hebben? :piew:
Dat bedoel ik dus helemaal niet...
Wat ik bedoel is dat het niet eerlijk zou zijn als de Golden zou mogen blijven leven....terwijl een Staff bv meteen inbeslag zou zijn geworden
En we weten allemaal dat hij/zij dan een spuit zou krijgen...
Je punt is duidelijk, maar je verwoordt het alsof je er de pest in hebt dat de golden niet al dood is. Ik kan me niet voorstellen dat dat is wat je bedoeld. Het is niet eerlijk dat een staff al was ingeslapen. Gelukkig wordt er bij de golden dus nog even verder gekeken dan de neus lang is en we kunnen alleen maar hopen dat men dat voortaan ook bij bv een staffie zo aanpakt.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Leanne
Zeer actief

Soms kunnen dingen idd iets wat raar uit m'n strotje komen :mrgreen:
Maar goed...het is dus duidelijk wat ik bedoel...
Ik wens geen hondjes dood hoor :wink:
Afbeelding
Marion.

Leanne schreef:Soms kunnen dingen idd iets wat raar uit m'n strotje komen :mrgreen:
Maar goed...het is dus duidelijk wat ik bedoel...
Ik wens geen hondjes dood hoor :wink:
Gelukkig maar :mrgreen:
Er was verder vandaag geen nieuws. Wel even een aanvulling op gisteren. Het is dus gebeurd in het loslaat-bosje daar, wat helaas grenst aan de tuin van het meisje. En de tuin van dat meisje is niet afgesloten. En iedereen die zijn honden daar los heeft lopen, lijnt ze daar ergens pas aan (ik ook dus). Zal het vertrouwen van het meisje geen goed doen :jank:
Ik zal de honden in elk geval de komende tijd al in het bosje aanlijnen.

Wat zou er trouwens gebeuren als ze één van mijn honden als schuldige aanwijzen? Moet ik dan bewijzen dat we daar niet waren om die tijd?
Sophia
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Sophia »

Nou!! dat hoop ik niet voor je, dat wordt dan lastig.... :eek:

Het lastige is dat als een kleine hond bijt je denkt hè wat een rot hond terwijl als een grote hond bijt heb je vaak meer schade.
Je moet ze de kost geven die nu al om mijn Bordeaux heen lopen alsof ze aangevallen kunnen worden.... :mrgreen:....ze is 6 maanden.

Dat deden ze niet bij Chipie (jackR) en chip had ook een meisje "gebeten" in haar oor als waarschuwing, ze had hem in wurggreep..... :19: ......terwijl hij niet chagrijnig is tegenover kinderen...
Barely legal
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barely legal »

Het is inderdaad wel erg, nou moet ik zeggen ik heb ook een golden en 3 Terreirs maar kinderen lopen ook zo op Humming (de Golden) af zonder te vragen of ze te vertrouwen is.
Nou is Humming een goedsul en dol op kinderen maar mijn oudste terrier niet, toen ze pups had heeft ze dus ook op straat een kind gebeten, ik zei nog tegen dat jongetje je moet haar niet aaien loop maar door, en dat jongetje doet toch zijn handje richting Doris en die zei hap.
Ik wist dat ze niet te vertrouwen was en probeerde de kinderen ook te vermijden maar dat ging niet meer, want die kinderen kwamen wel op mijn honden af.
Afbeelding

All at Barely Legal
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Marion. schreef:
Floortje schreef:

Gelukkig generaliseren jullie helemaal niet :eek:

Er is net pas "vastgesteld" welke hond het heeft gedaan. Het is nog helemaal niet bekend wat er met de hond gaat gebeuren. Dat ik er zo over praat komt niet omdat het een Golden is, maar omdat ik die hond een beetje ken.
Maar goed, ik zal jullie aanbevelingen doorgeven. Misschien doen ze er wat mee :19:
ik schreef al dat ik die hond niet dood wil hebben, maar daar wordt overheen gelezen. daar kan ik niks aan doen :19:
Marion.

Sophia schreef:Nou!! dat hoop ik niet voor je, dat wordt dan lastig.... :eek:
Is dat antwoord op mijn vraag of ik de onschuld van mijn honden moet bewijzen als dat kind die van mij als schuldige gaat aanwijzen?
Jeetje, hoe moet ik dat doen :denken:
Leanne
Zeer actief

De "Dader" is toch bekend he?
Dus ik snap niet waar jij je nu zo druk om maakt...
Afbeelding
Marion.

Leanne schreef:De "Dader" is toch bekend he?
Dus ik snap niet waar jij je nu zo druk om maakt...
Nou ja zeg :roll:
Omdat wij in allereerste instantie in beeld waren daar. Door hun buren (die wij dus goed kennen) is door middel van deduceren de "dader" naar voren gekomen. Zeker weten gaan ze dat nooit. Het was in het losloopbosje daar, en er waren geen volwassenen bij dat kind. De baas van de hond staat altijd aan het randje te wachten tot zijn hond terugkomt, dus die heeft vast ook niets gezien.

Mag ik vragen waarom ik me niet druk zou maken als mijn honden aangewezen worden?
Marion.

En dan daarbij, ik stel gewoon een vraag waar ik graag antwoord op wil. Sorry dat ik maar zo'n baasje met een Golden ben, ipv baas van een hond, maar als iemand het weet zou ik graag een antwoord willen:

Stel jouw hond wordt beschuldigd van het bijten van een meisje. Ligt de bewijslast dan bij de baas van die hond?
Branka
moderator

Marion. schreef:Mag ik vragen waarom ik me niet druk zou maken als mijn honden aangewezen worden?
Goede vraag. Ik vrees dat ik mij ook druk zou maken als mijn honden als dader aangewezen zouden worden terwijl ze onschuldig zijn. Als je bedenkt dat Saar en Miep misschien nog steeds als schuldigen zouden worden gezien zonder die buren en Marion moest gaan bewijzen dat het niet zo was.... Nee, dan snap ik dat je je druk maakt.

Vind het moeten bewijzen van de onschuld van jouw hond ook een beetje de omgekeerde wereld. Dacht toch dat het onschuldig was tot de schuld onomstotelijk wordt vastgesteld.
Afbeelding
Leanne
Zeer actief

Zijn jullie beide ongesteld of zo?
Ik stel een normale vraag hoor...
En niet op een bepaalde toon die jullie nu weer schijnen op te pikken sjonge jonge...

Ik nam aan dat het duidelijk was wie de schuldige hond was...
En ik nam niet aan dat jij nu nog steeds volgens jou schrijven dus...in een situatie zit waarin je schijnbaar moet bewijzen dat het jou hond(en) niet geweest zijn...
Dus vandaar mijn vraag (op een normale toon) waar je je nu druk om maakt...

Omdat ik dus niet wist dat jij je honden nog "vrij" moet praten
Afbeelding
Marion.

Leanne schreef:Dus vandaar mijn vraag (op een normale toon) waar je je nu druk om maakt...

Omdat ik dus niet wist dat jij je honden nog "vrij" moet praten
Op zo'n heel normale toon vond ik je vraag niet gesteld :wink:

Ik neem aan dat ik vrijgepleit ben. Ik maak me er in deze bewuste situatie niet druk om. Hoewel er dus in mijn achterhoofd wel steeds een stemmetje zit, van wat als? Stel nou dat wij wel aangewezen bleven. Wat dan? Kan ik voor mezelf genoeg bewijzen dat mijn honden het niet waren? En als ik het voor mezelf kan (omdat ik in de tuin zat), kan ik dat dan ook voor anderen?
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”