little-wolf schreef:
wat is er mis met de erctie's?
dier is ook een sexueel wezen
aan die spetters kan je wat doen. neem aan dat je de witte/goene spetters bedoeld.
Nee, helemaal wit/doorzichtig. Het gaat hier NIET om voorhuidsontsteking.
dat vind ik wel een goede reden dat 1 bal niet ingedaald is.
Over dit laatste zijn de meningen verdeelt
in de lies een niet ingedaalde bal
1 zegt weghalen, is geen hele grote operatie met gevaar en als ie tumoreus wordt op latere leeftijd en hij moet dan onder narcose dan heb je wel een probleem
ander zegt juist in de lies is het goed bij te houden, kans is niet héél groot dus, aankijken
Ik kan trainen en trainen en nog eens trainen. Het is een heel lief aanhankelijke hond, totdat ie andere honden ruikt
Dan kán ik gewoonweg niet leuker zijn.
Dus én én....
markeren in huis van de ander vind ik ook punt. Ik let continu op hem nu; dat wordt waarschijnlijk beter dan (50% kans)
Ik heb het idee dat castreren mét corrigeren hier de beste weg is
Bovendien heeft ie geen kans op ontstekingen etc op latere leeftijd. iets in mij zegt nu dat ik het moet doen omdat ie hier anders later last mee krijgt. Intuitie, instinct?
Als je alle voors en tegens afweegt kom je er eigenlijk niet meer uit....en verschillende mensen zeggen verschillende dingen, en velen hebben gelijk als je er vanuit hun standpunt naar kijkt.
Kon ik het hemzelf maar vragen, heb nl het idee dat het nu ook een last voor hem is *die niet ingedaalde, extra verhitte bal.
Brrrrr moeilijk moeilijk
na 2 jaar dubben twijfelen wel/niet heb ik nu een afspraak gemaakt
28 april gaat het gebeuren
en......ik hoop met alles wat ik heb en ben dat ik hier goed aan doe, dat het allemaal goed uitpakt
ik heb gewoon het gevoel dat ie anders echt serieuze problemen gaat krijgen later.
Het beestje is me echt veel te dierbaar om risico's te nemen (die ik nu toch neem)
Dat die erecties blijven vind ik wel weer een punt, daarvoor hoef je het