Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
pup 2 dgn oud wormpjes?
Moderator: moderatorteam
-
sabine
- nieuw lid
pup 2 dgn oud wormpjes?
Zoals in mijn voorstelstukje al stond, wij hebben twee pups van een vriendin van mij in huis, haar Lady had een nestje van 6 pups en moederhond overleed een dag na de bevalling.
Omdat 6 pups met de flesvoeden niet te doen was heb ik aangeboden er 2 op te halen en ze groot te brengen.
Ze eten beide goed (pupmelk van Royal Canin), (zijn nu dus net 3 dgn oud) plassen en poepen ook goed. Nou heeft een van de pups een beetje dik buikje, uitstulpend naar de zijkantjes. Opzich geen probleem maar nou zag ik dus vanmiddag een klein groen wormpje liggen bij hem. Dus gelijk dierenarts gebeld en die zei dat ze nog te jong waren om te ontwormen en dat hij zou opzoeken hoe of wat. Nog niks gehoord van hem maar ben toch wel heel benieuwd of dit vaker voorkomt en of het kwaad kan.
Hoop dat iemand kan helpen.
gr.Sabine
Omdat 6 pups met de flesvoeden niet te doen was heb ik aangeboden er 2 op te halen en ze groot te brengen.
Ze eten beide goed (pupmelk van Royal Canin), (zijn nu dus net 3 dgn oud) plassen en poepen ook goed. Nou heeft een van de pups een beetje dik buikje, uitstulpend naar de zijkantjes. Opzich geen probleem maar nou zag ik dus vanmiddag een klein groen wormpje liggen bij hem. Dus gelijk dierenarts gebeld en die zei dat ze nog te jong waren om te ontwormen en dat hij zou opzoeken hoe of wat. Nog niks gehoord van hem maar ben toch wel heel benieuwd of dit vaker voorkomt en of het kwaad kan.
Hoop dat iemand kan helpen.
gr.Sabine
- Barely legal
- Actief
- Contacteer:
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Nee weet ik niet zo snel was het niet groen van de ontlasting? Heb je het afgespoeld?
Is het mogelijk om naar een min (een pleegmoeder) te zoeken? Voor de opvoeding van zulke jonge pups zou ik een min gaan zoeken.
Sterkte met je hondjes.
Is het mogelijk om naar een min (een pleegmoeder) te zoeken? Voor de opvoeding van zulke jonge pups zou ik een min gaan zoeken.
Sterkte met je hondjes.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Barely legal
- Actief
- Contacteer:
- rianneke
- Zeer actief
Barely legal schreef:Mijn pups hebben ook heel erg last van wormen gehad, maar ik heb ze pas met 10 dagen voor nhet eerst ontwormt, en daarna echt heel precies elke 10 dagen.
Ze zijn dus in totaal 5 keer ontwormt, en elke keer kwamen er weer wormen vanaf.
Wat is het ras van de foto van jou hond?
groetjes
rianne
Groetjes,
Rianne en Layka
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
mag ik het voor mn beurt zeggen?rianneke schreef:Barely legal schreef:Mijn pups hebben ook heel erg last van wormen gehad, maar ik heb ze pas met 10 dagen voor nhet eerst ontwormt, en daarna echt heel precies elke 10 dagen.
Ze zijn dus in totaal 5 keer ontwormt, en elke keer kwamen er weer wormen vanaf.
groetjes
rianne
het hondje is een dandie dinmont terrier pup.
-
Gast
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Ik heb even de info van een lezing erbij gepakt.
Een pup kan tijdens de dracht door de moeder al worden besmet met wormen. Het is dus niet onmogelijk dat de pup wormen heeft. Na ongeveer nauwelijks 3 weken scheidt een pup dan ook wormeitjes uit en is daardoor dus een besmettingshaard voor zijn omgeving.
Vanaf ongeveer 2 weken moet een pup voor het eerst worden ontwormd.
Of jouw pups besmet zijn kan het beste een d.a. bevestigen.
Moet zeggen dat ik het met Rataplan eens ben dat als het je lukt om een min te vinden dit het beste is.
Een pup kan tijdens de dracht door de moeder al worden besmet met wormen. Het is dus niet onmogelijk dat de pup wormen heeft. Na ongeveer nauwelijks 3 weken scheidt een pup dan ook wormeitjes uit en is daardoor dus een besmettingshaard voor zijn omgeving.
Vanaf ongeveer 2 weken moet een pup voor het eerst worden ontwormd.
Of jouw pups besmet zijn kan het beste een d.a. bevestigen.
Moet zeggen dat ik het met Rataplan eens ben dat als het je lukt om een min te vinden dit het beste is.
- Barely legal
- Actief
- Contacteer:
little-wolf schreef:mag ik het voor mn beurt zeggen?rianneke schreef:Barely legal schreef:Mijn pups hebben ook heel erg last van wormen gehad, maar ik heb ze pas met 10 dagen voor nhet eerst ontwormt, en daarna echt heel precies elke 10 dagen.
groetjes
rianne![]()
All at Barely Legal
- rianneke
- Zeer actief
Barely legal schreef:little-wolf schreef:mag ik het voor mn beurt zeggen?rianneke schreef:Barely legal schreef:Mijn pups hebben ook heel erg last van wormen gehad, maar ik heb ze pas met 10 dagen voor nhet eerst ontwormt, en daarna echt heel precies elke 10 dagen.
groetjes
rianne![]()
wat een schatje zeg, weer wat geleerd ik had er nog nooit van gehoord
groetjes
rianne
Groetjes,
Rianne en Layka
-
sabine
- nieuw lid
-
jidde
-
sabine
- nieuw lid
nou dit verhaal van mij zal je niet eerder gelezen kunnen hebben, dit loopt net 5 dgn.
Ja een pleegmoeder is idd een optie, ik hoop dus dat onze teef de zorg overneemt wat inmiddels al heel aardig gaat.
Voel me een beetje een boeman na deze reacties, ik heb gehandeld uit liefde voor de dieren en omdat ik wilde dat ze een goede kans kregen. Veel tijd om te zoeken naar een pleegmoeder was er niet en hier in de buurt is al rondgezocht door de DA maar er is op dit moment 1 zogende teef en die heeft niet genoeg melk voor haar eigen pups...dus wordt t erg moeilijk.
Sabine
Ja een pleegmoeder is idd een optie, ik hoop dus dat onze teef de zorg overneemt wat inmiddels al heel aardig gaat.
Voel me een beetje een boeman na deze reacties, ik heb gehandeld uit liefde voor de dieren en omdat ik wilde dat ze een goede kans kregen. Veel tijd om te zoeken naar een pleegmoeder was er niet en hier in de buurt is al rondgezocht door de DA maar er is op dit moment 1 zogende teef en die heeft niet genoeg melk voor haar eigen pups...dus wordt t erg moeilijk.
Sabine
- Aldidado
- Actief
- Contacteer:
-
sabine
- nieuw lid
fijn te horen, ik kwam hier echt alleen maar voor goede adviezen omdat ik t zo goed mogelijk wil doen. Natuurlijk snap ik dat er betere dingen zijn dan hoe wij het doen, het beste was dat de moeder niet was overleden....maar ja....helaas het is zo gelope en dat kunnen we niet terug draaien.
Wat ik gewoon wil doen is de pups zo goed mogelijk groot brengen ook al moet ik daar elke 2 uur mijn bed voor uit, ik doe het met liefde.
Sabine
Wat ik gewoon wil doen is de pups zo goed mogelijk groot brengen ook al moet ik daar elke 2 uur mijn bed voor uit, ik doe het met liefde.
Sabine
-
Daan
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
Let er wel op als je naar de DA gaat , dat hij zijn handen goed ontsmet heeft , en zet ze niet zomaar op de tafel . Ze hebben geen biest gehad , dus pikken ze elk virus op wat ze tegen komen
Dat gebeurde namelijk ook bij ons moederloze nest , paar dagen nadat de DA bij ons thuis was geweest werden ze allemaal ziek

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Wat vreselijk dat de moeder zo kort na de geboorte overleed.
Wat een schattige pups, wat voor ras zijn ze?
Hebben ze wel iets gedronken bij de moeder of was moeder gelijk te ziek? Als ze wel een dag hebben gedronken hebben ze wel wat biest binnen en dat is dan toch mooi meegenomen.
Is er via de rasvereniging geen min te krijgen? Die weten als het goed is waar nesten van die leeftijd liggen.
Wat een schattige pups, wat voor ras zijn ze?
Hebben ze wel iets gedronken bij de moeder of was moeder gelijk te ziek? Als ze wel een dag hebben gedronken hebben ze wel wat biest binnen en dat is dan toch mooi meegenomen.
Is er via de rasvereniging geen min te krijgen? Die weten als het goed is waar nesten van die leeftijd liggen.
-
sassel
- Actief
Je hebt gelijk je handelt naar wat je kunt doen en hoe het gaat is goed.sabine schreef:fijn te horen, ik kwam hier echt alleen maar voor goede adviezen omdat ik t zo goed mogelijk wil doen. Natuurlijk snap ik dat er betere dingen zijn dan hoe wij het doen, het beste was dat de moeder niet was overleden....maar ja....helaas het is zo gelope en dat kunnen we niet terug draaien.
Sabine
Wensen zijn er altijd over.
Lees tussen de regels door en gebruik die dingen die jij kunt gebruiken.
Commentaar is er altijd
Groetjes Saskia en Zep