Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Femke kan niet sprinten...

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

miekmiek

Femke kan niet sprinten...

Ongelezen bericht door miekmiek »

zonder dat iedereen in de lach schiet. :roll:
Wanneer Femke een sprintje trekt, zet ze ontzettend hard af met haar achterpoten waardoor ze haar achterlijfje omhoog lanceert. Ze blijft gewoon vrolijk doorsprinten (waarbij ze zo'n lekker fanatiek koppie trekt) maar om de zoveel meter maakt ze weer zo'n gekke sprong.
Nou maak ik me er niet echt zorgen om, Femke is zes maanden en ik heb zelf het gevoel dat het een beetje klungeligheid is.
Maar gisteren ging mijn vader haar uitlaten, hij zag haar gekke sprongen en wou haar aanlijnen omdat hij dacht dat ze een afwijking had!!! :eek:
Ik hoef me toch geen zorgen te maken he?
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Volgens mij niet :wink: :wink:
Marouck deed dat als pup ook heel erg (en nog trouwens)...als ze hard rende zette ze heel hard af met haar achterpoten die dan wat zijwaarts uitsloegen. Weet niet of ik duidelijk ben, maar het was dus echt zo'n konijnenhupje :wink:
Ik was zelf heel bang dat er iets met haar heupen was ofzo, maar alles was prima in orde.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Jonge honden kunnen zowiezo niet goed sprinten. Wuilus kon dat helemaal niet toen ik haar kreeg, ze kon alleen draven en een beetje onhandig rennen maar de echte sprint kwam pas met een maand of 8 denk ik, en dan nog erg onhandig.
Volgens mij is dat dus normaal. :wink:
Afbeelding
dobervriendin
Zeer actief
Mijn ras(sen): dobers en hollanders
Contacteer:

Ongelezen bericht door dobervriendin »

Bij mij was het zo. Als ze met z'n 3en los waren toen Cash jong was en de andere honden rond renden hij ze niet bij kon houden en die snelle draaien niet kond. Menigmaal lag hij dan ondersteboven en verschrikt rond zitten te kijken. Het zijn zulke slungels als ze jong zijn. Ik heb wel eens het idee dat het hoofd sneller is dan het lichaam waardoor ze zo slungelig zijn. :denken: :mrgreen:
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”