Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voet likken...

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

mugo
Vaste gebruiker
Contacteer:

Voet likken...

Ongelezen bericht door mugo »

Pfff... Mugo heeft het weer. Overal "fietsplekken" (als je hem aait gaat z'n achterpoot krabben) en hij kan niet van z'n poten af blijven. Begin deze winter heeft hij het ook gehad en heeft toen net achter het grote kussentje van z'n voorpoot een hele mooie hotspot gelikt. Ik heb het idee dat het met de verhaar periode te maken heeft. Maar ja... weer het zoveelste zalfje later (we krijgen altijd de zelfde, dus kunnen echt een verzameling aanleggen) heeft ie uiteindelijk 2 weken met een sok gelopen en toen was het geheeld en had hij er geen last meer van.

Tot... nu!
Maar nu heeft hij in de 3 uurtjes dat ik weg was aan z'n achterpoot gelikt. Dat is niet zo erg, want daar gaat een kwak sterilon zalf op (ik hoef die hormoontroep van de DA niet zo eigenlijk...) en een sok omheen, maar behalve een klein stukje huid (ongeveer zo groot als een dubbeltje, maar wat langer en smaller) heeft hij nu ook een stukje van het grote kussentje mee genomen.

Dat kussentje ziet eruit als een groot rondje met 2 kleine aan de zijkant zeg maar (dat weet hopelijk iedereen wel) en een van die zij "rondjes" heeft hij open gelikt. Het bovenste eeldlaagje is eraf (overigens ook ongeveer zo groot als een dubbeltje, niet heel groot dus) en het is dus lekker nat van het wondvocht. Een soort van hotspot alias schaaf dus, maar het doet hem behoorlijk pijn als ik eraan komt (wat ik niet gek vind overigens), want hij gaat echt schokken met z'n pootje.

Met lopen heeft hij trouwens geen last.

Maar mijn vraag is... zou ik met dat kussentje nou nog wat anders moeten doen, dan rust (sok) en zalf (sterilon af en toe)?

Lijkt me niet dat de DA een beter idee heeft dan die nare hormoonzalf of wel dan? Ik heb geen zin om weer 40 euro te betalen om dezelfde zalf mee te krijgen en nog niets wijzer te zijn eigenlijk.
Afbeelding
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

misschien kun je eens zinkzalf gebruiken, dat droogt het wondje in
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
AnitaSpike
Zeer actief

Ongelezen bericht door AnitaSpike »

Op Spike zijn voetzooltje heb ik uiteindelijk Purol gesmeerd,
wondrandjes liggen nu al tegen elkaar aan en het bloed nauwelijks.
Kost haast niets zo'n potje. Dat gebruik je als mens voor wondjes/sneetjes en ook voor schaafwondjes. Ben voorzichtig in advies geven want ik ben een leek, het is maar een idee. De adviezen die ik kreeg op mijn topic vind ik heel fijn, misschien heb je hier iets aan.....
Groetjes van Anita en een poot van Spike!
Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Je hond heeft ergens last van, misschien beter uitzoeken waarvan en de oorzaak aanpakken. Laat je doorsturen naar een dermatoloog. Gaat ook het een en ander kosten. Heeft je eigen dierenarts weleens een afkrabsel gemaakt?
weg gehaald zit een virus in
mugo
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door mugo »

Er valt geen afkrabsel te maken, de huid is schoon en gaaf, alleen hij kan niet stoppen met likken.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”